K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2012, 20:14   #11
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Kære nielsen17!

Sådan som jeg læser, hvad du indtil nu har beskrevet, så kan du tage det helt med ro - for jeg læser ingen steder, at du har fået resspurceprofilen tilbage fra din sagsbehandler med sagsbehandlerens sociale vurderinger skrevet ind i ressourceprofilen, og at du derefter med din underskrift har godkendt din ressourceprofil. Og før det er sket, er ressourceprofilen ikke færdig.

Jeg har heller ikke lige kunnet læse mig til, at din sagsbehandler har gjort klar til ansøgning hverken om fleksjob eller pension? Derimod skal du i arbejdsprøvning - vel sagtens for at finde frem til din arbejdsevne samt dine skånebehov??? Resultatet af din arbejdsprøvning skal vel også, når det engang foreligger, med ind i ressourceprofilen? I det hele taget skal du se ressourceprofilen som et arbejdsredskab, som skal bruges igennem hele din sag frem til enten en raskmelding, en ansøgning om fleksjob eller en ansøgning om førtidspension.

Alt i alt ser det ud til, at din ressourceprofil endnu er et arbejdsredskab, som stadig mangler en hel del. Både du og din sagsbehandler kan i tiden frem arbejde på at gøre ressourceprofilen så dækkende som muligt. Jeg kan ikke se nogen grund til panik - tværtimod er der sikkert masser af muligheder for dig i samarbejde med din sagsbehandler for at uddybe og arbejde videre på din ressourceprofil.

Jeg kan derudover anbefale dig at læse "lærebog i arbejdsevnemetoden", som du kan finde link til her på k10.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 20:19   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære nielsen17

Ingen telefonopkald !
Udelukkende skriftlig kommunikation !

Jeg synes du skal skrive til hendes chef
og spørge om det er sædvanlig fremgangsmetode i dit jobcenter,
at ressourceprofilen laves af borgeren selv,
UDEN at være i dialog med sagsbehandleren.
Forklar hvordan det er foregået for dig.
Hvis det ikke sædvanligvis foregår som i dit tilfælde,
så bed om at få en anden sagsbehandler !
Bed om at få udarbejdet en fyldestgørende ressourceprofil,
og sig, at du ønsker din sag skal følge ARBEJDSEVNEMETODEN.
Bogen ligger herinde under Nyttige Links,
men hvis du medsender et "Arbejdsevnemetode-bogen"-link til chefen,
skal det nok IKKE referere til k10
derfor har jeg fundet et på nettet : http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...eksydelse.ashx
Så brug det i stedet.

Og sørg så lige at få læst bogen selv, ikke ?

Tilføjelse : Ja, du er dårligt stillet med en mangelfuld ressourceprofil,
da den får betydning for de afgørelser, der træffes.

Ser lige at der er skrevet til dig ovenfor, og det er rigtigt,
at du selv skal godkende og underskrive ressourceprofilen.

Men få gerne gang i dem inde på kommunen,
ellers trækker din sag bare i langdrag.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 25-04-2012 kl. 20:26. Årsag: Tilføjelse
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 20:24   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib-Spurven Se meddelelser
Kære nielsen17!

Sådan som jeg læser, hvad du indtil nu har beskrevet, så kan du tage det helt med ro - for jeg læser ingen steder, at du har fået resspurceprofilen tilbage fra din sagsbehandler med sagsbehandlerens sociale vurderinger skrevet ind i ressourceprofilen, og at du derefter med din underskrift har godkendt din ressourceprofil. Og før det er sket, er ressourceprofilen ikke færdig.

Jeg har heller ikke lige kunnet læse mig til, at din sagsbehandler har gjort klar til ansøgning hverken om fleksjob eller pension? Derimod skal du i arbejdsprøvning - vel sagtens for at finde frem til din arbejdsevne samt dine skånebehov??? Resultatet af din arbejdsprøvning skal vel også, når det engang foreligger, med ind i ressourceprofilen? I det hele taget skal du se ressourceprofilen som et arbejdsredskab, som skal bruges igennem hele din sag frem til enten en raskmelding, en ansøgning om fleksjob eller en ansøgning om førtidspension.

Alt i alt ser det ud til, at din ressourceprofil endnu er et arbejdsredskab, som stadig mangler en hel del. Både du og din sagsbehandler kan i tiden frem arbejde på at gøre ressourceprofilen så dækkende som muligt. Jeg kan ikke se nogen grund til panik - tværtimod er der sikkert masser af muligheder for dig i samarbejde med din sagsbehandler for at uddybe og arbejde videre på din ressourceprofil.

Jeg kan derudover anbefale dig at læse "lærebog i arbejdsevnemetoden", som du kan finde link til her på k10.

Knus fra Fib-Spurven.
Lige præcis.

nielsen17, når du når så langt, at der skal træffes en afgørelse (f.eks. fleks eller fp), så skal din rp opdateres, så der får du mulighed for at tilføje det, som mangler.

Når du så har skrevet dine oplysninger ind i rp'en skal din sb kommentere på dine udtalelser.
Derpå skal du have rp'en til partshøring, d.v.s., at du kan komme med kommentarer til sb's kommentarer.

Og først når du er helt tilfreds med din rp skal du underskrive den.

Så jeg mener ikke, at du overhovedet behøver at foretage dig noget som helst lige nu.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 20:35   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Arj, Vovse, mener du det ?
Som jeg forstår det, er nielsen17 sygemeldt fleksjobber siden juni 2009,
og eneste ressourceprofil er (måske endnu ikke ?) lavet august 2011.
Der skal da vel snart ske noget ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 20:43   #15
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Hej igen..

For at få det helt på det rene: jeg er sygemeldt og har været det siden 2009. jeg er blevet fejlopereret og har idag kroniske smerter og kan kun gå ved hjælp af krykker.Jeg kommer aldrig til at kunne arbejde mere end 1 -2 timer dagligt.(lægerne støtter mig i dette)
Der er ikke tagt stilling til hvad jeg skal fremover.
Jeg ville allerhelst selv i fleksjob i egen virksomhed men min sb fortalte mig at det ikke kunne lade sig gøre.og derfor er min virksomhed lukket pr. 1/2 Derfor vil jeg helst nu have min pension.

Jeg er stadig lidt i vilrede om jeg skal bede om en rigtig RP eller bare lade den være som den er
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 20:45   #16
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jamen er du ikke på nuværende tidspunkt tilkendt fleksjob ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 21:12   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Arj, Vovse, mener du det ?
Som jeg forstår det, er nielsen17 sygemeldt fleksjobber siden juni 2009,
og eneste ressourceprofil er (måske endnu ikke ?) lavet august 2011.
Der skal da vel snart ske noget ?
Der er en anden tråd herinde, om en bruger, der langt om længe ser ud til at være i gang med en revurdering (altså fleks'er), mon du blander dem sammen?

I denne tråd har nielsen17 ikke skrevet noget om fleks-bevilling.

Og jeg sidder altså ikke og kigger tilbage i brugerens evt. andre tråde, det orker jeg simpelthen ikke.

Så ja, på baggrund af det, der står i tråden her, så mener jeg, som jeg skrev.

Der må jo ikke træffes en afgørelse uden en opdateret rp, ergo får nielsen17 mulighed for, at komme med yderligere kommentarer til rp'en inden der skal træffes en afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 21:24   #18
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Jamen er du ikke på nuværende tidspunkt tilkendt fleksjob ?
Nej jeg er "bare" sygemeldt. Jeg skal i arbejdsprøvning engang i fremtiden men ved ikke hvornår.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 21:29   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@nielsen17...

Det er meget normalt sådan som din sag har været kørt...

Der findes rigtig mange som selv har udfyldt deres ressourceprofil....og hvor den ikke er helt okay som den skal være...

Problemet er at man ikke kan klage over at ens ressourceprofil ikke er udfyldt rigtigt...

Først når kommunen laver en afgørelse i din sag hvor de lægger oplysningerne fra ressourceprofilen til grund....ja så kan man klage over den...

Før en kommune laver en afgørelse i ens sag...så skal de partshøre dig...

Det vil sige at de skal sende dig din ressourceprofil og du har så mulighed for at se den igennem og komme med rettelser til den...sagsbehandleren skal så indarbejde dine rettelser...
Hvis kommunen ikke er enige i dine rettelser så skal de skrive dem ind alligevel og komme med en begrundelse for hvorfor de ikke er enige...

I en perfekt verden....så skulle ens ressourceprofil altid være fuldt ud opdateret og helt i orden...
Dette fordi det vil hjælpe alle i din sag da de jo så dermed har et perfekt billede af hvem du er og hvad du kan osv osv...

Du kan forsøge at kontakte kommunen...måske i første omgang din sagsbehandler...for at høre om du ikke kan få opdateret din ressourceprofil....og fortæl endeligt hvorfor du gerne vil have den opdateret...at det jo netop vil hjælpe dem med at hjælpe dig...

Hvis det ikke virker...ja så kan du prøve at gå hen over hovedet på sagsbehandleren og gå til hendes overordnet for at høre om det er sådan de gør i jeres kommune...

Men du skal ikke sætte dine forventninger for højt...for dette sker i så mange sager at det næsten er mere normalt end folk der har en helt igennem opdateret ressourceprofil...

Kommunen ved godt at de SKAL få den opdateret inden de træffer en afgørelse i din sag....for ellers risikere de at få sagen tilbage igen og at afgørelsen er ugyldig...

Så du kan godt få ro på dine nerver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 21:59   #20
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Resourceprofilen er jo det stykke papir som skal vise kommunen alt om dig...

Hvad du kan, hvad du har været igennem, hvad du fejler, sagsbehandlers konklusion på det hele osv osv

Så er der fejl i din ressourceprofil...ja så vil den vise et forkert billede af netop lige dig....og du vil helt sikkert få en afgørelse der er blevet bedømt på et forkert grundlag...og dermed bliver selve afgørelsen som regel forkert

Du kan selv se hvor vigtigt ankestyrelsen mener ressourceprofilen er....da en afgørelse der er lavet på grundlag af en forkert ressourceprofil....ja det er som regel en ugyldig afgørelse...

Så ja det er nok det vigtigste dokument i din sag...hermed ikke sagt at lægepapirer ikke er vigtige...

Som de andre også skriver...så skal den løbende opdateres....så den hele tiden afspejler et korrekt billede af dig..
Det var sådan set dette der bekymrede mig??!! nogen siger den er ok, andre siger den ikke er og nu siger samme person den er vigig og at den ikke er.
Jeg tror bare jeg snakker med sb og finder en løsning! tak for alle jeres besvarelser.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension