K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2012, 08:19   #11
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Fik lige checket renten på f.eks børneopsparing, denne er så 1 % højere på beløb over 15K hos min egen bank fremfor Danske!!

Grunden til at jeg umiddelbart ville skifte var af frygt for bank krak, jeg har ikke over 750K, men jeg ville bare ikke risikere at skulle ud i alt det frem og tilbage der kan være. Er der et sted eller på en måde man kan se hvordan ens bank har det? Det er Sparlolland i Nakskov og det rør mig såmænd ikke at jeg bor 200 km. væk fra dem.
Det er ikke så længe siden, at der lå et link til, hvor man kunne se hvor risiko fyldt ens bank var.

Måske en anden kan finde linket.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 08:44   #12
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Skifte bank!

Hej

Se lige http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/bankkr...C3%A5r-konkurs

Så du skal ikke skifte bank af frygt for at din bank krakker, da dit indskud op til 740000 kr er dækket

Hvis du har mere end de 740000 på kistebunden så skal du til at se på om banken er solid

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 08:54   #13
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Skifte bank!

Hej

Her kan du se hvilke banker der har det værst

http://www.danskfi.dk/Billeder/Press...ridmodvind.pdf

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 09:07   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja jeg må nok acceptere, at man skal have personlig kontakt, ikke alt kan nøjes med at føregå på nettet idag. Det er ellers lige mig, da jeg ikke orker alt det personlige.
Hvis jeg skal til et personligt møde med nogen som jeg ikke kender blive jeg meget stresset allerede flere dage før mødet. Sådan var det også der jeg skulle til det møde med en bankrådgiver fra min ny bank.

Men han var meget professionel og meget behagelig at tale med og jeg blev oprettet som ny kunde uden problemer og med det same.
Netbanken kunne jeg bruge allerede samme dag. Visa/Dankort fik jeg få dage efter.

Dog vil jeg give dig ret i, at det er ikke så nemt, at skifte bank. Der er utroligt mange problemer med den måde banker driver deres forretninger på, derfor folk klager over banker som aldrig før.

Alle de banker som jeg har ringet til ville med det samme høre om, hvorfor jeg vil skifte bank.
De er simpelthen bange for, at få “besværlige” kunder.

Efter min erfaring banker lægger mere vægt på hvorfor man vælge netop den og ikke en anden bank og af hvilke grunde.

Jeg har gjort følgende:

1. Har ringet til banken og bed om tid til en samtale med en bankrådgiver med henblik på at oprette mig som bankens ny kunde.
2. Har opgivet med det samme mit cpr. nr.
3. Jeg blev ringet op af bankrådgiveren allerede næste dag.
4. På mødet har jeg afleveret kopi af årsopgørelse og udskrift af sidste FP udbetaling og oversigt over mine udgifter.
5. Til mødet har jeg medbragt mit pas, men bankmanden ville helst have sygesikring ( på grund af adressen og fordi pas udløber hver 10-ende år )
6. Jeg skræv under en anmodning om overførelse af indestående i min gammel bank som bankrådgiveren sendte videre med det samme.

p.t. jeg er meget glad for min ny bank.

http://www.business.dk/finans/her-er...rligste-banker

Sidst redigeret af Karo; 03-05-2012 kl. 09:25.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 09:11   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej

Her kan du se hvilke banker der har det værst

http://www.danskfi.dk/Billeder/Press...ridmodvind.pdf

Hilsen
NPH
Linget er ca et år gammelt,er der ikke noget der er lidt nyere,der sker jo en del på den front.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 13:55   #16
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
skifte bank!

Hej

Har desværre ikke kunnet finde nyere!

NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Etik og prioritering i sundhedsvæsenet – hvorfor det er så svært L.S. Politik og Samfund 0 27-02-2013 02:37
Må kommunen forlange at jeg skal skifte personlighed? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 11-01-2011 22:37
Hvorfor er det så svært epli At søge førtidspension 4 19-04-2010 09:06
Hvorfor så svært med flexjob? Camille Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 13-03-2010 14:34
Hvorfor skal min ressourceprofil til lægekonsulenten? Ninja At søge førtidspension 60 07-05-2009 10:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension