K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2012, 23:33   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hvor lanh tid må det tage?

hos jobcentrets pensionsteam? min sagsbehandler var meget striks med at det skulle afsted hurtigt så det kunne blive afgjort hurtigst muligt- og nu venter og venter jeg bare ( er ret sikker på det går igennem, da det er alvorlig kronisk sygdom jeg har)

men hvor lang tid må de trække detud? når den er vidre sendt til pensionsstyrelsen- derfra må det tage 3 måneder - det ved jeg. men det andet er jeg ret så meget i tvivl om.... og min sagsbehandler sagde bare at det måtte jeg selv finde ud af..... suk - nogen bud?
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 23:56   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
hos jobcentrets pensionsteam? min sagsbehandler var meget striks med at det skulle afsted hurtigt så det kunne blive afgjort hurtigst muligt- og nu venter og venter jeg bare ( er ret sikker på det går igennem, da det er alvorlig kronisk sygdom jeg har)

men hvor lang tid må de trække detud? når den er vidre sendt til pensionsstyrelsen- derfra må det tage 3 måneder - det ved jeg. men det andet er jeg ret så meget i tvivl om.... og min sagsbehandler sagde bare at det måtte jeg selv finde ud af..... suk - nogen bud?
Jeg tror desværre ikke at der er nogen tidsfrist de skal overholde..
Hos mig tog det ca 3 mdr fra jeg havde skrevet under på min ressourceprofil og til at jeg fik brev om at pensionsnævnet havde modtaget min ansøgning.. og derefter så gik der kun 4 dage.. så var pensionen i hus

Et af de få tidspunkter de kan få snøvlet sig sammen til at få det igennem systemet på nul komma nul er hvis man er meget meget syg.. er terminalreg. osv

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 00:14   #3
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
•••og nu venter og venter jeg bare ( er ret sikker på det går igennem, da det er alvorlig kronisk sygdom jeg har
Du skal være opmærksom på at alle der søger en pension jo har en alvorlig kronisk sygdom, så der bliver nok ikke taget specielt hensyn til det, med mindre, som en anden skriver, at man faktisk er døende!
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 13:36   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
abc. det ver ikke for at understrge at folk der søger pension, ikke er kronisk syge. det var nu for at understrege at den er godt beskrevet og alt er opfyldt- så jeg tror ikke den kommer tilbage fra pensionsteamet på jobcentret, fordi der mangler noget.

jeg spurte blot om der var nogen tidslinie på kommunens pensiopnsteam- og at jeg godt ved at der er 3 måneder fra pensionsstyrelsen modtager den. og her er jeg også godt informeret om at folk der er terminal- de kommer ind foran i køen, netop fordi de er døende ( hvilket i min verden er helt okay)

men jeg skal da vist bare lade være med at spørge en anden gang, det var da bestemt ikke for at træde på nogen....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 14:15   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Lad os lige rydde lidt op i begreber...

Pensionsstyrelsen er et statslig organ, og har som sådan intet at gøre med tilkendelser af førtidspensioner ude i kommunerne.

Dem som tilkender ude i kommunerne kan have forskellige navne. Oftest kaldes de et "nævn" eller et "forum", men kært barn har mange navne...
Et pensionsteam er som oftest ennn gruppe sagsbehandlere som kigger sagerne igennem for evt. fejl og mangler inden sagen oversendes til nævnet som skal lave den endelige afgørelse.

"Nævnet" har maksimalt 3 måneder til at komme frem til en afgørelse, men er den først oversendt, så går det som regel hurtigt.

Det der kan være et problem, er at der IKKE er en tidsgrænse før den skal oversendes. Udover retssikkerhedsloven som siger at kommunen skal arbejde så hurtigt som muligt i sagerne. Men det er jo et spørgsmål om definition...

Kandelsdorff, du nævner ikke noget om hvor længe den har lagt ved teamet...?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 17:30   #6
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
den her ikke lagt derude så længe endnu- kun siden den 16 januar. men min sag den kører på 13. år- og er ved at være nået dertil hvor jeg ikke har mere overskud til at bare vente og vente... og vente.

jeg har brug for en tidslinie- lys for enden af tunnelen om du vil- for har man et tidspunkt kan man ofte liiiige klare den dertil. mine fysiske skavanker er for længst stået helt af- nu er der kun min ,engang stærke psyke, der er ved at være drænet også ( selvom jeg ikke har nogen psygisk diagnose)

ja kært barn har mange navne-- de begreber jeg har skrevet- er sådan min sagsbehandler har omtalt dem

go dag til dig ricky
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 18:15   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er åbenbart forskelligt fra kommune til kommune hvad man kalder det.

I min pensionssag fik jeg et brev fra Social Service efter at rpén var i orden. SS lavede en indstilling til pension som så efter min godkendelse skulle overdrages til pensionsnævnet sammen med alle mine papirer. Da dette var sket fik jeg et skriv fra pensionsnævnet om at de havde modtaget min sag og jeg fik tilbud om at møde op foran pensionnævnet såfremt jeg ønskede dette. En specifik dato blev angivet og jeg skrev tilbage at dette havde jeg ikke interesse i.

14 dage efter besked fra pensionsnævnet fik jeg så desværre afslag da PN ønskede endnu en arbejdsprøvning på et skånsomt center.

Har ud fået info. om at kunne møde foran pensionsstyrelsen/nævnet? Mon ikke du hører fra dem med en afgørelse om små 14 dage!!? Held og lykke hertil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 19:07   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har lige været med en i sin fagforening omkring en sag der er anket,og der blev der fortalt at ca halv delen af styrken i pensionsnævnet er jo fyert/sparet væk og derfor kan man ikke klare noget på 3 månder og skal snare regne med 6 måndres vente tid på savr/afgørelse.

Damen i fagforeningen sad iøvigt selv i nævnet også-så hun må vel vide hvad hun taler om.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 21:57   #9
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
min sag er endnu ikke sendt videre fra jobcentrets "pensionsteam".
og jeg har heller ikke fået oplyst en dato jeg kunne komme hvis det havde interesse.

cleo- er det jobcentrets pensionsteam eller det (endelige) pensions nævn- du fortæller om?

for hvis det er pensions nævnet og ikke jobcentrets pensionsteam- så er der da noget lovgivning på området, der siger at det ikke må tage længere end 3 måneder, før an skal have svar.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 22:05   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Korrekt

Som jeg skrev tidligere må der MAKSIMALT gå 3 måneder når sagen er overgivet til dem som skal træffe den endelige afgørelse...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra kommune til BAN-hvor længe kan det tage? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 01-06-2011 10:19
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage....? Angelsbaby Den nyttige viden vi alle har 4 27-05-2009 09:20
hvor mange år kan det tage :-) mulle Spørgsmål ang fleksjob 40 28-01-2009 19:36
Er der regler for hvor lang tid det må tage? thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension