K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2010, 11:23   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Voldsomme prisstigninger på mad det kommende år.

Priserne på fødevarer stiger stærkt på børserne, og det vil snart afspejle sig i de danske forbrugerpriser.

Danskerne kommer til at betale mere for både bøfferne, brødet, bolsjerne og bajerne det kommende år.

Desværre set det ikke ud til at vores udbetalinger kommer til at matche stigningerne, så det bliver nok et hårdt år at komme igennem

- synes det er dyrt nok i forvejen efterhånden.

http://www.business.dk/foedevarer/vo...aa-mad-i-vente
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 12:47   #2
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Der er mange måde at strække pengene på - lad os se, hvor galt det går med priserne, og så kan vi lave en række tråde med erfaringsdeling om, hvordan man får pengene til at strække helt konkret. Vi kan så samle de mange råd sammen i en blog. Der sidder helt sikkert en masse folk med mange gode råd, som vi kan hjælpe hinanden med.

For en kort bemærkning vil jeg dog starte med at sige, at det er særdeles meget billigere at leve primært af grøntsager (hvis ikke helt som vegetar, men det er jo en smagssag) og holde ost/kødforbruget på et minimum (og så bliver man jævnt hen meget sundere med mindre man har helt særlige sygdomme). Og det er vildt meget billigere selv at bage sit brød end at købe færdigbagt - og med en investering i en (brugt) røremaskine / food processor kan de fleste godt klare at bage selv. "Indkøbs-grupper" er også en god idé, så man kan drage fælles nytte af storkøbstilbud. Men som sagt, lad os endelig tage det op, hvis der er interesse!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 13:37   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Der står ingen steder om stigning af priser på svinekød. Svinekød som er proppet med medicin blive vores alternativ.
Jeg spiser næsten ingen kød, og svinekød er helt forbud i mit hjem, dog ikke af religiøse årsager.

Alle importvarer vil stige i prisen, ikke mindst på grund af de høje transport udgifter. Kød, korn, ris, frugt og krydderier kommer fra udlandet og det vil koste forbrugere.

Sidst redigeret af Karo; 05-12-2010 kl. 14:00.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 17:02   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Syndes det er fint, hvis man har tiden og orker det efter endt arb. at lave det hele fra bunden.
Men jeg ved af erfaring, med gode intensioner at det aldrig bliver til noget aligevel, i hvert fald hjemme hos os.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 04:33   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Og der er mere dårligt nyt.. oveni de nye elafgifter fra nytår kommer der også kraftige stigninger på strøm udover det...
http://epn.dk/brancher/energi/article2267884.ece


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 05:04   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Ja strømmen stiger med op til 15% tror nu roligt du kan spise svinekød, da der også bruges en mængde medicin andre steder. Ellers må man gå på jagt i affaldscontainerne

Og så synes jeg altid gulerødder også de økologiske - køber aldrig andet - er billige og mættende. Selvom man bestemt ikke kan leve af det så er råkost ikke altid at foragte.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 08:39   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes bare ikke det matcher HELT med de ca 175 kr vi fx stiger i pension.

Havde jeg nu bare været mig selv, jamen så okay da. Men jeg har altså 3 hjemmeboende børn som skal have brød og pålæg med dagligt på madpakken, og aftensmad skal vi jo også have....ja, og lys i lampen

Og der røg lige 3000 kr om måneden, da min voksne søn forlod matriklen, såååå.....det ene med det andet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 10:58   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hver vinter tørrer jeg æbler på mine radiatorer. Man skal huske at skære æblerne i meget tynde skiver og ligger dem i en tyndt plastic bakke. Efter 3 dage få man de bedste tørrede æbler i verden. og man få faktisk ret meget for pengene.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 14:43   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hver vinter tørrer jeg æbler på mine radiatorer. Man skal huske at skære æblerne i meget tynde skiver og ligger dem i en tyndt plastic bakke. Efter 3 dage få man de bedste tørrede æbler i verden. og man få faktisk ret meget for pengene.
Alternativt kan man bruge en ovn!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 15:28   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Alternativt kan man bruge en ovn!
Ja, men det koster ekstra at varme el-oven. På radiatorer klasker man 2 fluer med et smæk, man få varmen og tørre æbler.
Alt skal jo stige i prisen, EL også ( især ).

Sidst redigeret af Karo; 06-12-2010 kl. 15:32.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det kommende valg ! FrkSilverfox Politik og Samfund 3 01-09-2011 08:00
Kommende børn og evt ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-03-2011 17:16
Kommende førtidspensionist. Dauch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 21-01-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension