K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2012, 23:22   #11
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Unhappy Hej Igen

Hej igen.
Nu har jeg endelig fået aktindsigt, og nøjj en stak papir hehe,
Nå men sagen er den at min sagsbehandler ved IKKE hvilket job man kan få når man ikke rigtigt kan bruge hænderne andet end ca 30 min pr dag, plus personlig hygiejne. (når det altså går godt).
Min sagsbehandler sagde da jeg var til møde at der IKKE var nogen diagnose på mig, ifølge sociallægerne. Men hvad jeg kan læse i mine læge papir fra kommunen står der mange steder DIAGNOSE. Hvordan kan de så sige sådan?

Jeg er fuldstændig kørt ned på dette her, for jeg føler virkeligt at de ikke tror på mig.
Håber nogen kan hjælpe mig
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 00:10   #12
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Er der slet ikke nogen som kan hjælpe mig med mit problem?, Skal til samtale igen Mandag hos kommunen, og vil gerne have lidt "hjælp" inden.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 00:20   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kakaoko24 Se meddelelser
Er der slet ikke nogen som kan hjælpe mig med mit problem?, Skal til samtale igen Mandag hos kommunen, og vil gerne have lidt "hjælp" inden.
Hej.

Sociallæge, er det det samme som lægekonsulent?
Hmm... du må jo bare sige til sagsbehandleren på mandag, at hun tager jo fejl af, at der ikke findes diagnoser. (vise det der står i lægepapirerne).

Og så synes jeg også, du skal sige til hende, at det handler ikke om diagnoser, når de skal have dig afklaret, det er din arbejdsevne! Det er meget vigtigt.

Det er funktionsnedsættelsen, de skal se på og i den forbindelse med at kunne klare sig med din funktionsnedsættelse, er det arbejdsevnen, de skal undersøge/afklare. Ikke fokusere udelukkende på diagnoser.

Og hvis de ikke tror på, at det du fejler ikke bliver bedre, så må de jo selv indhente statusattest fra din speciallæge/egen læge på det.

Håber det var noget du kan bruge.


Tænkte lige på.... ser lige at du skriver, at det reva har skrevet var fuld af fejl... Mon det ville være en mulighed for at tage derud og få en snak med dem om det, der står, så de måske erkender, at der er tale om fejl i rapporten... (ved ikke selv om det vil hjælpe på det, men nu hvor de har haft dig derude, så bør de også gøre det ordentligt.)

Sidst redigeret af curls; 29-04-2012 kl. 00:24.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 00:27   #14
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Curls.
Mange tak for dit hurtige svar, ja sociallæger og lægekonsulenter er det samme, det er bare her i Odense kommune der hedder det sociallæger, ved dog ikke lige hvorfor.
Min sagsbehandler kører meget i at ifølge sociallægerne(lægekonsulenterne) står det IKKE at der er en diagnose på mig, men jeg kan flere gange se i mine lægepapir at der står diagnose. Men vil da helt klart vise ham det på Mandag.
Jeg vil helt klart sig at de ikke skal fokusere på diagnoser, men arbejdsevne som du skriver.
Det med statusatt. har de fået MASSER af, og der står stort set det samme hver gang, dog er der en forværring fra gang til gang, men det er ligesom om de ikke vil erkende det, desværre. Må godt nok sige det er så hård ved mig for tiden at jeg er totalt psysisk kørt ned, tager endda sovemedicin bare for nogenlunde at kunne finde ro i mit hoved
Reva vil ikke ændre noget i mine papir, og de indvendinger jeg har lavet imod det, incl skrevet det til dem, ligger bare bagerst som bilag, så nej de vil ikke gi sig, desværre
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 00:36   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kakaoko24 Se meddelelser
Curls.
Mange tak for dit hurtige svar, ja sociallæger og lægekonsulenter er det samme, det er bare her i Odense kommune der hedder det sociallæger, ved dog ikke lige hvorfor.
Min sagsbehandler kører meget i at ifølge sociallægerne(lægekonsulenterne) står det IKKE at der er en diagnose på mig, men jeg kan flere gange se i mine lægepapir at der står diagnose. Men vil da helt klart vise ham det på Mandag.
Jeg vil helt klart sig at de ikke skal fokusere på diagnoser, men arbejdsevne som du skriver.
Det med statusatt. har de fået MASSER af, og der står stort set det samme hver gang, dog er der en forværring fra gang til gang, men det er ligesom om de ikke vil erkende det, desværre. Må godt nok sige det er så hård ved mig for tiden at jeg er totalt psysisk kørt ned, tager endda sovemedicin bare for nogenlunde at kunne finde ro i mit hoved
Ok ja og sig til ham, at han må ikke underkende lægernes papirer! For lægekonsulenten må kun oversætte det, der står i de lægelige oplysninger, så de bestemmer ikke og må ikke ligesom ændre noget på det, der står i de lægelige oplysninger. Dine skånehensyn bør overholdes, så du ikke få endnu større smerter og forværring i lidelsen.

Og de skal vurdere din funktionsnedsættelse (arbejdsevne), om der er tale om svær grad, let grad osv... hvilke skånehensyn, du har. Hvor meget du kan holde til osv...

Nu ved jeg ikke, hvor mange timer ugentligt, du selv mener, du kan holde sig til på arbejdsmarkedet, men du har mulighed for at søge om "fleksjob på det foreliggende" - dvs. du kan søge det, og så skal de afgøre det efter alt, det der allerede ligger i sagen.

Revalidering er i hvert fald afprøvet. Den skal man nemlig normalt have afprøvet før fleksjob kan komme på tale.

Ellers søge førtidspension - som de andre har foreslået.

Held og lykke med det i hvert fald på mandag. (Bare slå lidt i bordet hos ham og vis selvsikkerhed.... hehe...)

Den her vil jeg lige have med: Arbejdsevne: De skal udarbejde ressourceprofil på dig......... Og er der noget i den, du er uenig i, så skal du have lov at kunne kommentere på dem.

Lige en ting mere: Hvis du føler de bliver ved med at presse dig ud i noget som du ikke mener kan klare: f.eks. ordne pakker på reva eller andet... Så prøv at få snakket om det med din egen læge og høre denne ad, om lægen vil være med til at stoppe den slags (forbyde den slags arbejdsfunktion).

Sidst redigeret af curls; 29-04-2012 kl. 00:45.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 01:29   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
KakaoKo, opslidende situation for dig, føler med dig...

...jeg tror, det kunne hjælpe dig til mødet på mandag, hvis du lagde dine lægefaglige udtalelser samt lægekonsulentens/sociallægens udtalelse i din tråd her, så du kan få nogle reaktioner på noget helt konkret...

...og dermed ha' noget skyts/andre i ryggen og dermed også større forståelse af det, der ligger i sagen.

Dén fremgangsmåde har været stor støtte for mig selv, når jeg ikke har kunnet se skoven for bare træer :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 22:51   #17
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hej Kakaoko24
Jeg vil bare sige at Odense kommune "Sucks". Hvis du kigger på mine indlæg vil du kunne se at jeg også bøvler med dem og har gjort det længe uden at komme nogle vegne overhovedet. Jeg er blevet "syltet" af dem og jeg har ikke kræfter til at gøre noget ved det og min kontakt-person er totalt stresset og fraværende så ham er der ikke noget hjælp fra heller.
Jeg kommer ikke engang til samtale ved dem hver 3.md som man jo burde for jeg er havnet i deres "sylte-krukke"
Odense kommune er virkelig blevet en styg kommune på det seneste kan jeg høre fra forskellige mennesker jeg har mødt.
Det eneste jeg kan give dig er et kramog min medfølelse.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 23:15   #18
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hej Kakaoko24
Jeg vil bare sige at Odense kommune "Sucks". Hvis du kigger på mine indlæg vil du kunne se at jeg også bøvler med dem og har gjort det længe uden at komme nogle vegne overhovedet. Jeg er blevet "syltet" af dem og jeg har ikke kræfter til at gøre noget ved det og min kontakt-person er totalt stresset og fraværende så ham er der ikke noget hjælp fra heller.
Jeg kommer ikke engang til samtale ved dem hver 3.md som man jo burde for jeg er havnet i deres "sylte-krukke"
Odense kommune er virkelig blevet en styg kommune på det seneste kan jeg høre fra forskellige mennesker jeg har mødt.
Det eneste jeg kan give dig er et kramog min medfølelse.
Jeg har hørt om Odense kommune at sb-antal er reduceret fra 270 til 170 og skal hvis det ikke allerede er sket, yderligere reduceres med 70. Sådan er det måske også i andre kommuner, hvor der skal spares.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 10:55   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske har jeg overset det. Men har du været til fx fysioterapeut eller anden genoptræning. Så ung må du sørme - ikke mindst for din egen - skyld give op. Godt der er manhe job, hvor hovedet er vigtigere.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 20:12   #20
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Talking

Hejsa allesammen.
Tusinde tak for alle jeres gode svar.
Heldigvis gik mødet i går Mandag RIGTIGT godt. Reva vil IKKE have mig derud igen, for de mener jeg er afprøvet, og jeg har fået en anden sociaillæge (lægekonsulent) og han siger sørme at: DER ER EN DIAGNOSE, SÅ DER ER INGEN TVIVL!! Jubii siger jeg bare, så nu skal jeg til egen læge og have lavet en Gennemgribende helbredstest, men sociallægen vil kun have en på mine hænder. Så jeg var MEGET glad i går.
Så den nye sociallæge mener at ALLE mine lægepapir er iorden, så nu kan jeg kun vente og se.
Men tak for alt jeres støtte, det varmer rigtigt meget at have nogen som står bag en.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats - Fleksjob ZikZak Dit og Dat 3 10-04-2014 10:48
aktiv søgende nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 4 09-04-2013 10:06
Aktiv dødshjælp logikeren Politik og Samfund 14 07-01-2012 14:47
Må man være aktiv i en forening når man er FP'er? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 15-11-2011 22:31
Fra fysik aktiv til inaktiv mawebbro Alt det andet 13 14-04-2009 09:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension