K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2009, 16:55   #11
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg har Det Faglige Hus og har været hos dem siden januar i år. I juni (mener jeg det var) kontaktede jeg dem omkring mine problemer med kommunen og jeg har aldrig i mit liv fået så hurtig respons fra en fagforening som jeg fik fra dem. Sendte en mail til Fagligt Team søndag, mandag morgen kl. halv 9 havde jeg en fra teamet i telefonen, tirsdag kl. 12 ringede hende der nu er min sagsbehandler ! Sådan!

Jeg var før i HK (var medlem i 15 år) og jeg fik NADA hjælp de andre gange jeg var sygemeldt (var sygemeldt 3 måneder fra mit job i 2003, sygemeldt 11 måneder i 2005/2006 hvor jeg endte med at blive fyret fra mit job og sygemeldt 8 måneder i 2008) og det til trods for jeg henvendte mig flere gange. Selv da jeg endte med at blive fyret fik jeg ikke en dyt hjælp.

Jeg har kun godt at sige om Det Faglige Hus. Hende der er min sagsbehandler er uddannet socialrådgiver og hun er rigtig flink og dygtig. Hun melder hurtigt tilbage på mail eller pr. telefon. Jeg kan henvende mig om alle de tvivlsspørgsmål jeg har og hun har rykket i kommunen flere gange omkring udlevering af papirer, stillingtagen til arbejdsprøvning, forlængelse af mine sygedagpenge osv.

Hos mig er det kommunen der er problemet, fagforeningen gør hvad de kan.... men det er jo kommunen der ubetinget sidder med magten i det her spil.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 16:55   #12
Beawis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: Haderslev
Indlæg: 7
Styrke: 0
Beawis er ny på vejen
Jeg kan kun sige at min erfaring positiv.

Min gamle fagforening (HKKF) er gået ind i min sag da de ved af dårlig erfaring at kommunen ikke helt ved hvilken kasse kronisk PTSD skal puttes i.

Fagforening har en rådgiver der kun har den opgave at holde kommunen i kort snor ang. sygedagpenge, møder, papirnusseri, osv..

Det eneste jeg skal koncentrer mig om er at holde humøret højt og passe min møder ved psykologen, dagpsykiatri, osv..
Beawis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 18:30   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg havde i sin tid HK Kbh., da jeg blev syg og de vaskede totalt hænder vedr. min sag. De hældte det hele over på kommunen og da jeg ikke kunne skrive under på rådighedserklæringen, var jeg ude af deres system. Jeg skiftede så til Kristlige F. og der har jeg ikke søgt om hjælp, men kørt min ftp. selv indtil videre. Hvordan kan man i øvrigt bruge sin fagforening i sin ftp sag??

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 16:07   #14
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Jeg har Det Faglige Hus og har været hos dem siden januar i år. I juni (mener jeg det var) kontaktede jeg dem omkring mine problemer med kommunen og jeg har aldrig i mit liv fået så hurtig respons fra en fagforening som jeg fik fra dem. Sendte en mail til Fagligt Team søndag, mandag morgen kl. halv 9 havde jeg en fra teamet i telefonen, tirsdag kl. 12 ringede hende der nu er min sagsbehandler ! Sådan!

Jeg var før i HK (var medlem i 15 år) og jeg fik NADA hjælp de andre gange jeg var sygemeldt (var sygemeldt 3 måneder fra mit job i 2003, sygemeldt 11 måneder i 2005/2006 hvor jeg endte med at blive fyret fra mit job og sygemeldt 8 måneder i 2008) og det til trods for jeg henvendte mig flere gange. Selv da jeg endte med at blive fyret fik jeg ikke en dyt hjælp.

Jeg har kun godt at sige om Det Faglige Hus. Hende der er min sagsbehandler er uddannet socialrådgiver og hun er rigtig flink og dygtig. Hun melder hurtigt tilbage på mail eller pr. telefon. Jeg kan henvende mig om alle de tvivlsspørgsmål jeg har og hun har rykket i kommunen flere gange omkring udlevering af papirer, stillingtagen til arbejdsprøvning, forlængelse af mine sygedagpenge osv.

Hos mig er det kommunen der er problemet, fagforeningen gør hvad de kan.... men det er jo kommunen der ubetinget sidder med magten i det her spil.
Dejligt at høre at der også er en anden som har gode erfaringer med Det faglige hus (det kan så være vi har samme sagsbehandler ) men ja de svarer altid hurtigt. Selv hvis hende jeg plejer at have er på ferie eller har fri, er der altid en der kan hjælpe.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 16:55   #15
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
Dejligt at høre at der også er en anden som har gode erfaringer med Det faglige hus (det kan så være vi har samme sagsbehandler ) men ja de svarer altid hurtigt. Selv hvis hende jeg plejer at have er på ferie eller har fri, er der altid en der kan hjælpe.
Det kan da godt være... jeg hører til i Region Syddanmark, så min sagsbehandler sidder i Esbjerg
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke § i resikkerhedloven hindrer kommunerne i at trække borgerne sager unødvendigt nuller Alt det andet 3 15-07-2013 19:06
hvilke 3 ord ?? jane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-06-2012 21:40
fagforening drukner i sociale sager. Stella Politik og Samfund 1 26-02-2008 17:30
Fagforening vinder 77 procent af sager zuza Politik og Samfund 1 29-01-2008 04:46
Hvilke oplysninger må kommunen udlevere til forsikringsselskaber? Lise W Alt det andet 4 11-11-2007 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension