K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2010, 22:31   #21
Pårørende32
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Pårørende32 er ny på vejen
Bare rolig, jeg holder dem i stramme tøjler
Pårørende32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 23:09   #22
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen det kan man også godt blive, men så er det på kontanthjælp, da der er truffet en afgørelse, og det bliver der ved med at være, til det evt. bliver annulleret fra nævnet...
jeg kunne eller blev ikke afklaret på kontanthjælp, da sagsbehandler mente det ville være det samme som at sige den anden afdeling havde lavet en fejl.
nu slås jeg med i det hele taget at komme til et møde for at tale om afklaring. de overhører mig totalt.

og så mente sagsbehandleren i kontanthjælpsafd at jeg nok havde rigeligt at se til.. i hjemmet som jeg ikke kan overskue at holde, det er en kamp bare at få sendt unger afsted i skole og hentet. det er en lang og kedelig historie.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 09:11   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen det kan man også godt blive, men så er det på kontanthjælp, da der er truffet en afgørelse, og det bliver der ved med at være, til det evt. bliver annulleret fra nævnet...
Og hvad hvis så man ikke har søgt kontanthjælp, da man udfra det økonomiske perspektiv sikkert ikke har været berettiget ?.

Undskyld Pårørende jeg bruger lige din tråd til også at blive klogere. Har I iøvrigt søgt kh selv ?.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 11:30   #24
Pårørende32
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Pårørende32 er ny på vejen
Er helt ok - vi skal jo hjælpe hinanden

Min bror er ved at søge kontanthjælp, og de siger han også er berettet dertil imens alt det her kører. Han skal stadig afklares i arbejdsprøvning, samt følge en psykolog hvor han også får økonomisk dækning.
Pårørende32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 17:37   #25
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg kunne eller blev ikke afklaret på kontanthjælp, da sagsbehandler mente det ville være det samme som at sige den anden afdeling havde lavet en fejl.
nu slås jeg med i det hele taget at komme til et møde for at tale om afklaring. de overhører mig totalt.

og så mente sagsbehandleren i kontanthjælpsafd at jeg nok havde rigeligt at se til.. i hjemmet som jeg ikke kan overskue at holde, det er en kamp bare at få sendt unger afsted i skole og hentet. det er en lang og kedelig historie.
Okay, det kan de jo ikke sige?!? Det kan jo sagtens være, at den anden afdeling havde ret på tidspunktet, men situationen, sygeforløbet og den helbredsmæssige afklaring kan jo ændre sig!!

Og nå ja, så kan det jo godt være at den anden afdeling har taget fejl, men så må man jo evt. rette op på det?

At du så kan have rigeligt at se til er jo rigtigt nok, og der er der da heldigvis som regel bedre muligheder på kontanthjælp for at tage den lidt mere med ro i perioder...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Og hvad hvis så man ikke har søgt kontanthjælp, da man udfra det økonomiske perspektiv sikkert ikke har været berettiget ?.

Undskyld Pårørende jeg bruger lige din tråd til også at blive klogere. Har I iøvrigt søgt kh selv ?.

Kh. EE
Man kan stadig søge afklaring ift. rev, fleks og pension, selvom man ikke får ydelsen... de har pligt til at undersøge det, men til gengæld har du kun ret til 6 ugers afprøvning, så man skal som regel ikke gøre det, før man er klar til afprøvning! Men hvis man bliver afklaret undervejs, og får de gyldne lægepapirer, jamen så kan man som sagt godt søge om de tre muligheder, uanset ydelse eller ej!
(Man kan også godt søge om de tre muligheder, mens man stadig er i arbejde! Det er nu ikke set endnu, at man går fra ordinært job til pension, men både fleksjob og revalidering ser vi da et par stykker af hver år)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 22:11   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen Andersine, kan du forstå at man ikke søger kontant hjælp, hvis man ved at man ikke har økonomien til at blive "berettiget" hertil ?. Det undlod jeg jo, der blev sagt, det kan man ligeså godt glemme når man har penge i banken. Der blev ikke sagt, jamen det skal du gøre for den videre afklaring. !!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 23:06   #27
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen man behøves heller ikke søge kontanthjælp for at få afklaringen!
Man skal bare søge om afklaringen
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 00:09   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Andersine, det passer simpelhen ike, at man kun kan få forløb i 6 uger.

Man skal have helhedsvurdering straks, og der skal laves sygeopfølgningsplan(12b i LAB).

Selvsagt man skal afklares, når man stadig er syg/tilskadekomment.
det er et retligt krav man har som borger.

Hvis man har en stationær tilstand, vurderet af lægen, skal man selvsagt afklares i det omfang, der kræves til enten fleks eller pension.

At kommunen snor sig for at undgå forlængelse af sygedagpenge, afklaring til fleks eller pension, er altså ikke ensbetydende med at man ikke har krav på en afklaring.

Se iøvrigt §28 i sygedagpengeloven, §6 og §7+ §7a i retsikkerhedslpven.

Derfor er det vigtigt at have sin fagforening med på sidelinjen, for at sikre sin afklaring, og klager mv.

(Andersine, jeg ved godt det ikke huer dig at læse min sag, men synes alligevel at du skulle gøre dette. måske du lærer noget).

VH Popiae.

Sidst redigeret af popiae; 14-05-2010 kl. 00:16.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 18:18   #29
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
(Har skam læst din sag)

Og du har ret, man har helt klar på afklaring, når ens tilstand bliver så stationær, at man kan afklares ift. en foranstaltning, men indtil da, så er det faktisk kun de 6 uger... eller heldigvis om man vil, for dem der ikke synes om aktivering når man er sygemeldt på kontanthjælp.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 00:24   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der har aldrig været stillet krav om aktivering i min sag, heller ikke selvom at jeg var 4.5 år på kontanthjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse af sygedagpenge oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-01-2012 17:12
Forlængelse af sygedagpenge Betina1953 Alt det andet 28 28-10-2010 17:20
Forlængelse af sygedagpenge velcro Dit og Dat 9 10-07-2008 00:41
Forlængelse af sygedagpenge? PBC Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 21-11-2006 16:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension