K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2012, 14:06   #11
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Sig mig lige engang, er det ikke skat der er inde og trække men kommunen ??

Det fatter jeg ikke lige, jeg er godt nok ikke på kontanthjælp men på ftp, jeg har også noget gæld til det offentlige, og det er så også kommune, men de har sendt inddragelse over til skat hvor jeg så har været oppe og lave en økonomisk beregning sammen med dem .. lige som jeg så har muligheden for at søge om at få noget eftergivet (det er vist ikke en mulighed som kontanthjælpsmodtager har ) kan huske i tidernes morgen det er så en del år siden, hvor jeg også havde noget offentlig gæld og kommunen trak 700 kr af min kontanthjælp hver måned, til sidst skrev jeg til dem og klagede over det, bad om at der blev lavet en økonomisk beregning og i samme sekundt stoppede de med at modregne sendte det til skat og jeg betalte så via den vej ...

Hvad har du fået på skrift fra kommunen af ??
Hvilke slags gæld drejer det sig om ?
Har du gjort indsigelser på skrift og vedlagt budget ?
Har du bedt dem om at henvise til love og §er som godtgøre at de kan trække hvad de gør nu.. ?
hvor lang tid siden er det at du har klaget til ankestyrelsen ?
Har du kontaktet borgmester og din sagsbehandlers chef ??? (igen på skrift )
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 14:38   #12
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Der er kommet nogle nye regler om hvor meget de må trække.
De kan trække 400 kr fra alle også kontanthjælp, derudover kan de trække nogle % alt efter indtægt.
Det er så nye regler at de dårligt selv har styr på dem.
Jeg skyldte sølle 1400 kr i licens, de trak så 5% og7%, men da jeg ringede til SKAT ku de godt se at det var for meget ( er enlig mor til 2 på reva)
Så man skal "bare" ringe til dem, men de 400 kr slipper ingen for.

Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 14:52   #13
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hver kommune har sin egen regel ang. rådighedsbeløb og ifølge lovgivningen er det et skøn - så det er fint nok at tage udgangspunkt i skifterettens men bliv ikke skufftet, hvis det ikke forholder sig sådan.

Landets rige kommuner opererer typisk med et større rådighedsbeløb efter, at de faste udgifter er betalt. Og så har der jo været starthjælp og der er brøkpensionister, som lever i dyb armod og skifterettens regler hjælper dem nada!!!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 16:55   #14
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Kommunerne benytter ikke de samme rådighedsbeløb som skat.

Jeg kan ikke huske om der er en forklaring på dette.

For nogle år siden fandt jeg ud af, i forbindelse med en ansøgning om enkeltydelse, at de i min kommune regnede med et rådighedsbeløb på knap 4.000 kr. pr. måned.
Rådighedsbeløbet er lovbestemt og SKAT behandler alle sager, som værende gældssaneringssager.
Der er desuden også særlig ret til lønindeholdelse på licensgæld.
Derudover kan de selvfølgelig indeholde andre udbetalte penge fra staten (f.eks. overskydene skat, moms osv.).
Om kommunen så har særskilte rådighedsbeløb ved jeg ikke, hvis man nu betaler til dem. Men gæld til kommunen gælder vel "kun" ting som lån/ydelser med tilbagebetalingspligt eller for meget udbetalt kontanthjælp/boligstøtte? Al anden offentlig gæld hører vel under SKAT (med mindre det er SU lån der endnu ikke er overgået til SKAT)?
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 12:03   #15
Undiscovered
På vej til at lære K10
 
Undiscovereds avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
Undiscovered er ny på vejen
Sidder netop i dette nu med klagebrev vedr afgørelse om fradrag i kontanthjælp for børnebidrag i henhold til Lov om Aktiv Socialpolitik Pgf.96a.
Klagen skal omgøre en beslutning i min kommunale borger-service, om at trække 2500,- kroner i min kontanthjælp til dækning af en enorm børnepenge restance. Ja, det ER kommunen, der iværksætter indeholdelsen, om de så må dette eller ej.

Jeg er langt fra uindstillet på at afdrage, men bør det ikke ske efter sikring af mine egentlige muligheder for at eksistere, frem for at det gøres på "det offentliges" kyniske og nedværdigende præmisser??

Oven i alt det forbistrede helbreds-hejs, prolaps-*** og smertehelvede, jeg skal slås med og være underlagt, skal jeg så kæmpe med en finansiel linedans (ked af at jeg bliver rørstrømsk og taler i billeder), der pr definition SKAL foregå på en slap line i kæmpe højde...
Og at stole på at man kan finde netop lige dét velvillige og hjælpsomme menneske, som har både evnen og indsigten samt overskudet til at give mig en hånd, er ikke et oplagt førstehånds valg. Det tyder jo grangivelig vis på, at de generelle (mediemanipulerede Carina-sager mv har stor betydning hér!) holdninger til personer i situationer som min, intet får for intet... Men dermed er man jo så heller ikke mere end lige lidt videre nedaf i spiralen...
Undiscovered er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulykkesforsikring... altid mindst to ! §ABC Alt det andet 14 20-02-2012 15:27
FP alt afprøvet og mindst 11 forskællige medicin navne LUM Politik og Samfund 5 24-03-2011 10:25
Mindst antal timer? PCML Spørgsmål ang fleksjob 13 15-09-2009 11:18
forskelligt indhold af rådigheds beløb Lars B. Dit og Dat 1 11-10-2008 13:24
8 timer pr. uge mindst een måned - ansættelsesbevis zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 13-01-2008 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension