K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2011, 11:41   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Førtidspensionsbevis

I 2008 gav man et førtidspensionsbevis til alle førtidspensionister på gammel ordning, så de altid kan arbejde uden at få frataget pensionen (så pensionen kun nedsættes hvis man tjener over et vist beløb).

Tror i, at den nye regering vil indføre det for nuværende førtidspensionister på almindelig/ny ordning?

Det burde være en statsgaranteret ret (ikke pligt, men ret) for alle førtidpensionister at arbejde på de særlige vilkår de kan arbejde. Jeg mener ihvertfald det vil klæde den socialdemokratiske regering.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 17:01   #2
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Det er også tilladt at arbejde på den nye ordning. De første ca. 67000 i årlig indtægt uden påvirkning af pensionen. Derefter trækkes 30% af din løn i pension.
Skånejob er netop for førtidspensionister, og i modsætning til flexjob forventes det ikke at man kan være effektiv i alle timer.
Kommunen har dog ingen forpligtelser til at hjælpe dig med at finde jobbet - Det må du selv klare. De skal til gengæld informere om dine muligheder, og det er en god idé at sparre med dem, så du får den rette opbakning.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 17:52   #3
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rts Se meddelelser
Det er også tilladt at arbejde på den nye ordning. De første ca. 67000 i årlig indtægt uden påvirkning af pensionen. Derefter trækkes 30% af din løn i pension.
Skånejob er netop for førtidspensionister, og i modsætning til flexjob forventes det ikke at man kan være effektiv i alle timer.
Kommunen har dog ingen forpligtelser til at hjælpe dig med at finde jobbet - Det må du selv klare. De skal til gengæld informere om dine muligheder, og det er en god idé at sparre med dem, så du får den rette opbakning.
Jeg mener et førtidspensionsbevis hvor pensionen ikke kan frakendes uden pensionistens samtykke, som det der blev indført i 2008 for alle før-2003-pensionister.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 18:28   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg håber i hvert fald de med de nye ideer, vi frede de nye førtidspensionister ved at give dem samme muligheder som de gamle førtidspensionister, og at de altid kan beholde pensionen med mindre de selv vil ud af den.....

Sådan som det er nu, er der jo ikke ret mange der TØR arbejde. Sålænge der er det ''loft'' der siger, at pensionen kan fratages såfremt de vurderer der er en bedring i arbejdsevnen...

Så mon ikke vi vil se en ny førtidspensionsreform meget snart??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 19:11   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg tror ikke at der kommer sådan en garanti med fredning af de nye pensionister.. altså os efter efter 2003..

Vi ved alle at det er ret så svært at få pension .. og viser det sig at der er flere som kan varetage et job på 10-12 timer pr uge .. med skånehensyn, så mener jeg heller ikke at de skal beholde deres pension, men i stedet over som flexjobber...

Jeg tror også at det er det, som kommer til at ske med de helt unge og pension - altså nye kommende førtidspensionister ... at de hvis de har en lille rest arbejdsevne kommer i flexjob istedet for at få pension.. Så de vil få en tilknytning til arbejdsmarkedet ..

@Helene... jeg tror at der kommer både en ny pensions- og en flexjobsreform....

Men det er jo kun noget vi kan gisne om, indtil vi ved i detaljer hvad regeringen mener og laver...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 19:51   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det har du nok ret i Lone. Men jeg er meget spændt på at se det færdige resultat og frygter sådan at det vil ramme skævt - selvom jeg selv er fredet, så kan jeg jo ikke rigtig lade være med at tænke på dem der ikke er....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 20:57   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det har du nok ret i Lone. Men jeg er meget spændt på at se det færdige resultat og frygter sådan at det vil ramme skævt - selvom jeg selv er fredet, så kan jeg jo ikke rigtig lade være med at tænke på dem der ikke er....
Jeg er også spændt på resultatet.... men jeg både håber og tror at de vil gøre sig rigtig meget umage.. for det er jo et område som "tilhører" rød blok.. jeg tror ikke, at de tør fejle i de nye reformer ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionsbevis adbib Politik og Samfund 3 28-09-2010 20:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension