K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2011, 10:08   #11
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Vej 86, jeg har det selv i mindre grad og det kan næsten ikke ses på mig, jeg bor dog ikke på et bosted . Men bor i min egen lejlighed sammen med mine 2 børn og jeg er selvhjulpen til alt. Dog magter jeg ikke at gøre min lejlighed ren en gang om ugen pga at jeg ikke har så mange kræfter.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen

Sidst redigeret af Jutta1502; 06-10-2011 kl. 10:25. Årsag: stavefejl
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 13:52   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.788
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information.....

Vederlagsfri behandling, privat, kommunalt, diagnoseliste og regler.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 14:30   #13
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Andepigen

Hvilke klinik fik du der anbefalet?

Jeg gik til egen læge kort efter jeg fik diagnosen og fik en hanvisning. På nettet fandt jeg så Fysioterapien - Jorcks Passage, hvor der er en med forstand på nerologiske sygdomme og han er rar og det er et rart sted at være. Om det så er optimalt, ved jeg så ikke, men jeg er glad for det.

Hilsen Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 14:48   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har ikke oplevet begrænsning i antal behandlinger. Blot skal henvisningen fornyes en gang om året, men det går jo snildt når lægen lægger den ud på nettet og fyssen blot henter den der. Superordning
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 17:22   #15
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Hej Andepigen

Hvilke klinik fik du der anbefalet?

Jeg gik til egen læge kort efter jeg fik diagnosen og fik en hanvisning. På nettet fandt jeg så Fysioterapien - Jorcks Passage, hvor der er en med forstand på nerologiske sygdomme og han er rar og det er et rart sted at være. Om det så er optimalt, ved jeg så ikke, men jeg er glad for det.

Hilsen Piamus
Hej Piamus.

Jeg fik anbefalet denne: http://www.fysioterapi-klinik.dk/

Måske fordi den læge (Morten Blinkenberg), jeg var ved på Riget, er en del af Scleroseforeningens ekspertpanel - og derfor kender ekspertpanelts fysioterapeut som var hende, han henviste til.
Altså er min fysioterapeut Scleroseforeningens fysioterapeut og hun ved så meget om sygdommen og dens følger. Det er nemlig rart at være i trygge og kompetente hænder
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 17:22   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Kære Jutta

Jutta, kommunen, lægen eller fysioterapeuten - eller nogen andre har fortalt dig noget som ikke er rigtigt. Du behøver ikke at få personlig eller praktisk hjælp for at have ret til vederlagsfri fysioterapi.

Jutta skrev:"Det kan jeg sige fordi jeg selv er spastiker, jeg er dog ikke mere berettiget til vederlagsfri fysioterapi, pga at min hjemmehjælp er skåret ned til en time hver 14 dag. Havde det nu været en time hver uge. Kunne jeg havde forsat havde haft vederlagsfri fysioterapi.

Det skyldes at loven om vederlagsfri fysioterapi blev lavet om for nogle år siden. Kan ikke helt huske det præsise år."
Det er rigtigt at reglerne er blevet lavet om, men man behøver ikke at have hjemmehjælp eller personlig hjælp for at få vederlagsfri fysioterapi.
Du kan læse mere om reglerne i Peters link ovenfor. Du skal have brug for hjælp eller hjælpemidler for at være berettiget til gratis fysioterapi.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 17:52   #17
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Ida, det var ellers ikke hvad min sidste fysiotereaput for talte mig , han sagde at hvis jeg kun fik hjemmehjælp hver 2 uge , kunne han ikke give mig det vederlagsfrit mere .

Men nu er det også over 3 år sidenjeg sidst havde brug for fysioterapi.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 18:12   #18
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Der gik en del fra jeg fik fys først gang og til anden gang og det gik uden problemer. Blev spurgt i sommers om jeg ville ha "fri fys" det var min almindelige læge som spørg om det SÅ det kører via min almindelige læge
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 23:36   #19
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jutta skrev:"Ida, det var ellers ikke hvad min sidste fysiotereaput for talte mig , han sagde at hvis jeg kun fik hjemmehjælp hver 2 uge , kunne han ikke give mig det vederlagsfrit mere.

Men nu er det også over 3 år siden jeg sidst havde brug for fysioterapi. "

Det er din praktiserende læge der henviser, hvis du skulle få brug for fysioterapi igen.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 23:37   #20
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser
Vej86 Jo det har meget at sige om du er født spastiker og hvor meget du får hjælp til i dit hjem og om du også får personlig hjælp.

Det kan jeg sige fordi jeg selv er spastiker, jeg er dog ikke mere berettiget til vederlagsfri fysioterapi, pga at min hjemmehjælp er skåret ned til en time hver 14 dag. Havde det nu været en time hver uge. Kunne jeg havde forsat havde haft vederlagsfri fysioterapi.

Det skyldes at loven om vederlagsfri fysioterapi blev lavet om for nogle år siden. Kan ikke helt huske det præsise år.
hej jutta !!!

Anne her. deg er ny i faget her på k10. ang regel ændringen ved fys. blev den ændret år 2008. røvhullet til min læge har lige frataget mig min fys.
da han ikke" mente jeg var berettiget til den. dumme svin..
jeg er selv spastisk lammet i venstre hånd. og har også en slem varig nakke-skulder skade efter et meget alvorligt blackaut på mit badeværelse. men det var han ligeglad med. den var jo ikke synlig i hans øjne. og ikke nok med det" har svinet også taget mine smertestillende midicin fra mig. jeg har kronisk epilipsi,og fik".... stesolid til når jeg har anfald,hvilke jeg har ca. mel 5-10 gange dagligt. (( absancer som nogle også kalder dem. så læger kan man heller ikke regne med mere. hå ber du finder en løsning.
jeg påtænker ofte at sende min læge en stor æske chokolade med rottegift i"
ha,ha...
pas nu på dig selv. knus annech
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vederlagsfri fysioterapi farmormor Dit og Dat 33 10-02-2013 00:30
Vederlagsfri fysioterapi? Ida Alt det andet 5 24-08-2008 21:58
Vederlagsfri fysioterapi zuza Den nyttige viden vi alle har 1 17-07-2008 21:33
I høring - om vederlagsfri fysioterapi zuza Politik og Samfund 1 17-03-2008 19:16
S 5867 - Om vederlagsfri behandling Webmaster Politik og Samfund 0 12-09-2007 00:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension