K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2012, 12:33   #1
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
afslag på rejsning af førtidspensionssag

hej med jer alle der ude jeg har fået brev far kommunen social og sundhedsforvaltningen hvor de skriv AFSLAG PÅ REJSNING AF FØRTIDSPENSIONSSAG

vi har modtage din sag fra jobcenter .vi har ikke fundet grundlag for at din sag bliver behandlet efter reglerne om førtidspension efter §18.

Begrundelse. vi har ved afgørelsen bl,a lagt vægt på din unge alder og det korte sygdomsperiode.(det skal lige siges at min kone er 34år og har været syg siden ulykke jan.2010 så 26mdr i alt)det vurderes at der er forsat behandlingsmulighederog helbredsforholdene skønnes derfor ikke at være varige (det forstå jeg ikke hvor de er kommer til det deres lægekonsulent sige jo at sagen er belyst og samt alle de læger vi har været til sige sagen er stationer og at hun ikke ville kunne kommer til at klar et job mere)

vi finder derfor ligesom den socialfaglige konsulent at den psykiatriske behandling har været utilstrækkelig og finder at der er et velindikeret behov for forsat psykiatrisk behandling og tværfaglig behandling mod PTDS .vi vurdere at der ved langvarig psykiatrisk behandling er udviklingsmuligheder i forhold til at forbedre på din tristhed.opgivenhed og depression.

vi har endvidere langt vægt på at du ikke har medvirket ved aktivering eller revalidering eller andre beskæfligelsesfremmende tiltag.det6 vurderes at du har en lang række faglige og praktiske kompetencer og betydeklige ressourcer indenfor dit fag. som man sideløbende med den psykiatriske behandling kan tilrettelægge aktivering indenfor.

du har mulighed .vi skal samtidig gøre dig opmærksom på at hvis du fastholder dit ønske om at førtidspensionsag rejses at du har mulidhed for at ansøge om at din sag i givet fald blive afgjort på baggrund af de oplysninger der aktuelt befinder sig i din sag som beskrevet §17 stk.1.pkt.2-3 vi vil derfor ikke indhente yderligere oplysninger (eksempelvis lægeerklærninger,psykolograpporter.mm)

du har mulighed for at klage. vil du klage skal du meddele det til kommunen inden fire uger efter du har modtaget dette brev . fastholder vi afgørelsen sender vi din klage videre til beskæftigelsesankenævnet sammmen med dine papirerne i sagen

HVAD SKAL JEG GØRE NU !!!!!
min kone er meget syg efter den ulykke og alle lægerne sige det sammnen hun kan ikke gøre almindelige daglige gøremål og hun har nedsat krafte i begge hænder hun har mange smeter i ryggen og nakken så hun har det ikke godt og har også så har hun svære PTDS som gøre hun er ked og bange angst depression efter ulykken hun kan ikke passe vores børn som vi her sendt til udlandet ned til hendes mor som passe dem nu og har gjort det i 20mdr. nu de gå i skole der ned og ikke kan bliver hos os da min kone ikke har det godt

skal jeg klage elle søge den §17 !!!!!
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005

Sidst redigeret af faro; 11-03-2012 kl. 12:48.
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 13:01   #2
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Jeg syntes I skal søge pension efter en §17 og så anke den, hvis I får afslag, det lyder jo som om lægepapirene er klare i mælet.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 15:36   #3
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak Tutteren

ja jeg ved det ikke hvad jeg skal nu men jeg søge den §17 og klage over denne afgørelsen kan men det!!!! elle skal jeg vente med en §17 sener når jeg har fået svar fra min klage!!!!! hvad vi i gøre
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 16:54   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Åhe, Faro, det gør mig ondt, at læse dit indlæg her...
...men om du både kan klage over dette afslag og rejse en §17 samtidig, er jeg i tvivl om...
...men hvorfor ikke, alt i sagen er jo parat.
Spørgsmålet er, om afgørelsen ikke bliver det samme...
Vent på bedre svar end mit :-)

Men du skal da anke denne her afgørelse, vil jeg mene.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 18:52   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af faro Se meddelelser
hej med jer alle der ude jeg har fået brev far kommunen social og sundhedsforvaltningen hvor de skriv AFSLAG PÅ REJSNING AF FØRTIDSPENSIONSSAG

vi har modtage din sag fra jobcenter .vi har ikke fundet grundlag for at din sag bliver behandlet efter reglerne om førtidspension efter §18.

Begrundelse. vi har ved afgørelsen bl,a lagt vægt på din unge alder og det korte sygdomsperiode.(det skal lige siges at min kone er 34år og har været syg siden ulykke jan.2010 så 26mdr i alt)det vurderes at der er forsat behandlingsmulighederog helbredsforholdene skønnes derfor ikke at være varige (det forstå jeg ikke hvor de er kommer til det deres lægekonsulent sige jo at sagen er belyst og samt alle de læger vi har været til sige sagen er stationer og at hun ikke ville kunne kommer til at klar et job mere)

vi finder derfor ligesom den socialfaglige konsulent at den psykiatriske behandling har været utilstrækkelig og finder at der er et velindikeret behov for forsat psykiatrisk behandling og tværfaglig behandling mod PTDS .vi vurdere at der ved langvarig psykiatrisk behandling er udviklingsmuligheder i forhold til at forbedre på din tristhed.opgivenhed og depression.

vi har endvidere langt vægt på at du ikke har medvirket ved aktivering eller revalidering eller andre beskæfligelsesfremmende tiltag.det6 vurderes at du har en lang række faglige og praktiske kompetencer og betydeklige ressourcer indenfor dit fag. som man sideløbende med den psykiatriske behandling kan tilrettelægge aktivering indenfor.

du har mulighed .vi skal samtidig gøre dig opmærksom på at hvis du fastholder dit ønske om at førtidspensionsag rejses at du har mulidhed for at ansøge om at din sag i givet fald blive afgjort på baggrund af de oplysninger der aktuelt befinder sig i din sag som beskrevet §17 stk.1.pkt.2-3 vi vil derfor ikke indhente yderligere oplysninger (eksempelvis lægeerklærninger,psykolograpporter.mm)

du har mulighed for at klage. vil du klage skal du meddele det til kommunen inden fire uger efter du har modtaget dette brev . fastholder vi afgørelsen sender vi din klage videre til beskæftigelsesankenævnet sammmen med dine papirerne i sagen

HVAD SKAL JEG GØRE NU !!!!!
min kone er meget syg efter den ulykke og alle lægerne sige det sammnen hun kan ikke gøre almindelige daglige gøremål og hun har nedsat krafte i begge hænder hun har mange smeter i ryggen og nakken så hun har det ikke godt og har også så har hun svære PTDS som gøre hun er ked og bange angst depression efter ulykken hun kan ikke passe vores børn som vi her sendt til udlandet ned til hendes mor som passe dem nu og har gjort det i 20mdr. nu de gå i skole der ned og ikke kan bliver hos os da min kone ikke har det godt

skal jeg klage elle søge den §17 !!!!!
Hej Faro,

"Heldigvis" er det "kun" et afslag på rejsning af en førtidspensions sag. Heri peger de på behandlingsmuligheder. Du kan sagtens gøre det ,at du klager over afslaget på indstillingen, men samtidig ville jeg også berede mig på, at konen såvidt hun magter det, skal igang med de behandlingsmuligheder der foreslåes.

Ved en §17 vil I højst sandsynligt få afslag, men det er naturligvis op til jer selv hvad I vil.

Røg din kone ud af sygedagpenge? Jeg ved at du har været herinde før med den sag, men ved ikke hvad den endte med?

Det er noget **** når alt er i mod een og det går ud over familien, men hvis man ønsker en afklaring på sin sag, så bør man følge den så godt man kan.

Har din kones psykiater kontra incideret en evt. arbejdsprøvning? Siden hun ikke har været i en sådan en. Jeg forstår godt at hun ikke magter det, men det skal komme fra lægerne at hun ikke MÅ dette under nogle omstændigheder af frygt for helbreddet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 11-03-2012 kl. 18:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 18:56   #6
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vi klagede over et afslag på §17, og søgte i samme åndedrag en ny §17 - uden problemer.
Klagesagen er en sag, og ny ansøgning er en ny sag.
Jeg ville skynde mig at søge, hvis der er gode
lægepapirer.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:00   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Marianne, fik din mand ikke også kontra incideret en evt. arbejdsprøvning? Det husker jeg ikke lige, jeg mener blot at han ikke har været i een!?

Mht. alder. Faros kone er 34 år, sygdom har ingen alder, jeg er "kun" 43 år og har masser af arbejdserfaring, igen en barriere i forhold til ftp bl.a.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:08   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Vi klagede over et afslag på §17, og søgte i samme åndedrag en ny §17 - uden problemer.
Klagesagen er en sag, og ny ansøgning er en ny sag.
Jeg ville skynde mig at søge, hvis der er gode
lægepapirer.
Marianne
Sådan, Marianne!

Lige det svar, vi manglede :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:13   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Sådan, Marianne!

Lige det svar, vi manglede :-)
Ja, men man skal være opmærksom på gode lægepapirer arbejdsprøvning og lign.... Så det handler ikke bare om at klage for at klage.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 19:15   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja, men vær opmærksom på gode lægepapirer... Så det handler ikke bare om at klage for at klage.
Helt enig, men det handler om handlekraft :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionssag startet i 2012... Thomas1981 Dit og Dat 6 12-10-2012 18:54
din mening om min søns førtidspensionssag ? khawk1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 02-07-2012 12:57
din sag behandles som førtidspensionssag frugammeljas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-02-2011 18:03
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Afslag på start af førtidspensionssag. akizuri At søge førtidspension 1 04-03-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension