K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 11:47   #1
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Et par spørgsmål...

Jeg blev trukket knap 1000 kr her d. 1/11 fordi jeg ideblev fra et møde med jobcentret. Grunden til at jeg udeblev er at jeg aldrig fik noget brev vedr. mødet. Det ved jeg så godt ikke kan godtages fra kommunens side.
Mit spørgsmål til dette er så, om ikke det burde komme mig til gode eftersom sagsbehandler på trods af aftale om dette IKKE mailer mig når de sender brev ud med en indkaldelse?
Dette var aftalen fordi vi har problemer med omdelingen her, posten smides konsekvent i de forkerte postkasser og vi har desværre en nabo som har set sig gale på os, så modtager de vores breve så får vi dem næppe at se

Nu er den så gal igen, jeg venter på en ny partshøring pga udeblivelse. Jeg modtog igår d. 15/11 kl 15 en indkaldelse med mødetid kl 13 samme dag!
Dette brev er dateret d. 10/11 men først sendt d. 11/11 ifølge stemplet på kuverten. Brevet er sendt som B-post, dvs. at der min. er 2 hverdages leveringstid på det, derved kan det jo på ingen møde nå frem i tide når der altså liiige er en weekend hvor der ikke omdeles breve! (Der er ingen omdeling om lørdagen hvor jeg bor.)
Kan det passe at jeg så skal trækkes når de har sendt brevet med alt for kort varsel

Har tilmeldt min e-boks i håbet om at modtage indkaldelser derigennem men nix, der kommer intet derover, min kommune har åbenbart ikke tilmeldt sig denne service
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 12:01   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja du har da i al fald ikke været heldig. Der er ikke minimum 2 dages leveringstid på b-breve. Jeg har flere gange oplevet at poste den ene dag og brevet ude den næste. Men selvfølgelig ikke smart at anvende b, når der er en meget kort deadline. Prøv at snakke med kommunen og forklar dem fakta og så håber jeg, de har forståelse for din sag. Hvis du har lyst til at oplyse kommunen dit evt tlfnummer, kan de jo også bruge den kanal, men det bestemmer du.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 12:06   #3
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja du har da i al fald ikke været heldig. Der er ikke minimum 2 dages leveringstid på b-breve. Jeg har flere gange oplevet at poste den ene dag og brevet ude den næste. Men selvfølgelig ikke smart at anvende b, når der er en meget kort deadline. Prøv at snakke med kommunen og forklar dem fakta og så håber jeg, de har forståelse for din sag. Hvis du har lyst til at oplyse kommunen dit evt tlfnummer, kan de jo også bruge den kanal, men det bestemmer du.
Iflg. postdanmark selv har b-breve en levering på 2-3 dage så de ter vel det man skal forholde sig til.

Jeg foretrækker at kommunikere på skrift med kommunen, ellers kan jeg ikke bevise hvad der er sagt/aftalt.

I disse tider hvor alt snart foregår elektronisk burde det vel ikke være så svært som kommune enten at få tilmeldt sig eboks eller kommunikere på mail med borgerne.
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 13:24   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gerbilwoman Se meddelelser
Jeg blev trukket knap 1000 kr her d. 1/11 fordi jeg ideblev fra et møde med jobcentret. Grunden til at jeg udeblev er at jeg aldrig fik noget brev vedr. mødet. Det ved jeg så godt ikke kan godtages fra kommunens side.
Mit spørgsmål til dette er så, om ikke det burde komme mig til gode eftersom sagsbehandler på trods af aftale om dette IKKE mailer mig når de sender brev ud med en indkaldelse?
Dette var aftalen fordi vi har problemer med omdelingen her, posten smides konsekvent i de forkerte postkasser og vi har desværre en nabo som har set sig gale på os, så modtager de vores breve så får vi dem næppe at se

Nu er den så gal igen, jeg venter på en ny partshøring pga udeblivelse. Jeg modtog igår d. 15/11 kl 15 en indkaldelse med mødetid kl 13 samme dag!
Dette brev er dateret d. 10/11 men først sendt d. 11/11 ifølge stemplet på kuverten. Brevet er sendt som B-post, dvs. at der min. er 2 hverdages leveringstid på det, derved kan det jo på ingen møde nå frem i tide når der altså liiige er en weekend hvor der ikke omdeles breve! (Der er ingen omdeling om lørdagen hvor jeg bor.)
Kan det passe at jeg så skal trækkes når de har sendt brevet med alt for kort varsel

Har tilmeldt min e-boks i håbet om at modtage indkaldelser derigennem men nix, der kommer intet derover, min kommune har åbenbart ikke tilmeldt sig denne service
Allerførst en afgørelse om ikke modtaget post, der siger at hvis Post Danmark siger at de ikke kender til problemer, så antages det at der ingen problemer er:
Link til Ankestyrelsen

Noget andet er, hvis det er skrevet ned i din sag at de udover breve skal kontakte dig på anden måde, så så er det jo en lovlig aftale mellem 2 parter. Så hvis det står i dine akter, kan du klage, da de ikke har overholdt deres del af aftalen.

Du skal selvfølgelig også klage, da du åbenbart slet ikke har mulighed for at modtage brevet før den pågældende møde dag, på grund af at der ingen omdeling er i dit område. Her vil jeg anbefale at du får det skriftligt fra Post DK.

Hvis Post DK siger at der ingen omdeling er hos dig den dag, så skal du ikke trækkes, da kommunen så ikke har overholdt princip som kaldes rettidig omhu, og det siger kort, at man skal have rimelig tid til at reagere...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:00   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Allerførst en afgørelse om ikke modtaget post, der siger at hvis Post Danmark siger at de ikke kender til problemer, så antages det at der ingen problemer er:
Link til Ankestyrelsen
Generelt: Blah blah ... en forkyndelse om fremmøde i en given sag, bør først anses for sket, når det kan dokumenteres, at forkyndelsen er kommet den rette eller en repræsentant i hænde.

Post Danmark har et produkt, der kaldes: "Rekommanderet brevforsendelse", der lige præcis er egnet hertil :-)

Så vil en myndighed påberåbe sig sanktionsmulighed over for en borger, bør bevisbyrden som udgangspunkt ligge hos myndigheden.


Det sker at alm. breve bortkommer hos Post Danmark, ligesom det sker at alm. breve ikke afsendes, herunder afsendes rettidig.

Men igen-igen er det den svage part i et asymetrisk magtforhold, der må tage den tort at miste sit (her: delvise) forsørgelsesgrundlag.

Sådan!

Rigtig flot i en såkaldt "retsstat" ...


BTW: Det bør der kunne lovgives bedre omkring!
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:32   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Generelt: Blah blah ... en forkyndelse om fremmøde i en given sag, bør først anses for sket, når det kan dokumenteres, at forkyndelsen er kommet den rette eller en repræsentant i hænde.

Post Danmark har et produkt, der kaldes: "Rekommanderet brevforsendelse", der lige præcis er egnet hertil :-)

Så vil en myndighed påberåbe sig sanktionsmulighed over for en borger, bør bevisbyrden som udgangspunkt ligge hos myndigheden.


Det sker at alm. breve bortkommer hos Post Danmark, ligesom det sker at alm. breve ikke afsendes, herunder afsendes rettidig.

Men igen-igen er det den svage part i et asymetrisk magtforhold, der må tage den tort at miste sit (her: delvise) forsørgelsesgrundlag.

Sådan!

Rigtig flot i en såkaldt "retsstat" ...


BTW: Det bør der kunne lovgives bedre omkring!
At ting bør kunne gøres bedre (uanset hvilken ting man så vil have gjort bedre) kan alle vel blive enige om.

Men jeg syntes nu bedst om at svare på de KONKRETE spørgsmål som stilles herinde, i stedet for at lave vidtløftige antagelser om hvordan tingene burde/skulle være, hvis vi havde en anden regering/diktator/autonomt styre? Alt andet er vel op til folks egen definition af Utopia.

Jeg kan ikke forstå at et link ind til en principafgørelse ved ankestyrelsen omhandlende det konkrete problem og spørgsmål, efterfulgt at råd i forbindelse med dette, skal følges op med en "BLAH BLAH"

Nu er det sådan at der i denne "retsstat" om vi kan lide det eller ej, er andre end os på gulvet (eller lige omkring gulvet) der træffer nogle afgørelser eller finder på definitioner på dette eller hint, og det må vi jo så prøve at indrette os efter.
For eksempel er det ikke dig eller en læge, der afgør hvad der er en "eksperimentel behandling" men derimod sundhedstyrelsen; jvf. vores snak i en anden tråd i går.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 22:37   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gerbilwoman Se meddelelser
fordi vi har problemer med omdelingen her, posten smides konsekvent i de forkerte postkasser og
Hvis du har klaget til postdanmark hver gang du har oplevet fejl i omdelingen, kan du bruge kopi af disse mails som bevis på, at der reelt sker fejl i omdelingen, og på den måde få bevist, at fejlen sandsynligvis ligger hos postvæsenet.

Alle bør klage til postvæsenet hver eneste gang de oplever fejl i post-omdelingen.

På den måde vil man stå stærkere i en sag som Gerbilwoman's.'

Tidligere oplevede jeg mange fejl i postomdelingen, og hver eneste gang gik jeg ind på Postdanmarks hjemmeside og sendte en klage.

Jeg beskrev fejlen, og hjorde dem opmærksom på, at den slag fejl hvert år er skyld i, at mennesker på overførselsindkomst mister deres eksistensgrundlag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 00:23   #8
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Det er korrekt at bevisbyrden ligger hos Jobcentret og at du vil vinde sagen såfremt du klager. Men forbered dig på en lang sagsbehandlingstid. Min storebror var igennem præcis det samme, og han vandt. Mener faktisk der blev en principafgørelse ud af det, men hvad den hedder og hvor du finder den aner jeg ikke.

Jeg modtager mine breve fra Jobcentret gennem e-boks. Mærkeligt du ikke gør det.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 00:25   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det med e-boks er ikke en garanti endnu...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension