K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2011, 22:13   #11
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

vedr. kurser, tror jeg det kommer an på hvordan kommunen ser på det
havde selv brug for et, men det synes sb ikke så fik istedet en fra autismecentret, men desværre kunne vedkommende ikke gøre, hjælpe med noget vi ikke havde sat os ind i og prøvet før

så selvom dette var dyrere end kursus kunne det ikke bevilliges, kunne endda få yderliger timer med vekommende fra autismec.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 19:52   #12
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Jeg syntes efterhånden tit man hører om at kommunens dispositioner er lidt hen i vejret og mht. kursus mm. kunne jeg da også forestille mig at det kunne blive svært ifht. mine børns alder.

Er der nogen af jer der ved om div natur mediciner her tænker jeg på "kæmpe natlys og fiskeolie" spiller nogen rolle i fht. anti depp og anti psyko. medicin ? det er forløbigt kun den store der er medicineret men der er tale om ritalin for at skærpe opmærksonheden for den yngste ..
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 20:43   #13
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg googler og støvsuger nettet for alt info om begge tilstande.., dog syntes je indimellem at jeg kan bliver fuldkommen rund på gulvet over alle de informationer der skal beabejdes.
Blot ta' dig god tid til at fordøje informationen ... så skal informationen nok glide ned :-)


Citat:
mht. kugledynen, har jeg været meget lun på den løsning ifht. begge 2, de har begge en meget urolig søvn.
Det kan i første omgang måske være en idé at låne/leje en kugledyne og hvis den virker, så kan man overveje at købe den.

Det er meget forskelligt hvordan en kugledyne opleves - nogen er rigtig glad for den og andre sparker den ud af sengen ASAP ...


Citat:
jeg lider selv af ptsd,epilepsi,ocd,rbd. men ingen i familien har eller har fået konstateret adhd, eller ts+
Epilepsi og OCD hører sammen med ADHD, autisme, TS, Parkinson, depression mf. til i en gruppe af neurobiologiske tilstande, hvor der er en øget komorbid sammenhæng tilstandene imellem ligesom de tilstande (ud fra en statistisk tilgang) synes at køre i familier.


Citat:
Fiskeolie, får den mindste.. og der er ritalin på tale også, jeg skal bare lige overveje og undersøge fordele og ulemper.
Der er ikke entydig videnskabelig evidens for at kostomlægning (minus sukker, farvestoffer osv + gode kostprodukter) og kosttilskud (som fx omega-3) og faste rammer kan bedre situationen særlig meget, men omvendt kan det ikke skade og endelig er der i praksis noget der tyder på at det alligevel er virkningsfuldt :-)


Marianne Jäger & Carmen Villefrance har skrevet bogen: RASK af MAD, som Henrik Isager (som nogen herinde kender) har skrevet forordet til bogen.

Marianne Jäger påstår selv (jeg har hørt det fra selve "hestens mund"), at hun har fjernet sin søns symptomerne på autisme / aspergers syndrom.

Til det kan jeg sige, at kosten spiller sandsynligvis en rolle, men det er ikke sandsynligt, at det radikalt vil hjælpe alle at omlægge kosten, fordi årsagen til den enkelte neurobiologiske tilstand kan variere i forhold til andre tilstande dels kan årsagen variere inden for det samme symptombillede.

Eks. er autisme ikke bare autisme men spektrumtilstande dels kan forskellige indgangsvinkler ende med det samme symptombillede, der så fx giver diagnosen: Aspergers syndrom.

Men jeg vil klart anbefalt, at I kikker på og indtænker kostforhold og kosttilskud i jeres hverdag :-)


Citat:
den store bliver behandlet med citaloprahm, antidepp og orap anti psykotisk.
Der er ikke entydig koncensus omkring EFAs (som findes i bla. "fiskeolie") og depression - nogle undersøgelser viser at omega-3 (fra "fiskeolie" mv.) hjælper og andre undersøgelser viser ingen effekt.

MEN der er noget, der i praksis tyder på, at EFA's har en gavnlig effekt, på netop bla. depressionstendenser.


Vitaminer: En amerikansk undersøgelse fra 2010 viser en signifikant sammenhæng imellem depression og lavt serumniveau af vitamin-D.

Vitamin-D er et hormonlignende vitamin og stort set alle celler (incl. nerveceller) har viamin-D receptorer - så alene ud fra det kan man antage, at vitamin-D har en vis betydning ift. cellernes virkemåde.

Det er næppe en god ting at være i underskud med vitaminer, herunder vitamin-D, hvis man har tendens til depression.

En daglig multivitaminpille kan være en god ting - særlig i den mørke halvdel af året.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 20:50   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kommer i tanker om, at jeg flere gange har læst, at mennesker med ADHD o.l. bør holde sig til det man kan kalde basiskost.

Og det er jo helt i tråd med min mors råd om, at holde sig fra tilsætningsstoffer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 10:10   #15
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
sygemeldt med syge børn

Hej

Retalin
Min søn har været på retalin i Mange år

Det har hjulpet ham så meget at han har forladt sin FP og er i Flexjob hvor han arbejder ca 30 timer

For ham er det bare det eneste der har virket

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 14:47   #16
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hejsa

Min søn er på Concerta.. Han kunne ikke tåle Ritalin.. Medicinen er en vigtig del af hans hverdag.. Han har lige taget 9 kl. eksamen og skal igang med en tømmer uddannelse ( på lidt specielle vilkår) men uden medicinen ville det aldrig være gået..

Kugledyne har vi prøvet, men uden held det var ikke ham.. Men til gengæld har vi børstet ham meget.. Det har hjulpet.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 06:44   #17
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

prøv at google Pindstrupcenteret. et kursus center der afholder kurser for bla nydiagnostiserede unge og forældre. Jeg kan stærkt anbefale dette - har selv været frivillig der og brugerene har bare så meget glæde af det. Kommunen betaler udgiften - der kan fåes hjælp til dette på centret. Du kan læse på deres side hvad kurser der afholdes i 2012.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 14:40   #18
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hejsa, 1000 tak for jeres rigtig gode og brugbare svar. Jeg kan se at der rigtig mage steder er fokus på kost og kosttilskud og umiddelbart et godt sted a starte også.

Begge har klaret sig forholdsvis godt, den store med en 9. kl afgangseksamen, et år på highschool i usa og nu som studerene på 2. hf. jeg er dog ikke sikker på at det kommer til at holde, han ryger desværre rigtig meget hash og muligvis på daglig basis.

Pigen går i 9. kl på specialskole og det fungere umiddelbart rigtig godt ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af doggerbanke66 Se meddelelser
Hejsa

Min søn er på Concerta.. Han kunne ikke tåle Ritalin.. Medicinen er en vigtig del af hans hverdag.. Han har lige taget 9 kl. eksamen og skal igang med en tømmer uddannelse ( på lidt specielle vilkår) men uden medicinen ville det aldrig være gået..

Kugledyne har vi prøvet, men uden held det var ikke ham.. Men til gengæld har vi børstet ham meget.. Det har hjulpet.



Børstet ? hvad er det fpr noget ??
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 16:26   #19
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Jeg tænker i øvrigt på, at det måske kunne være en god idé at melde sig ind i diverse foreninger der har det specifikke handicap som fokusområde, fx ADHD, OCD, Tourette osv. foreningerne.

De steder ligger der formodentlig et pænt videnspotentiale og venter på at blive brugt :-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 17:02   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har jeg 3 raske børn, men kan alligevel tilslutte mig det med farvestofferne - for mine kan IKKE tåle farvestoffer og går fuldstændig amok hvis de spiser for meget dårligt slik. De er ellers meget søde og rolige, men hvis der kommer Fredags slik på bordet, jamen så går der 15 minutter, så begynder de at fare rundt, slå hinanden, skændes, vræle og blive fuldstændige vanvittige.
De har ingen reaktion på sukker. Kun farvestoffer.

De får alle sammen Eye Q - de koster en formue, men det lyder da lidt interessant med den hjemmelavede udgave. Kan børn på 5, 7 og 9 også tåle hjemmelavede??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"ferie" under ledighedsydelse, sygemeldt energizer Spørgsmål ang fleksjob 5 07-01-2010 00:08
"De sociale myndigheder skal ikke tage syge i kur" Benny Gerhard Din historie 1 24-04-2008 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension