K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 17:05   #1
strikkemusen
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Lokation: fyn
Alder: 39
Indlæg: 15
Styrke: 13
strikkemusen er ny på vejen
vederlagsfri fysioterapi

Min læge har i dag givet mig en henvisning til vederlagsfri fysioterapi... Jeg kan forstå det er gratis behandling, men er der mere jeg bør vide inden jeg ringer til en fysioterapeut?? Er der andre der har fået vederlagsfri fysioterapi??

Mange hilsner fra

Strikkemusen
strikkemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 17:14   #2
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Smile

Strikkemusen

jeg har gennem hele min barndom og en stor del af mit voksenliv været berettiget til og fået vederlagsfri fysioterapi.

Du ringer blot op til den fysioterapeut du ønsker behandling hos, og hvis der er lang ventetid hos den pågældende fysioterapeut, kan h*n fortælle dig hvem der har en kortere ventetid end h*n.

Nu ved jeg ikke hvor på fyn du bor. Men ring til den nærmeste fysioterapeut og hør ad.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 20:30   #3
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg får det har faktisk altid fået det og bliver ved med
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 20:38   #4
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Strikkemusen

Jeg får også vederlagsfri fys, jeg har så været på nettet først og har valgt én med forstand på min lidelse (sclerose), så jeg ved at jeg er i trygge hænder.

Aften hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 20:52   #5
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Hej Strikkemusen

Jeg får også vederlagsfri fys, jeg har så været på nettet først og har valgt én med forstand på min lidelse (sclerose), så jeg ved at jeg er i trygge hænder.

Aften hilsner fra

Piamus
Det samme kan jeg sige - bortset fra at jeg ikke fandt på nettet, men fik pågældende fysklinik anbefalet på Rigshospitalets Scleroseklinik.

Det er en super ordning som jeg har stor gavn og glæde af
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 06:53   #6
strikkemusen
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Lokation: fyn
Alder: 39
Indlæg: 15
Styrke: 13
strikkemusen er ny på vejen
Okay, jeg havde egentlig forstået, på det jeg har fundet rundt omkring på nettet, at der er begrænsning på antallet af gange man kan få fri fysioterapi... Det er måske helt forkert, eller handler det om hvilken sygdom man er henvist pga af sygdom?

Jeg har nogle rigtige møg hofter, og det er pga dem, jeg er henvist (og førtidspensioneret). Jeg havde en helt fantastisk genoptrænings fysioterapeut, så jeg ringer lige til ham og hører hvem jeg skal vælge

Hav en dejlig dag derude
strikkemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 07:24   #7
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg er Spastiker så der for jeg det og det er medfødt. Ved ikke om det har noget at sige ???
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 08:00   #8
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Vej86 Jo det har meget at sige om du er født spastiker og hvor meget du får hjælp til i dit hjem og om du også får personlig hjælp.

Det kan jeg sige fordi jeg selv er spastiker, jeg er dog ikke mere berettiget til vederlagsfri fysioterapi, pga at min hjemmehjælp er skåret ned til en time hver 14 dag. Havde det nu været en time hver uge. Kunne jeg havde forsat havde haft vederlagsfri fysioterapi.

Det skyldes at loven om vederlagsfri fysioterapi blev lavet om for nogle år siden. Kan ikke helt huske det præsise år.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 09:33   #9
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Har man brug for vederlags fysioterapi så brug den her side http://fysio.dk/praksis/Overenskomst...i-fysioterapi/ og man skal også lige være opmærksom på at man kan søge hjælp til fysioterapi efter

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214

Mange kommuner "glemmer" desværre at oplyse om den mulighed, men den er altså til stede ... :-)
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 10:03   #10
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jutta1502 mon ikke det også kommer an på hvilken læge du har Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke havde fået det hvis jeg havde en anden læge jeg har det i mindre grad og du kan ikke se et på mig men får hjælp og bor i et botilbud
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vederlagsfri fysioterapi farmormor Dit og Dat 33 10-02-2013 00:30
Vederlagsfri fysioterapi? Ida Alt det andet 5 24-08-2008 21:58
Vederlagsfri fysioterapi zuza Den nyttige viden vi alle har 1 17-07-2008 21:33
I høring - om vederlagsfri fysioterapi zuza Politik og Samfund 1 17-03-2008 19:16
S 5867 - Om vederlagsfri behandling Webmaster Politik og Samfund 0 12-09-2007 00:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension