K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2012, 16:19   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan ikke rigtigt se hvor du kan læse at folk siger noget forskelligt herinde...med hensyn til vigtig eller ej....i orden eller ej..

Der er ingen tvivl om at ens ressourceprofil er vigtig...og at hvis man selv har udfyldt den...ja så er den ikke helt i orden...

Problemet er bare at hvis du ikke kan få den opdateret hos din sagsbehandler...ja så har du ikke de store muligheder for at ændre på den...

Jeg skrev egentlig bare for at du skulle vide at sådan er det også i mange andre´s tilfælde...

Og ja det bekymre da alle...hvis det der står om en ikke passer...men når loven er skruet sådan sammen så man ikke kan få det ændret....ja så er det jo en vigtig viden at hvis de laver en afgørelse i din sag at du så der kan klage over at din ressourceprofil er forkert...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:48   #22
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Det passer jo sådan set godt det der står i min RP . Problemet er at jeg selv har lavet den og på det tidspunkt jeg lavede den var jeg ikke klar over at det var noget der var vigtigt og at jeg skulle "pensle" svarene ud. Jeg har bare svaret kort og godt på alle spørgsmål med mine egne ord.Det har så resulteret i at RP kun fylder 1/2 A4 ark. nogle af svarene er ikke længere korekte. mest af alt ligner det, som tidligere nævnt ,en jobansøgning til et job man ikke vil have.
Jeg læste alle de svar op, som var skrevet herinde,for min mand og som han sage så blev man da ikke mindre forvirret .
Jeg er ny i det her og var til det første møde på kommunen i juli sidste år efter knap 2 års sygemeldning.Det er først siden da at der har været "gang" i min sag.Før det foregik det altid pr. telefon.Jeg skal vænne mig til at læse breve fra dem og ikke mindst udfylde dem korrekt. Jeg har haft min mand med til de 2 møder der har været hos sb.og hun har på intet tidspunkt omtalt RP.Derfor kom det lidt bag på mig at så mange nævnte den herinde og det var egentlig derfor denne tråd startede.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:14   #23
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Jeg forvirrede også rigtig meget rundt med min RP i starten, men da det gik op for mig hvor meget den kommer til at følge en, gik jeg også lidt i panik.
Satte mig ned og skrev tre sider med væsentlige kommentarer/spørgsmål til RP og min "manglende" viden om dens vigtighed. De kommentarer afleverede jeg til min sagsbehandler - desværre for mig gjorde det ingen forskel, men gav i det mindste ro i maven og jeg vidste at jeg selv havde haft den indflydelse på RP jeg kunne.
For mig har alle mine kommentarer så senere hen gjort det nemmere at klage over afgørelsen (stop af SDP)
Kan også selv have svært ved det med brevene - og bruger min kæreste rigtig meget til at "oversætte" brevene. Så vil jeg også hellere spørge ti gange end at aflevere noget jeg er usikker på.
Håber du finder ud af det
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:58   #24
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
En Ressorceprofil er ikke så vigtig i starten, de første mange år stod der kun nogle ting som sagsbehandleren havde skrevet ind om mig.
da vi så nærmede os en afgørelse skulle der fyldes mere kød på, jeg havde i den forbindelse nogle møder med jobkonsulenten, hvor han spurgte ind til ting og jeg svarede, og det fik han skrevet ind.
Når jeg så kom hjem og kom i tanke om noget der burde med i RP, eller noget jeg syntes var urelevant ja så sendte jeg ham en mail med rettelserne, og han fik det rettet.

Så når du er så ny i systemet så er RP ikke det vigtigste, men når den nærmer sig sin afgørelse, så er den vigtig og så vil der også blive fyldt mere kød på.

Da jeg var ny i systemet fyldte min RP nogle få sider, idag fylder den 15 - 18 sider, og den er færdig.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:14   #25
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
sådan

Så fik jeg et konkret svar jeg forstod(måske er jeg bare dum ,fordi jeg først forstår det nu)

Tusinde tak nu er jeg mere rolig.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:41   #26
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Man kan altså godt blive flekser i egen virksomhed....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 11:45   #27
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
[QUOTE=Te-pigen;220510]Man kan altså godt blive flekser i egen virksomhed....[/QUOTE





Kun hvis overskudet i virksomheden har en vis størrelse.min havde et beskedent overskud og derfor sage de nej.(deres begrundelse var at det ikke skulle være et tilskud til virksomheden,hvilket er meget forståligt!)

Sidst redigeret af nielsen17; 27-04-2012 kl. 11:46. Årsag: stavefejl
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 22:11   #28
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Ressourceprofilen er et lovkrav - faktum er dog, at ressourceprofilen sådan set ikke har så meget at skulle have sagt i de endelige afgørelser som fleks/pension - der er det altså stadig de lægelige oplysninger, som er de afgørende!!
Ressourceprofilen er således mere en social anamnese!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension