K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2012, 08:40   #1
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
recurceprofils vigtighed

Hejsa

Det er med stor interesse at jeg læser jeres forskellige indlæg.! men en ting der er gennemgående i stort set dem alle er at i omtaler recurceprofilen somom det er en "stor" ting??!! jeg syntes nemlig ikke der blev gjort ret meget halløj ud af min da jeg lavede den i nov. Min sagsbehandler sendte et stykke papir med nogle spørgsmål med posten med en gul lap på hvor der stod at jeg bare kunne sende svarene på mail når jeg var færdig!! Er der glippet noget i min sag ,i lyder næsten alle somom det er en kæmpe opgave at få den lavet og jeg tog 10 min max. om at besvarre de spørgsmål!! Vi har efterfølgende overhovedet ikke drøftet mine svar.

Knus
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 09:13   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære nielsen17

Ressourceprofilen skal udarbejdes af sagsbehandleren !
Og JA, det er som regel et større projekt at få den færdig.

Det er bare IKKE i orden at det foregår på den måde, du har oplevet !

Kig her i vores "Bibel" : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Læs fra side 40, så kan du se, hvordan det BURDE have foregået.

Men sørg for at få læst HELE bogen på et tidspunkt !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 09:34   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Det lyder ikke ok det du har oplevet omkring en RP, den er nemlig en ret vigtig del af ens sag på Jobcentret.

Her kan du se hvordan den kan se ud mht. punkter og så kan du jo sammenligne med de spørgsmål og svar du har selv...


Ressourceprofil for: ??




1. Faglige og praktiske kompetencer i relation til arbejdsmarkedet


Uddannelse:




Arbejdsmarkederfaring:



Interesser:





2. Personlige kompetencer til at kunne indgå i sociale og jobmæssige relationer.


Sociale kompetencer



Omstillingsevne:


Indlæringsevne:





3: Materielle forhold og netværk med relevans for arbejdsmarkedet.


Bolig og økonomi:

Socialt netværk:






4: Helbredsmæssige forhold i relation til arbejdsmarkedet.


Helbred:





5: Borgerens eget arbejdsmarkedsperspektiv.


Arbejdsrelevante ønsker:


Præstationsforventninger:


Arbejdsidentitet:
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 10:03   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
En ressourceprofil, skal jo opdateres løbende, og den skal laves helt færdigt når der skal træffes afgørelse. Må indrømme at da de startede med at lave min fyldte den 3 sider, da vi så nærmede os afgørelsen blev der fyldt mere på, og nu fylder den 15 sider.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 10:59   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en kommune arbejder efter arbejdsevnemetoden

den kan du se her
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

der er en Ressourceprofilen en stor del af det
det er nemlig det dokument hvor ens sag bliver samlet
både arbejdsprøvning og rent lægefaglige ting

min er ikke opdateret det sidste 1.5 år
men bliver det når jeg er færdig med en 4 ugers arbejdsprøvning

alene mine lægepapir fylder 70 sider, så det er noget af moppe dreng efterhånden
men Ressourceprofilen skal bestå af de 12 punkter som du kan se på det link jeg har sat ind.

en Ressourceprofil skal altid være opdateret inden der bliver lavet en afgørelse af kommunen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 13:47   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Hejsa

Det er med stor interesse at jeg læser jeres forskellige indlæg.! men en ting der er gennemgående i stort set dem alle er at i omtaler recurceprofilen somom det er en "stor" ting??!! jeg syntes nemlig ikke der blev gjort ret meget halløj ud af min da jeg lavede den i nov. Min sagsbehandler sendte et stykke papir med nogle spørgsmål med posten med en gul lap på hvor der stod at jeg bare kunne sende svarene på mail når jeg var færdig!! Er der glippet noget i min sag ,i lyder næsten alle somom det er en kæmpe opgave at få den lavet og jeg tog 10 min max. om at besvarre de spørgsmål!! Vi har efterfølgende overhovedet ikke drøftet mine svar.

Knus
Resourceprofilen er jo det stykke papir som skal vise kommunen alt om dig...

Hvad du kan, hvad du har været igennem, hvad du fejler, sagsbehandlers konklusion på det hele osv osv

Så er der fejl i din ressourceprofil...ja så vil den vise et forkert billede af netop lige dig....og du vil helt sikkert få en afgørelse der er blevet bedømt på et forkert grundlag...og dermed bliver selve afgørelsen som regel forkert

Du kan selv se hvor vigtigt ankestyrelsen mener ressourceprofilen er....da en afgørelse der er lavet på grundlag af en forkert ressourceprofil....ja det er som regel en ugyldig afgørelse...

Så ja det er nok det vigtigste dokument i din sag...hermed ikke sagt at lægepapirer ikke er vigtige...

Som de andre også skriver...så skal den løbende opdateres....så den hele tiden afspejler et korrekt billede af dig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 14:07   #7
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
øhh

[QUOTE=Florken;220124]Kære nielsen17

Ressourceprofilen skal udarbejdes af sagsbehandleren !
Og JA, det er som regel et større projekt at få den færdig.

Det er bare IKKE i orden at det foregår på den måde, du har oplevet !

Kig her i vores "Bibel" : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Læs fra side 40, så kan du se, hvordan det BURDE have foregået.


Det er mig selv der har skrevet min ,alene herhjemme på min com.Sendt til sb via mail(jeg har kopi af den) Den fylder 1/2 A-4 ark og jeg kan se at jeg har svaret på de spørgsmål der er i en "rigtig" rp, men slet slet ikke så uddybet som i siger det skal være mere sådan som man skriver en hurtig ansøgning til et job man egentlig ikke ønsker. Der er svaret på hvad jeg har lavet før,min ægteskabelige status,boform,antal børn,hvad jeg kunne tænke mig hvis jeg selv kunne bestemme.
Generelt ER alle spørgsmål belyst men mere som man udfylder en ansøgning til et job.og som sagt er det KUN mig der har skrevet den og uden nogen form for vejedning!!!

Hvad f.... gør jeg nu???? skal jeg ringe til sb og sige at jeg er blevet oplyst om at der er fejl i den?? Jeg kan forstå på det hele at det er ekstremt vigtigt at den er korrekt udfyldt og det er den jo så ikke i mit tilfælde!! skal jeg ringe til min sb chef eller??

PS:
Tusinde tak for hjælpen

Jeg er endnu mere forvirret end før.....
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 14:25   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu kender jeg slet ikke din sag
en Ressourceprofil bliver som regel lavet i forbindelse med en arbejdsprøvning

hvis man kun er sygemeldt inden de 52 uger på sygedagpenge udløber
så behøves der ikke at være lavet en Ressourceprofil

en Ressourceprofil bliver lavet fordi kommunen så skal vurdere ens arbejdsevne
alså via lægefaglige ting og de andre 11 elmenter som den bestå af

men hvad har du af lægepapir og arbejdsprøvning og så videre
hvad bedømmer du dig selv til
revalidering fleks eller pension
der er kun de 3 muligheder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 14:35   #9
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Jeg er gangbesværet pga operationsfejl.jeg er på krykker.jeg er på stært smertestillende for at få en nogenlunde hverdag.og lægerne siger enstemmigt at de ikke kan hjælpe mig mere
jeg har været sygemeldt siden juni 2009 .og er det forsat. jeg har fået afvide for ca. 1 måned siden at jeg skal i arbejdsprøvning men har ikke hørt noget fra det siden andet end i hvilken by det skal foregå.
Det rp jeg har nu er ikke lavet i nov som jeg skrev tidligere men den 2/8 2011.beklager fejlen.(og det er både den første og den eneste der er lavet)
jeg ser pension som den eneste rigtige løsning for mig.

Sidst redigeret af nielsen17; 25-04-2012 kl. 14:40.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 19:39   #10
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
det kører rundt

Det kører rundt i hovedet på mig: skal jeg ringe og konfronterer hende med det? skal jeg ringe til hendes chef? skal jeg skrive i stedet og klage? er det nødvendigt? er jeg meget dårligere stillet uden en "rigtig" RP.Skal jeg finde en privat rådgiver eller evt. en advokat? HJÆLP mig jeg er virkelig ude af den....
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension