K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2016, 19:17   #1
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Fogedretten eller byretten?

Hej,

Kunne ikke betale nogle regninger pga dårlig økonomi + kredit, og jeg er truet med at jeg bliver meldt til byretten, hvordan er jurisdiktion af disse opdelt? F.ks hvis jeg bor i Albertslund, hvliken byret skal tage stilling til denne sag?

Takker :-)

Inkasso

Hej,

Jeg har fået et brev fra Nordea inkasso med meddelse at mit kredit er opsagt og skal straks betale, bla bla ellers går jeg til fogedretten. Kan jeg skrive til Nordea's inkasso og tilbyder dem at jeg abetaler næste 60 måneder 400 dkr og så slipper jeg med alt det bøvl med fogedretten? Anyway, jeg ejer intet betydningsfuld, men trussel at man er i gæld til banken i næsten 30 år er skræmmende, who knows - måske bliver jeg rask igen 100 % og kommer i arbejdet, så slipper jeg for dem ved at lave denne aftale, altså hvis de gider?
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 21:28   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dds Se meddelelser
F.ks hvis jeg bor i Albertslund, hvliken byret skal tage stilling til denne sag?
Jeg vil tro at det er retten i Glostrup.
Men det kan måske også være i dine kreditoreres retskreds ?

Du kan sikkert se de forskellige retskredse på domstol.dk

Citat:
Oprindeligt indsendt af dds Se meddelelser
Jeg har fået et brev fra Nordea inkasso med meddelse at mit kredit er opsagt og skal straks betale, bla bla ellers går jeg til fogedretten. Kan jeg skrive til Nordea's inkasso og tilbyder dem at jeg abetaler næste 60 måneder 400 dkr
Når de har sendt dig til inkasso er det vel netop fordi de ikke har kunne indgå en aftale med dig ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 21:46   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dds Se meddelelser
Hej,

Jeg har fået et brev fra Nordea inkasso med meddelse at mit kredit er opsagt og skal straks betale, bla bla ellers går jeg til fogedretten. Kan jeg skrive til Nordea's inkasso og tilbyder dem at jeg abetaler næste 60 måneder 400 dkr og så slipper jeg med alt det bøvl med fogedretten? Anyway, jeg ejer intet betydningsfuld, men trussel at man er i gæld til banken i næsten 30 år er skræmmende, who knows - måske bliver jeg rask igen 100 % og kommer i arbejdet, så slipper jeg for dem ved at lave denne aftale, altså hvis de gider?
Efter min mening kan det altid betale sig at kontakte kreditor og undersøge om ikke der er en mulighed for at lave en aftale og dermed undgå fogedretten.
Også selv om svaret er nej, for så ved du bagefter at du har gjort hvad du kunne.

Hvis du ikke kender denne hjemmeside, synes jeg at du skal læse den da der står en del gode informationer om fogedretten.
http://www.budgethuset.dk/saadan-kla...edretten-nemt/

Husk at følge deres råd med ikke at blive presset til at lave en aftale du ikke kan overholde, for så har du ikke penge til at leve og så går det alligevel galt senere.

https://www.domstol.dk/find/Pages/findminretskreds.aspx
https://www.domstol.dk/Documents/Org...jemmesiden.pdf
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2016, 11:21   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det behøves ikke være fordi, de ikke kan lave en aftale, nogen vil heller sende folk i etten end lave en aftale, men hvis folk så ikke eger noget vil de gerne lave en aftale
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension