K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2012, 23:25   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.780
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan se du har interesse i frister...

Kære Kandelsdorff

Her finder du alle reglerne omkring frister:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ht=sv%E6re+ord

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

hvilket er et yderst interessant område som alle burde sætte sig ind i fra begyndelsen af en social sag.

Sagsbehandlingsfrister.
Servicefrister
Formålsfrister
Lovbundne frister.
Ulovlige frister
Sjove frister
Hånlige frister
Folketingets frister

Private sagsbehandlingsfrister,......... de er de mest nedværdigende og kræver lidt håndfast reaktion fra ansøgerens side af.

Lyder indviklet, men.............. ganske let!

Jeg påstår, at hvis alle den FØRSTE gang de kommer i forbindelsen med en sagbehandler og indikere, at man har sat sig ind i sagsbehandlingsfrister, vil ens sag forløbe langt bedre end hvis man først sætter sig ind i sine retssikkerheds rettigheder efter måneders eller års sagsbehandlingstid.

Og så samtidig sætter sig ind i hvad man skal gøre første gang lovgivningen ikke overholdes.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-02-2012 kl. 23:40.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 23:49   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
min sag er endnu ikke sendt videre fra jobcentrets "pensionsteam".
og jeg har heller ikke fået oplyst en dato jeg kunne komme hvis det havde interesse.

cleo- er det jobcentrets pensionsteam eller det (endelige) pensions nævn- du fortæller om?

for hvis det er pensions nævnet og ikke jobcentrets pensionsteam- så er der da noget lovgivning på området, der siger at det ikke må tage længere end 3 måneder, før an skal have svar.
Den sag ligger i pensions nævnet,h#n sagde at de ikke ville kunne overholde reglerne med halv styrke.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 00:00   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Korrekt

Som jeg skrev tidligere må der MAKSIMALT gå 3 måneder når sagen er overgivet til dem som skal træffe den endelige afgørelse...
Rigtig nok, men som Cleo også er inde på, hvis "halvdelen af staben er fyret og ansøgninger hober sig op" (frit efter hukommelsen, Cleo), så gælder altså resten af § 21 i Pensionsloven:

"Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort".

Har netop selv modtaget en sådan varsling, at man betinger sig, sagen senest er afgjort 31. juli.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 00:40   #14
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
peter: jeg har læst rigtig meget lovstof- mit problem liger i min korttidshukommelse kun er ca 15 min- alt jeg ikke får skrevet ned, forsvinder herefter. specielt hvis jeg har "mange bolde i luften" på een gang.

så jeg må ærligt indrømme at det til tider kræver mere af mig end jeg formår, at følge med og alt det der.

men lige det her med jobcentrets eventuelle sagsbehandlingsfrist- det syntes jeg ikke at have læst nogen steder- hverftald har jeg ikke skrevet noget om det i mine utallige notater...

men tusind tak for dit svar- som altid brugbart
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 01:13   #15
pamfilius
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pamfilius er ny på vejen
Tror det kommer an på hvordan kommunen arbejder, min sag gik stærkt, da alt var i orden.

Min sag blev overgivet til sparringsteam d. 3, der skulle så komme svar d. 12 men fik svar dagen før, d. 13 havde jeg resourceprofilen som jeg så afleverede til et møde d. 24 og d. 26 fik jeg svar på at jeg havde fået pension.

Så nogle gange går der ikke så lang tid.

mvh
pamfilius
pamfilius er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra kommune til BAN-hvor længe kan det tage? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 01-06-2011 10:19
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage....? Angelsbaby Den nyttige viden vi alle har 4 27-05-2009 09:20
hvor mange år kan det tage :-) mulle Spørgsmål ang fleksjob 40 28-01-2009 19:36
Er der regler for hvor lang tid det må tage? thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension