K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2012, 07:10   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, og ADHD køen i forlystelsesparken bliver lige så lang som den almindelige kø
Arhhh, der er jo stadig de andre 26, som ikke har ADHD.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 09:15   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, men de 26 er taget på ferie!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 09:58   #13
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Skal man ikke vise eller bevise noget for at få sådanne et klister mærke,ellers kunne jeg forstille mig det kunne udnyttes af andre.

Selv kunne jeg godt bruge et mærke vis hensyn,når jeg handler-jeg er blevet så langsom,varene skal være på en bestemt måde i posen og det kan drille,min pung skal også PÅ PLADS og jeg kan ikke bare kaste det hele samme,det kan godt føles stressende,og jo mere stres jo være bliver det med at få det samlet sammen.
For pokker, hvor har du ret, C.L.E.O. Man er sgu et nervevrag ved de kasser, når man selv er så langsom, og står og fumler med varerne. Nogle butikker har de meste elendige kasser, der er sguitte plads til at skubbe varerne til side, så man kan samle sig, om at få dem op i posen.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 10:10   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Arhhh, der er jo stadig de andre 26, som ikke har ADHD.
Ud over at de fleste af os forældre sådan set helst vil være fri for at udnytte ordningen, for vi ved udemærket at man altså bedst lærer ved at øve øve og atter øve, at det kun er til skade at pakke dem mere ind i vat end godt er.

Vi var i Fårup i lørdags, hvor 3F havde solgt 5700 og nogen biletter, ALDRIG har jeg set SÅ mange mennesker i Fårup på en gang, men jeg så ikke EN! "snyde" sig foran i køen, ikke EN eneste med normal fysisk funktionsevne, et par stykker i kørestol, men hey se lige dem stå i kø på små trappetrin som er op til fx Falken et syn for guderne

Og alle de mange andre gange vi har været der ser jeg faktisk heller ikke ret mange benytte muligheden, og kun en eneste gang har jeg set det jeg vil kalde direkte snyd, en ting var at barnet kom foran men at han så også lige skulle have 3 venner med sig, ikke bare en eller 2 ture, næææe nej hele 5 ture i træk før personalet sagde stop, men der var så heller ikke en voksen med til at holde lidt hånd i hanke med det, og var barnet ADHD´er (hvilket ret meget tyede på) har de altså svært ved at se hvor grænsen går.

Jeg ved fra div ADHD foras at mange, om ikke andet overvejer, at udnytte muligheden for et ledsagerkort enlig ikke for at snyde sig foran i køen (og som skrevet ser jeg det faktisk ikke rigtigt ske) men for at spare penge, for mange steder (bla Fårup) kommer ledsageren (som man selv vælger) gratis ind, og et ledsager kort koster omkring 100 kr for første år (og fornyer man året efter det halve) så det er RIGTIG mange penge at spare.

Vi klarer køerne rimelig, der findes massere af ting man kan foretage sig i sådan en kø, både for at aflede men også for at få tiden til at gå hurtigere, og ungerne har faktisk super godt af at lære at begå sig i en kø, de kommer til at bruge meget af deres tid i sådan en, for i Bilka får de s q ikke lov at springe over. Vi leger små lege, har en mobil der kan og må spilles på, en lille blik og lidt farveblyanter eller bare en kuglepind kommer man faktisk også langt med.

Dog i lørdags, jeg var MEGET tæt på at vende om og tage hjem igen med det samme, bare for at komme fra indgangen (da vi efter kø fra på den anden side af rundkørslen, endelig var kommet så langt) og forbi 1 togstation det tog 10 min SÅ mange mennesker var der, det var sindssygt.

Nu kender vi Fårup fra tidligere (der var en gang vi havde råd) så vi viste også lige nøjagtigt hvor vi skulle bevæge os hen for at komme væk fra menneskemasserne (ned til førstehjælp de WC´er der er der nede er næsten også alt tid ledige) så det gjorde vi, og så var vi meget påpasselige med at udvælge køerne (ventetiderne) ud over at vi delte os, så far tog den bette, og jeg de 2 store (som ADHD´er kan det næsten ikke blive vildt nok *gg*) og så brugte vi ellers det med at stå i køerne og lege, og samtidig var vi så skie heldig at vi kun 2 gange have kø-gæster bag ved som troede de kom hurtigere til ved at stå og skubbe og mase.

Det er simpelthen det værste, både for mig og min søn, en ting er at en kø er keeedelig, og det er svært at stå stille, men stå vedkommende bag en så, lige så tæt som sild i en tønde, så hinden h*n eller en selv ikke kan undgå at uddele fysiske tæsk til ens med kø-gæster hvis man kør sig i håret.

Faktisk oplevede vi køerne som en befrielse i lørdags der er god ro og orden, ja ok ro og ro *gg* men der er ikke kaos alle ved hvad de skal, og inden stopper pludselig op eller kommer med unødige stimoli (og i lørdags var der så oven i heller ikke rigtigt nogen der skubbede og maste, det var der ude på stierne) Så kø, var JA tak, dog helst ikke mere end 30 min ventetid, men de køer der varede længere sprang vi jo bare over.

Først da vi alle begyndte at blive trætte kunne et ledsagerkort have været rat at have, en ting er at især knægten får svært ved at "styre sig" og ekstrem svært ved at vente, men når jeg så også bliver træt fysisk og mentalt, og skal holde hånd i hanke med ham samtidig... det er HÅRDT arbejde, der er ikke meget nydelse ud af det.
Men ind til ved 16 tiden gik det faktisk okay smertefrit for alle familiemedlemmer, havde jeg nu pakket ind i vat og bare være sprunget over hvor gæret er lavest, var vi vendt om og kørt hjem, da vi havnede i bilkøen, for vi ville vide at med alle de mennesker ville det ALDRIG gå... knægten ville jo ikke have lært at takle det, og så blive kastet ud i det kaos... nej.

Jeg er i hvert fald ekstrem bevist om hvilket signal jeg sender og hvad jeg rent faktisk lærer min damp-unge, ved bare at lade ham slippe, "bare" fordi det er svært for ham (og ikke mindst mig selv) i stedet udnytter jeg på det groveste at jeg om nogen forstår hvor svært det er... han er ikke alene, og udnytter at jeg ved der findes hjælp til selvhjælp, at jeg har det mere erfaring i at kompensere, jo før han får lært at kompensere jo mere kan han nå at lære at kompensere for, jo mere af det jo nemmere vil det være for ham at blive/være voksen og klare den del af tilværelsen, så jeg har absolut ikke travlt med at lære ham at snyde.

Og mit indtryk af de fleste forældre til unger alla min (og mig selv da jeg var barn) er netop at det faktisk ikke gælder om at gøre tilværelsen nem for dem, men at det gælder om at gøre den tålelig, og at man først bruger "snyd" særbehandling når de ikke kan på normal vis mere, at man først benytter sig af det når grænsen er ved at være nået, og ikke bruger det bare fordi man kan.
Mit indtryk er at forældrene netop som jeg er yderst beviste om hvilket signal de sender til deres børn ved at lade dem springe køen over, selv om at de enlig godt ville kunne stå i kø som alle andre, det er IKKE til barnets bedste hvis der reelt ikke er et behøv, eller hvis man vælger det fordi det bare lige er det nemmeste... ingen har lovet det var nemt at være forælder eller barn for den sags skyld, jeg kunne ALDRIG drømme om at udnytte et ledsagerkort bare fordi knægten er besværlig at stå i kø sammen med, eller bare fordi jeg er tvunget til at stå i kø sammen med ham, mange børn på hans alder klarer den sag selv, men det kan han langt fra alt tid, og så må jeg jo pænt stille mig op sammen med ham så jeg kan minde ham om at man ikke står og spytter at man ikke hiver i snoren at man ikke ... og ikke mindst rose ham når han gør det rigtig godt, altså hvordan pokker skal han ellers lære det? Så naturligvis stiller jeg mig i kø, uanset at jeg syntes der er super øv at stå der og blomstre til en forlystelse jeg ikke selv skal/vil ud at køre med, ledsagerkortet ville gøre det mange gange nemmere og hurtigere, men igen min unge skal IKKE lære at snyd er ok, når han faktisk godt kan stå i kø, bare han får støtten til det, for der vil det netop være snyd.

MEN at min unge kan (med støtte) ændrer ikke ved at en del ADHD børn ikke kan heller ikke med støtte, og naturligvis skal de have lov at komme foran, de er altså handicappede akkurat som en i en kørestol er det, og ham i kørestolen kunne ingen drømme om at forlange skal stå i køen som alle andre.

Så ærlig talt bliver jeg godt rasende over at ordet snyd partu skal bruges i denne sammenhæng, det siger en hel del om skribentens viden om ADHD og holdning til den gruppe af mennesker vi er her på k10, ud over at det nu slet ikke er nogen nyhed, sådan har det været i mange år... det skal liiige bringes på banen, for det er kommet skribentet for øre at, de her indbildende hypokondere så oven i kan SNYDE sig foran alle de andre gæster i forlystelsesparkerne (kom vi skal lige få alle andre til at se rødt på denne gruppe af befolkningen) udelukkende ved at påstå at de har den ikke eksisterende ADHD

Nogle mennesker skulle farmer have lov at prøve jeg bytter gerne en uges tid, men ikke mange melder sig frivilligt til bare 24 timer i mine sko, gad vist hvorfor?? men pege finger af mig (os) jo jo det kan man da alt tid gøre *grrr* men det er selvfølgelig også det nemmeste.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 11:51   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg får også stress af at handle og de kasser og folk i køen ..ville ønske folk ku tage lidt mere hensyn..
jeg har pga hånden svært ved at skynde mig at få varene op på båndet og svært v.at få det pakket i en vis fart..det stresser mig og jeg handler så vidt mulig om morgenen el.når min mand kan..
mange blir irriteret,hvis jeg ikke når at få mine vare væk inden den næste kundens kommer trillende og jeg tager altid de ting der ikke ka tåle at blive mast først..el.er halvdelen jo ødelagt når man kommer hjem..
undrer mig virkelig over,at folk ikke ka tage lidt mere hensyn,men mange er´sgu ligeglade..
så jeg HADER at handle,hyggen er væk når man er selv og det skal bare overståes..
det er der sikkert andre der også kender..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 14:03   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Forstår ikke helt problematikken. Arbejder selv med ADHD-unge, og vi tager selvfølgelig IKKE i de forskellige sommerparker når der er fyldt op

Er enig i, at vores/vi handicappede skal have nogle fordele for at få dagligdagen til at fungere... -men kan der laves alternative løsninger - for at undgå misbrug - skal disse selvfølgelig benyttes !!!

Og ja, jeg mener; det er misbrug hvis/når institutioner/forældre besøger de forskellige forlystelsesparker i højsæsonen med fx ADHD-børn/unge !!!


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 14:58   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sjovt nok, når jeg lige tænker på køer i fx Tivoli, så kan jeg ikke umiddelbart se, hvem der har ADHD og hvem der ikke har - mine børn har det ikke, men de kan være nogle af de værste i køen fordi de simpelthen ikke har udviklet tålmodighed endnu...
Synes det er yderst sjældent man ser børn mellem 5 og 10, stå fuldstændig stille i en kø der måske tager 20 minutter, så jeg vil vove den påstand, at på det område ligner de fleste børn vist hinanden, med eller uden ADHD. Og sådan en Tivolitur for os uden børn med ADHD, kan også betyde at man sidder helt mast i sofaen om aftenen efter en lang dag med ''hold nu op, det må du ikke...lad være og spark i gruset, folk bliver støvet..hvorfor slår du din bror...nu må i lige stå stille i køen..nej lad være at sæt dig ned i alt det der'' osv osv

Her gør vi det, at vi tager i forlystelsesparker når det er overskydet og der er chancer for byger, for det er det eneste tidspunkt hvor køerne er minimale og børn kan være børn, helt uden man får sved på panden
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 15:20   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Forstår ikke helt problematikken. Arbejder selv med ADHD-unge, og vi tager selvfølgelig IKKE i de forskellige sommerparker når der er fyldt op

Er enig i, at vores/vi handicappede skal have nogle fordele for at få dagligdagen til at fungere... -men kan der laves alternative løsninger - for at undgå misbrug - skal disse selvfølgelig benyttes !!!

Og ja, jeg mener; det er misbrug hvis/når institutioner/forældre besøger de forskellige forlystelsesparker i højsæsonen med fx ADHD-børn/unge !!!


.
Nu kan det jo være rigtigt svært nogen gange, hvis man kun har 3 ugers ferie, og gerne vil at ungerne skal opleve lidt i deres ferie.. så misbrug synes jeg godt nok er et stærkt ord..

Desuden er der stor forskel på børnene, nogle er afgjort mere ramte end andre, og ligefrem påstå at det er misbrug at de også må komme en tur i sommerland eller legoland som andre børn, er langt ude.

Det er kun en lille procentdel af de børn der har adhd, der benytter sig af sådan en kø, og det kræver udtalelse fra en børnepsykiater overhovedet for at få sådan et kort .

Så det er ikke noget jeg får ondt af..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 22:35   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
kan også betyde at man sidder helt mast i sofaen om aftenen efter en lang dag med ''hold nu op, det må du ikke...lad være og spark i gruset, folk bliver støvet..hvorfor slår du din bror...nu må i lige stå stille i køen..nej lad være at sæt dig ned i alt det der'' osv osv
Hvornår fa'en har du haft bortført mine unger.

Til og med sidste år har vi været i BonBon-land min. én gang hver sommer, jeg gjorde også altid det, at jeg lagde mig nogenlunde fast på nogle dage hvor vi kunne tage afsted, så holdt jeg øje med vejrudsigten og når der var udsigt til en dag med lidt overskyet ell.l., så tog vi afsted. Oftest med godt resultat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 23:03   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser

Og ja, jeg mener; det er misbrug hvis/når institutioner/forældre besøger de forskellige forlystelsesparker i højsæsonen med fx ADHD-børn/unge !!!


.
Mener du at fordi man har et handi cap så skal man gemme sig væk indtil alle andre er andre stæder.

Jeg kunne forstå hvis du sagde det var synd for ADHD børne at slæbe dem med i en overfyldt forlystelse.

Du måske også den opfatelse at pensonisterne ikke bør handle når de fleste får fri fra job-jeg henter en Lmælk når jeg skal bruge den...Men planlægger selv for at undgå for meget trafik i kasserne.

PS:syntes det fint hvis man har en slags kort/bevis,så ordningen ikke misbruges af nomalt fungerende her kommer jeg typerne,der bare vil en hurtig tur gemmen tiviol.for tro mig de findes.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner afsløret i at snyde borgerne Webmaster K10 Nyheder 0 04-03-2013 13:30
Det er fortsat en god forretning for kommunen at snyde sine egne borgere. phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2012 10:34
spring køen over RichardSørense Skal kommuner ikke overholde loven? 1 24-02-2012 00:29
Patienter med job kommer foran i køen zuza Politik og Samfund 8 11-03-2009 23:16
politisk holdning om, at mange forsøger at snyde zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 29-01-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension