K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 18:21   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvornår hjælper medicinen ?

Jeg syntes det er svært at definere.

De fleste af os kan jo sagtens sige, at vi kan have det bedre eller har haft det bedre, men alt andet lige føler jeg i al fald, at man bare lever for at have det ok, den dag i dag. Jeg er taknemlig for den medicin jeg tager idag, om den virker ved jeg ikke, jeg ved bare at jeg har det bedre end jeg havde det for f.eks. 4 -5 år tilbage.

Er der nogen af jer der har mærket at NU virker medicinen, altså hvor I har været i selvsamme livscyklus, som I var forinden medicinen blev sat i værk ?

Jeg vil næppe aldrig aftrappe fra min medicin, men mærke den, det kan jeg ikke og det er måske heller ikke meningen ??

PS. Så kunne jeg mærke da jeg fik fyldt ekstra af anden medicin på, så der er vel noget om at jeg optager min medicin som jeg skal ?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 18:39   #2
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Godt spørgsmål

Jeg har prøvet en del forskelligt medicin og noget har jeg kunnet mærke virke med det samme andet er sådan mere glidende overgang hvornår jeg syntes at have mærket effekt. Men hvor meget der er placebo-effekt, det er jo altid svært at sige.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 18:53   #3
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg går ud fra at der er tale om antidepressiva. Jeg er selv i behandling og kan heller ikke mærke forskel. Dvs at det tror jeg nu godt jeg kan, hvis jeg stopper. Jeg har været i beh. ca 3 år. Har holdt pause 2 gange, men har taget dem i over et år denne omgang. Jeg har i hvertfald ikke lyst at stoppe foreløbig.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 19:06   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg ved min virker og det fordi jeg har prøvet og trappe ud igen
samt min PN virker også, da jeg kan mærke forskellen efter cirka 20 min.

bliver jeg rask af det, nej aldrig. men det gør min funktionsevne bliver lidt bedre.
og jeg kan overkomme lidt mere i hverdagen.
når jeg tænker på hvor syg jeg var for bare et år siden uden, så vil jeg heller ikke undvære det.

problemet er bare nogen tror man bliver rask af det, især kommunen
men det gør man alså ikke
man er rigtig dårligt stillet overfor kommunen, hvis det ikke er slået fast med syv tommer søm
at det man får er den rigtig dosis og at trappe op ikke vil gavne ydeligere

tænker ikke over det og tager det bare, som en vitaminpille.

faktisk tænker jeg ikke over om jeg er syg
har lige været forkølet og så var jeg syg.
men har en tilstand, der gør jeg har en masse begræsninger

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-11-2011 kl. 19:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 21:28   #5
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
jeg får noget antidepressiv som humørregulerende. Det virker, er slet ikke i tvivl. Har prøvet at måtte undvære i en uge og tak skæbne, ikke godt

Og så tager jeg smertestillende, jeg er helt lost hvis jeg løber tør, og det er bare panodil ! O det samme med min medicin for maven, det er helt klart det værste hvis jeg løber tør, får simpeothen mavekramper.

Så jo har klart en virkning, men nej bliver heller aldrig rask, det lindrer kun. Har stadig mange smerter, og stadig mange op/ned ture, kaos i hovedet og ind imellem også omkring mig, osv osv.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:46   #6
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej,

Da jeg for en del år siden fik min første alvorlige depression, blev der først forsøgt med flere midler af typen SSRI ( lykkepiller ). Absolut ingen effekt overhovedet.

Efter et halvt års pinsler med lang indlæggelse, besluttede en psykiater omsider, at det var tid til at forsøge et af de gamle midler Amitriptylin( TCA ).
Efter få dage registerede min kone en tydelig forandring. Var stadig dybt depressiv, men kunne nu pludselig foretage mig visse af dagligdagens opgaver.
Efter yderligere et par uger lettede depressionen mærkbart, og fremgangen fortsatte i ugerne frem.

Jeg har lige siden taget denne medicin i høj dosis 150 mg dagligt. Bivirkningerne er slemme ved TCA, men jeg kunne afgjort ikke finde på at udtrappe denne medicin. Amitriptylin var vidundermidlet for mig.
Midlet har ikke helt kunne forhindre depressive perioder, men der har været tale om meget milde tilbagefald.

Da mine depressioner altid er ledsaget af angst, har jeg i flere omgange fået ordineret Benzo. Disse har været effektive i den akutte fase. Har haft overraskende let ved at trappe disse ud igen, blot det blev gjort langsomt.

For et års tid siden fik jeg ordineret midlet Lyrica, som et alternativ til Benzo. For mig har Lyrica haft en meget gunstig effekt på min livskvalitet. Året 2011 har været det bedste for mig i adskillige år. Lyrica har udover at fjerne min angst også gjort, at jeg på en sær måde er blevet stabiliseret. Midlet har givet mig en følelse af at være ligeglad, hvilket er væsentligt bedre end at føle angst. Får 450 mg dagligt.

Derfor har Amitriptylin og Lyrica vist sig at være nogle gode allierede, i min kamp for et tåleligt liv som psykisk syg.


Knopf......

Sidst redigeret af Knopf; 16-11-2011 kl. 00:57.
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 09:27   #7
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
har været på antidepressiv medicin i 6 år.
har ikke altid kunne mærke om det har haft en effekt eller ej, før man enten trapper ud eller som jeg har prøvet at få for meget, giver nogen ubehagelige bivirkninger hvis kroppen bliver overdosseret.

min erfaring er at man sjælden mærker en forskel men at ens nærmeste er de bedste til at svare på det, da de kender en bedst
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når medicinen hjælper ? 123456 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-11-2012 18:25
Det hjælper at klage Vej86 Politik og Samfund 0 08-04-2012 21:55
Personlig hjælper Tullepigen90 Alt det andet 7 02-08-2011 16:45
Er der nogen der kender medicinen Arava? Gunell Alt det andet 0 31-07-2011 11:20
Når medicinen hjælper. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 08-10-2010 14:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension