K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2012, 10:44   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Gode råd til ekstra mega stor varmeregning.

Jeg har brug for nogen kloge hoveder, til at komme med nogle gode råd til hvad jeg skal gøre, ved en kæmpe stor ekstra varmeregning?

Min søn fik også sidste år en kæmpe regning på 5000kr, som vi søgte om hjælp til på kommunen ( han er på kontanthjælp).

Her fik vi afslag, også i DSN.

Igen i år får han så en mega regning, nu på 7500kr. Han varmer også op med en gasvarmer, da huset han bor i er forfaldent og fuldstændigt uisoleret.

Han bor i et hus, hvor ejer også bor og yderligere 2 lejemål som er lejet ud, det ene lejemål dog mystisk ( kommer og går) men ingen bor der?

Ejer er en gl mand, og huset bliver overhoved ikke vedligeholdt. Vinduer er fra 60´erne med ekstra plade inden under, ikke termo. Der er hul direkte ned til kælder igennem gulv i køkken. Jeg kunne blive ved.

Nu står min søn så endnu engang med en mega regning, og det selvom vi også har klaget over radiatorere som hænger skævt ud fra væggen. Der lugter af skimmelsvamp på trappen, og den gl mand fyre med olie fra et gl fyr i kælder.

Jeg klagede til ejer igår over denne ekstra regning. Også fordi jeg kan se, at han regner start beholdning med i olie? Og slut beholdning hvilet jo også er fint nok, men denne føre han jo bare videre til næste års regnskab som der så også skal betales for hele tiden...

Undskyld det blev lidt langt. Men nogen som kan give mig nogen gode råd? Andet end hvad jeg har gjort indtil videre. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 11:04   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Din søn skal melde sig ind i LLO, og så få dem til, at lægge sag an mod udlejeren, der vil da helt klart være penge at hente på den konto, som jeg ser det.

Det lyder da noget faldefærdigt, og ubeboeligt, så¨få endelig LLO på sagen. Måske betaler han også for meget i husleje i forhold til kvaliteten, og der hjælper de også.

Det koster godt nok noget, at blive medlem, og ekstra når der skal startes sag indenfor det første år, men pengene kan være givet godt ud.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 11:09   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Til supersus. Tak for hurtigt svar Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 11:26   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja.LLO

Har i søgt det som en engangs ydelse,husker det ikke helt noget med § 84 eller §100

Og så er det vel på tide at han ser sig om efter noget andet,selv om jeg godt ved de ikke hænger på træerne.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 11:42   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Jeg har brug for nogen kloge hoveder, til at komme med nogle gode råd til hvad jeg skal gøre, ved en kæmpe stor ekstra varmeregning?

Min søn fik også sidste år en kæmpe regning på 5000kr, som vi søgte om hjælp til på kommunen ( han er på kontanthjælp).

Her fik vi afslag, også i DSN.

Igen i år får han så en mega regning, nu på 7500kr. Han varmer også op med en gasvarmer, da huset han bor i er forfaldent og fuldstændigt uisoleret.

Han bor i et hus, hvor ejer også bor og yderligere 2 lejemål som er lejet ud, det ene lejemål dog mystisk ( kommer og går) men ingen bor der?

Ejer er en gl mand, og huset bliver overhoved ikke vedligeholdt. Vinduer er fra 60´erne med ekstra plade inden under, ikke termo. Der er hul direkte ned til kælder igennem gulv i køkken. Jeg kunne blive ved.

Nu står min søn så endnu engang med en mega regning, og det selvom vi også har klaget over radiatorere som hænger skævt ud fra væggen. Der lugter af skimmelsvamp på trappen, og den gl mand fyre med olie fra et gl fyr i kælder.

Jeg klagede til ejer igår over denne ekstra regning. Også fordi jeg kan se, at han regner start beholdning med i olie? Og slut beholdning hvilet jo også er fint nok, men denne føre han jo bare videre til næste års regnskab som der så også skal betales for hele tiden...

Undskyld det blev lidt langt. Men nogen som kan give mig nogen gode råd? Andet end hvad jeg har gjort indtil videre. Kh indiansummer
Jeg tror kun at løsningen er at flytte til noget der er bedre isol. for som det er nu, så er det et stort bundløst hul....

Jeg har også boet i et lejet hus.. og ih guder hvor betalte jeg for varmen... alle andre end lige mig fik glæde af den varme som jeg burde ha kunnet mærke... Men huset var byttet lige ovenpå jorden.. og taget var så utæt .. og vinduerne .. de var sgt et kapt. for sig .. et år havde vi efeu inde i stuen... planten med efeu undenfor vinduet havde set sit snit til at komme ind og sige goddaw..

Der var skimmelsvamp og skie fugtigt...

Da jeg flyttede fra huset og ind i en alm lejlighed så gik mit TV i stk ...og som TVmanden forklarede så kunne ens TV ikke tåle at stå udenfor i regnvejr ... fugten havde lavet rust forskellige steder

Min lillesøster er også lige fraflyttet en lejlighed med en kæmpe ekstra varmeregning hvert eneste år.... hun er førtidspensionist før 2003 .. og hun kunne ikke få hjælp til hendes store varmeregning..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 12:05   #6
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
LLO er en god ide. Og når det kommer til varmeregning, så er det næsten ikke til at få kommunen til at betale.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 12:11   #7
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Hej

Han må da finde sig noget andet, så hurtig som muligt,mener da også at skimmelsvamp ikke er helt ufarligt.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 12:20   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nåtrman har fået en ekstraregning et år, kan det være en god ide at få sat de månedlige acontobetalinger op. Al opvarmning bliver jo dyrere, så det er selvfølgelig ingen trøst. Men som nævnt af andre, find en anden bolig.
LLO er nok ikke til nogen hjælp, når der er tale om varmeforbrug. Det er jo brugeren, der suverpæt styrer forbruget. Men tal med dem inden evt indmeldelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 12:44   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
LLO er nok ikke til nogen hjælp, når der er tale om varmeforbrug. Det er jo brugeren, der suverpæt styrer forbruget. Men tal med dem inden evt indmeldelse.
LLO er da i den grad en god hjælp, når bebyggelsen er så utæt som den er, udlejeren har jo ansvaret for at det er isoleret godt nok. Desuden er spørgsmålet så hvordan er varmeregningen fordelt mellem lejerene ?

Det smæk lejeren her har fået, er større end det jeg betaler i varme på et helt år.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 13:19   #10
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Jeg tilslutter mig røsterne om LLO.

Havde selv en udlejer for nogle år siden, der mente at lejen skulle hæves til over det dobbelte (han havde opkøbt huset), der trådte LLO til og i efterfølgende retssag blev lejen istedet beordret ned til et niveau der passede til husets tilstand
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Husleje og varmeregning Stueplanten Dit og Dat 18 24-02-2013 01:27
Jeg er så mega glad... Batman Spørgsmål ang fleksjob 11 28-06-2011 22:56
DONG mega dyrt el ?! Stella Alt det andet 4 03-03-2009 18:12
varmeregning knudsen Alt det andet 2 25-01-2009 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension