K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2011, 19:41   #1
lotte 54
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Lokation: odense
Indlæg: 8
Styrke: 0
lotte 54 er ny på vejen
Smile Job ?

Kan nogen herinde oplyse om mulighed for at Jeg som modtager Førtidpension (fra reglerne før 2003)har for at komme i job evt. på beskyttet værksted et sted hvor folk har forskellige daignoser som gør at Ingen kan klare et almindeligt job - men i den grad savner det Sociale i at være sammen med andre nogle timer dagligt eller 2 - 3 gange ugentligt.
Som Førtidspensionist lever vi fra hånden til munden...der er ikke til nogle ekstra indkøb....ingen biografture og anden sjov. ...med 2 unge flittige sønner som begge er under uddannelse og kun den ene får en "skilling" i form af skolepenge eller lønnet praktik og den yngste kun kan nå et par timers arbejde efter skole max 3 x ugentligt.da skolen kræver "sin mand" ...er det at tanken er kommet oftere :-S Er der mulighed for at få bare LIDT EKSTRA i indtægt uden starks at blive flået / trukket i den laveste pension man kan få.?....Samtidig vil jeg blive mere end glad Hvis nogen her inde kan give 100 % sikker oplysning om man som førtidspensionist slet ikke må eje en gammel bil som er købt kontant da en bil oftest er den eneste mulighed mange af os har for DOG at komme ud blandt andre.

Sidst redigeret af lotte 54; 26-02-2011 kl. 19:47.
lotte 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 19:52   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej lotte.
Hvor bor du? Og hvad fejler du?
Så er der nok nogen der kender et værested.
Hvis du har en psykisk lidelse kan du fx. kigge her: http://www.fountain-house.dk/ der har huse rundt omkring i Danmark.

Jeg kender ikke reglerne om den gamle ordning, men fandt det her: http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Pen...dspension.aspx

Citat:
Arbejde og førtidspension

Du må gerne arbejde, når du får førtidspension på gammel ordning.

Kommunen skal vurdere om din pension skal ’gøres hvilende’, hvis der er en formodning om, at du vedvarende kan tjene mere end ca. 133.248 kr. om året (2011). At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder.

Du kan godt tjene mere end 133.248 kr. (2011), uden at kommunen gør din pension hvilende. Kommunen skal se helt konkret på din situation, på grunden til at du får førtidspension og på, hvilken slags arbejde du har.

Du kan kontakte kommunen og få genoptaget udbetalingen af din førtidspension, hvis din pension er gjort hvilende, og du ikke længere vil arbejde, eller hvis du mener, du fremover vil tjene mindre end hidtil.

Du modtager automatisk invaliditetsydelse, hvis du får gjort din pension hvilende. Invaliditetsydelse er 32.604 kr. årligt (2011).

Kommunen kan ikke gøre din pension hvilende, hvis du er over 60 år.
Andre kan nok fortælle dig mere
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 22:40   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du skal kontakte kommunen for at få dem til, at hjælpe dig med beskæftigelse på et beskyttet værksted.

For 3-4 år siden var jeg i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og der tjente de, der var det flest timer om ugen, ca. 1000 kr. om måneden, vist endda før skat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 13:54   #4
lotte 54
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Lokation: odense
Indlæg: 8
Styrke: 0
lotte 54 er ny på vejen
Tak for svarene

annagw og Vovse. Tak for jeres svar.. annagw min lidelse som gjorde at jeg dengang fik tilkendt pension var dårlig ryg - mange behandlinger hos fysioterapeut og kiropraktor. samt socialt betinget da jeg er alene med to efternølere. Blev sendt i jobtræning et sted hvor jeg NØD min arbejdsdag - det var så skønt at mærke at jeg KUNNE bruges til noget.trods det kun var 9:00-13:00 5 gange ugentligt. Da det så blev værre med ryggen og da jeg måtte bide i græsset flere gange valgte vores Familielæge at trække i "Nødstop" og bad Komm. indstille mig til pension. efter et forløb fra August til November på revalideringen var alt afklaret - ingen overskud til et almindeligt arbejde jeg protesterede da jeg vidste at jeg ikke kunne klare "Bare" at gå der hjemme og ville have lov at få et skåne/flexjob Men lige lidt hjalp det. Når først man er smidt i den bunke / Affaldsspand der hedder Førtidspensionist - kan vi sejle vores egen sø ! Er jeg den eneste der har den fornemmelse ?
Jeg er IKKE psykisk syg - men er påvirket af forløb med anden sygdom. For at Hele som et komplet menneske har jeg Lysten og Troen på at hvis jeg kan få en Tålelig hverdag for mig selv så kan jeg også vise mine to Drenge (Unge mænd) at jeg kan andet end være her og se de samme ting dag ind og dag ud. Få postive oplevelser som dengang jeg havde et arbejde og "blev regnet for noget". Det er Hulens svært at have "Indhold" i tilværelsen når man er overladt til sig selv - har hele dagen til at pille sig selv i navlen. dvæle i selvmelidenhed Samtidig med at Stoltheden og Glæden over at se de to unge klare sig fint med deres Uddannelser og deres sociale liv der helt naturligt følger med ved at være Næsten Voksne....... Men Ja jeg vil så få fat i den rigtige person her i Komm. som sidder med "Nøglen" til min kommende arbejdsplads og Glæden og Stoltheden at Jeg kan svare - når nogen spørger Og hvad laver du så ? Jeg går på arbejde......
lotte 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 16:00   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
lotte 54, du kan også overveje noget frivilligt arbejde, f.eks. genbrugsbutik eller besøgsven.

Hvis du er glad for hunde, og ikke har en selv, kunne du måske finde nogen, der har brug for hjælp til at få luftet hund.

En god gåtur er godt for de lange rygmuskler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 11:17   #6
lotte 54
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Lokation: odense
Indlæg: 8
Styrke: 0
lotte 54 er ny på vejen
Vovse

Ja frivilligt er også fint nok - men giver ikke skillinger i lommen Vel ?

Det må gerne være noget hvor man som person ser at Kommunerne lever op til Servielovens Kapitel 19 § 103 og § 104.

Ikke alle førtidspensionister er lige glade for at være sat ud af samfundets cirkel - ingen forventer noget af os .
Ikke alle er indstillet på "Blot" at være overladt til sig selv - Ikke omgå andre der også har Lyst og Mod på at give den "en skalle" dog ikke på samme vilkår som de der Ikke har en lidelse som har sendt dem Udenfor Døren.
Det værste ved at blive tilkendt pension er jo netop at man mister kontakten til Kollegaer og den dagligdag man havde. Samtalerne ved aftensmaden hvor alle kunne bidrage med Gode og Positive indlæg om hvad man hver især havde oplevet af gode og også dårlige ting og sager i løbet af dagen.

Derfor er det Fint at kommunerne har visse regler at leve op til - vi forventes at leve efter love og regler og forventer så også at det offentlige gør eller hvad ????
lotte 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 10:52   #7
Lars37
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lars37 er ny på vejen
Hej Lotte . Hvis du vil prøve at tjene lidt på nettet skal du få min liste over steder jeg selv har haft udbetalinger fra . Spørgepaneler : 123 panelet , 24 panelet , Clubmetroexpres , Danske meninger , Duppeditten , Globaltestmarket , Gratisting panelet , Jubii panelet , M3 , metroxpress , Mysurvay , Nordic panel , Panel Lokus , Panel Norstat , Promonnitor , Shoppanel , Tellus panelet , Toluna , Triaba , Webbpol , Wilke , Yougov og Yourvoice . De fleste udbetaler via Paypal så husk at oprette en konto , det er gratis ! Cultlotto og Vindsmart er 2 gratis lotterier der er værd at være tilmeldt ! Du kan også prøve at undersøge kattegorien Paid to watch , arbejdet består i at se film eller reklamer og skrive anmeldelser til dem ! Hold dig fra paid mail eller paid to click , de 2 kattegorier kan ikke betale sig , det er rent tidsspild . Du har sikkert en hjemmeside , tilmeld den adsense ( det er gratis ) og se om du kan få lidt penge ud af det . Pas på steder som Pointshop eller lignende . De er til for at tjene på dig og ikke omvendt . Dem der siger de kan ribbes af har været heldige . Der er små penge at tjene mange steder på nettet det gælder bare om at finde dem . Meld dig ind hos Amino , det er gratis . Det er en iværksætter portal . Jeg er iøvrigt selv fp. fra før 2003 . Hvis du er enlig må der tjenes 60.000 om året , dvs. kosttilskudet ( medicinkort mm. ) inden der modregnes i pensionen . Sidst jeg spurgte min socialrådgiver var svaret at jeg højst må tjene 76.000 om året inden de stiller pensionen i bero . Spørg din socialrådgiver og husk at få svaret skriftligt , jeg har selv prøvet at blive fejl informeret og været ved at komme op at hænge på det . Du kan også prøve at sende ansøgninger ud til firmaerne og finde ud af om de kan bruge dig til noget løstansat timearbejde . Din socialrådgiver og jobkonsulenten kan også hjælpe dig men så bliver det til en latterlig løn af 47 kr i timen . Så find for din egen skyld noget selv , så du får en normal løn .
Lars37 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 20:07   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lars37, vi er mange brugere på K10, som ikke kan koncentrere os om, at læse et indlæg, som er så "tæt" som dit.

Hvis du kan nå det når du læser mit indlæg, så prøv at klikke på rediger-knappen nederst i dit indlæg og lav en linie-afstand hist og her, sådan at der er ca. 4-6 linier før der igen er et mellemrum.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 18:45   #9
Lars37
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lars37 er ny på vejen
Undskyld vovse . Min dumhed . Hvordan ser redigeringsknappen ud . Det er rigtigt jeg er ny så jeg skal nok huske det næste gang .
Lars37 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 09:19   #10
lotte 54
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Lokation: odense
Indlæg: 8
Styrke: 0
lotte 54 er ny på vejen
Lars 37

Tak for tipppet omm at tjenen en skilling hjemme ved Pc`en
MEN det er jo netop DET der er H0ovedet på sømmet Du forstår ?
Kollegaer man taler med ansigt til ansigt kan aldrig måles med kolde kontanter.
lotte 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension