K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2011, 17:03   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Tidsfrist for svar fra kommune?

Hej.

Jeg sidder pt. med et spørgsmål ang. hvor hurtigt er det rimeligt, at forvente et svar på et brev man har sendt til sin sagsbehandler?

Brevet er afleveret personligt på jobcenteret og jeg har kopi med kvittering.

Jeg har afleveret brevene i begyndelsen af marts og endnu intet hørt - det er noget så frustrerende. Især når man selv føler, at det er en hastesag.

Jeg vil bare gerne have en afklaring på et par ( for mig simple ) spørgsmål: f.eks.: Hvad skal jeg efter denne praktik? Kan praktikken forlænges (er et sted jeg ELSKER at være)? Skal/må jeg selv finde et nyt praktiksted? Må jeg holde 1 uges "ferie" med mine børn i et sommerhus?
HVOR svært kan det være at svare på det . . . . .

Jeg vil for alt i verden undgå endnu et dødsygt jobsøgningskursus.

Hvorfor p...er svare sagsbehandleren ikke -

Hilsen
en dybt frustreret Cordulla.
Ledig fleksjobber på kontanthjælp.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 18:04   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.788
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Check din kommunes frister......

Kære Cordulla

Søg på din kommunes hjemmeside "svarfrister", "frister" eller "sagsbehandlingsfrister" så finder du ud af hvilken politik din kommune har.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 18:23   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Har prøvet . . .

Hej Peter.

Jeg HAR prøvet at finde de svarfrister, der skulle gælde for min kommune, men . . .

alt hvad jeg finder er "hensigtserklæringer" fra 2009 og 2010 hvor der "arbejdes på at indføre svarfrister" - ØV.

Mit spørgsmål gik derfor mere på, hvor hurtigt synes andre her, at man kan tillade sig at rykke for svar ( igen ) - særligt når et 1 måned gammelt løfte endnu ikke er sat igang.

Måske er jeg bare utålmodig - men det burde da være muligt for en sagsbehandler at smide en mail ud til en borger med så konkrete spørgsmål. Det er vel bare at svare "ja", "nej" eller måske endog "god ide - jeg sætter det igang".

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 21:46   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes du skal sende en klage til jobcenterchefen.

Klag over, at din sb ikke besvarer dine henvendelser, og vedlæg kopi af brevet med kvittering påstemplet.

Men husk, at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers bare lander på sb's skrivebord.

Enten beder jobcenterchefen din sb om, at besvare din henvendelse, eller også får du en brev, med oplysning om kommunens svarfrister.
Og så har du dem til en anden gang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tidsfrist SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-01-2012 23:13
Tidsfrist?? Road66 Spørgsmål ang fleksjob 11 17-07-2010 18:44
Tidsfrist for svar vedr. FP lwj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 09-06-2010 15:07
Kommunernes tidsfrist Cdog Politik og Samfund 6 16-04-2009 15:00
svar fra kommune vedr.klage Mai-Britt Dit og Dat 2 29-05-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension