K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2011, 00:40   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der skal træffes en afgørelse først.
§ 7a i retssikkerhedsloven træder i kraft, og for at kunne opfylde de krav, er det nødvendigt at RP´en er opdateret.

MEN en RP opdatering behøver ikke godkendes af borgeren for at kunne bruges, den seneste tid har vi desværre set netop dette ske, og endnu (af hvad jeg ved??) ligger der ingen afgørelser der siger at den fremgangsmåde ikke er ok.
Det er altså kun når en RP laves 1. gang den skal godkendes, og dog ikke helt, for ellers kan borgerne jo trække sagerne ved at nægte.

Jeg slås selv omkring dette emne, jeg er inddirekte blevet nægtet at få lov at kommentere min, og få dage efter den nægtelse stansede min ydelse, samtidig med at de nægtede at tage stilling til §7a (for at det ikke skal være løgn)
Det, og MEGET andet i samme dur har jeg PT i BAN og burde have hørt fra dem for en måned siden, dog forventede jeg mindst 14 dage ekstra fordi min sag er spræng fuld af den der slags og er MEGA indviklet.

I teorien kan kommunen nøjes med at opdatere som de syntes når de vurdere det er passende (der står intet sted at de SKAL tage de lægelige oplysninger med, men det ændrer ikke på vigtigheden af at din kæreste opfordre dem til det)
Så reelt KAN kommunen, beslutte at de er ligeglade, opdatere en eksisterende RP, beslutte at de vil stanse en ydelse, sende en partshøring og 14 dage senere stanse ydelsen, uanset hvad borgeren siger.

I skal være klar over at det ikke er sikkert at der tydeligt står at det er en partshørring, men der vil sikkert stå at de påtænker at stanse ydelsen, og at de anbefaler at der søges KHJ fra den xx/xx-11.

Nyttig viden er at en Revalideringsydelse "altid" (næsten da *ss*) stanser den sidste kalenderdag i en måned, på den måde får man ikke penge d. 1. med mindre man har sørget for at søge KHJ, og det skal man altså selv gøre.

Det er VIGTIGT!! at I sørger for at kontakte KHJ kontoret så snart, stansning af ydelsen står klar, ellers får din kæreste ikke en klejn d. 1 eller umiddelbart hurtigt der efter.

Bideskinde, *lol* det stads kan jeg ikke sove med, ud over at det ikke virker for mit vedkommende, eller gjorde, jeg er heldigvis vokset fra det skæren tænder, men det viste sig nu at det slet ikke er årsagen for mit vedkommende.

Mit syn er let nedsat, reelt ikke nok til briller, men fordi det er nedsat pga dobbeltsyn, så er briller faktisk en hjælp, jeg ser fint nok uden briller, bare ikke på afstand, der er altid tåget. Nogle dage er mit syn dårligere end andre, og så er jeg lettere natteblind (forstået jeg ser fint om natten så længe mine øjne ikke forstyrres af lysskifte fx billygter, det gør ondt i øjnene) På de dårlige dage, ellers hvis jeg skal tilbringe lang tid i en bil (har ikke kørekort, skal lige siges) så er brillerne geniale, MEN jeg må endelig ikke bruge dem hele tiden, helst heller ikke hver dag, for det vil kun svække mit syn yderligt, godt nok grinte min brillemand (som jeg kender privat) og sagde at han da helst så jeg brugte brillerne hele tiden, for så ville han tjene noget mere, 1-2 nye brilleglas om året, ville være lækkert for ham.

DET! virker, det tager ikke alt hovedpinen, men jeg er slet ikke i tvivl om at jeg slapper mere af i skuldrene og nakken, når mine øjne bliver trætte og jeg så tager brillerne på, det er helt naturligt at trække skuldrene på mod ørerne når man anstrenger øjnene det "skal" give spændinger. (det er lidt det samme som den der med 120 km i timen på motorvejen så kommer der et skilt man skal læse og man skubber hovedet frem mod forruden, som om det hjælper??, men det gør man altså de fleste helt ubevist.

Så glem ikke din kærestes øjne, og vær klar over at selv en nedsættelse som enlig ikke er til faste briller, faktisk godt kan betyde et behov for briller alligevel (jeg har KUN! 0,25 i styrke, mine korrigere mere dobbeltsynet end giver styrke, mit syn er fint nok styrkemæssigt, jeg ser bare dobbelt på afstand)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 07:07   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Brille, jeg ved ikke om din kæreste kan bruge noget af det, men jeg har har kæmpet meget med spændinger i nakke/hoved døgnet rundt.

Men på et tidspunkt læste jeg, at mineralet magnesium virker muskelafslappende (så vidt jeg husker er der magnesium i div. hovedpinepiller), siden har jeg taget en halv mablet (100% magnesium) hver aften til sengetid, og vågner ikke længere med spændinger i nakke/hoved.

Derudover har jeg gode erfaringer med et magnetarmbånd, som senere er blevet suppleret med en magnethalskæde, disse er også god mod spændinger i kroppen.

Ud fra mit kendskab til, og erfaring med, zoneterapi vil jeg også tro, at din kæreste kunne have gavn af dette.

I kan jo evt. gemme dette til senere brug.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
på kontanthjælp..kan min kæreste få min barsel?? hjælp! Leduce Alt det andet 7 07-09-2011 20:43
Min kæreste ! FrkSilverfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-03-2011 09:55
Ja tillader mig at smide et link ind til Gunell Det er da strengt ! 1 20-05-2010 08:42
Ang. fleksjob, skal jeg smide håndklædet i ringen? peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-06-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension