K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2010, 15:40   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Hejsa

Jeg er p.t. ude i et *Tilbud om en aktiv beskæftigelsesindsats* og jeg startede på det projekt den 30.3.2010 og skal være der til den 29.6.2010 - mit spørgsmål er så: skal der ikke være en opfølningssamtale når man er ude i sådan et tilbud? jeg har nemlig ikke hørt en disse fra hverken min virksomhedskonsulent eller min sagsbehandler siden jeg startede i det projekt - men det er måske meget normalt - at det først er hen imod slutningen af projektet der bliver holdt en opfølgningssamtale?.

Mvh.
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 16:05   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Neeej Tullee, det er IKKE normalt der ikke bliver fulgt op fx efter en måned... -eller måske er det ??? -men det er ihvertfald IKKE en faglig dygtig, kompetent og lovlig sagsbehandling

I min virksomhedspraktik aftalte vi da også et møde efter 4 uger og efterfølgende hver 4. uge, og kom der problemer inden, kunne vi jo bare rykke mødet frem
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 06-05-2010 kl. 16:28. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 16:13   #3
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg havde opfølningsmøde efter 4, 8 og 12 uger, og det tror jeg faktisk er et must i forhold til at få en ordentlig rapport fra arbejdsprøvningen strikket sammen.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 17:42   #4
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Mange tak for jeres svar.
Jeg har desværre heller ikke en kompetent socialrådgiver - men så er det godt at vi har denne side - men det burde faktisk ikke være nødvendigt - at man igen og igen må bruge denne side for at få hjælp - svar m.m.

Mvh.
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 18:20   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke, ud fra dit indlæg, se om det er en arbejdsprøvning, praktik eller aktivering du er sendt ud i.

Hvis det er aktivering er jeg ikke sikker på, om der skal ske en opfølgning før de 3 mdr. er gået.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 18:21   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
jeg havde opfølgningssamtale efter 2 uge i arbejdsprøvning
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 18:42   #7
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Min socialrådgiver har skrevet følgende m.h.t. mit ophold på et kommunalt værksted:
Formålet med opholdet/tilbudet er at afklare min arbejdsevne herunder beskrivelser af hvordan jeg fungerer på en arbejdsplads, beskrivelser af mine smerter, mine oplevelser af mine smerter, om jeg går hjem før tid og hvorfor. Det er nødvendigt med en ny beskrivvlese og vurdering af min arbejdsevne for at der kan blive iværksat en evt. ny virksomhedspraktik med efterfølgende anssættelse i et fleksjob. Formålet med henvisningen er b.l.a. en afklaring om jeg konkret står til rådighed for et fleksjob...citat slut.

Er der nogen der kan fortælle mig udfra ovenstående om der er tale om en aktivering eller en arbejdsprøvning - jeg aner nemlig ikke hvad forskellen er på de 2 ting helt konkret?.

Mvh.
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 18:48   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Med det du nu skriver, er jeg ikke i tvivl om at det er en arb.prøvning/praktik der er tale om.

Mit bedste råd til dig er, at skrive en udførlig dagbog, både over arb.tid og fritid, og brug en smerteskala.

Og hver uge sender du dagbogen til din sagsbehandler og til din jobkonsulent (hvis der er sådan en indblandet).

Så kan hun ikke senere komme og sige, at hun ikke har været vidende om hvordan du har haft det i arb.prøvningen. Hun vil så heller ikke kunne brokke sig over, at du ikke har skrevet din dagbog udførligt nok, for så kunne hun have gjort opmærksom på det noget før.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 19:25   #9
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak for dit svar - bare rolig - jeg skriver dagbog og smerteskema for hver dag jeg er på det kommunale værksted - men jeg har INTET skrevet om hvordan min fritid er - for jeg har jo fået at vide herinde på denne side - at sådan en dagbog helst skal være så positiv som muligt - så derfor tør jeg da ikke skrive noget om hvordan jeg har det i min fritid og mon ikke min socialrådgiver er totalt ligeglad med det når det kommer til stykket? for hun er i hvert fald hverken social eller rådgiver

Mvh.
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 19:49   #10
Michaell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Michaell er ny på vejen
Jeg mener at det også er ret vigtigt at du skriver noget om hvordan dig hverdag går når du holder fri fra arbejde, for på den måde kan du jo også give et indtryk af hvad du magter resten af døgnet, både hvad angår smerter og træthed, det vehøver jo bare være i stik ord form, jeg er selv i virksomhedspraktik, som startede den 18 januar, og jeg skriver hver dag dagbog, på en 8 / 10 linjer, om hvordan min dag er gået.
Michaell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension