K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2011, 09:56   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Tab af erhvervsene

Nogen der har erfaring med at der som oftest kan regnes med xx % i endelige EET, når man er tilkendt 20 % midlertidigt? Personen er under uddannelse/revalidering idag og arbejdsevne vil være på et lavt niveau efter endt udd. dvs ikke mere end revaydelsen. Men hvordan foregår det, der jo ingen garanti for at personen kan få job, og personen vil ikke kunne klare 37timer, men ville starte som selvstændig med ca 15 timer om ugen, men det kommer jo an på om der overhoved er kunder til 15 timer! hvordan bevises intægt da?

Hvordan vil en sådan sag blive behandlet? Han er medlem af a-kasse som fuldtidsforsikret, bør han efter endt udd. ændre det til deltid, men såfremt han ikke starter som selvstændig. Men søger et deltidsjob, som deltidsledig, hvordan forsvares det, at det er grundet arbejdsevne og ikke fordi person ikke vil arbejde flere timer men simpelhen ikke kan arbejde flere timer.

Beklager meget hvis det er rodet skrevet, svært når det er for min ven jeg forsøger at hjælpe.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 10:25   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis han pga sin skade ikke kan arbejde mere end 15 timer, kan han jo få fleksjob, og dermed en normal indtægt..

Hvis han istedet vælger kun at have 15 timer og en mindre indtægt som selvstændigt, er det jo hans eget valg....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 10:49   #3
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Tak for svar, er det noget du har erfaring med eller hvordan du tror det vil være? tak for svar uanset

Han er under revalidering nu, hvad skal han så gøre når han er færdig med sin udd.? melde sig syg? søge flexjob eller hvordan foregår det? Vil kommunen ikke sige at desværre makker, nu du revalideret så må du klare dig selv.

og har jeg forstået det korrekt, at såfremt min ven ikke ønsker at være under forsørgelse af det offentlige (flexjob), og forsøge sig som selvstændig, på et meget lavt leve grundlag fordi ressourcerne ikke rækker til et 37 timers job, så det bare ærgeligt for ham, set i forhold til varig EET? det virker ikke helt rimeligt, såfremt det er korrekt forstået, jeg tror ikke min ven kan klarer at skulle møllen igennem igen uden af knække på det psykisk og så bliver det af andre årsager en fp, da, som vi alle herinde ved, at det virkelig kræver en god psyke at være en del af systemet.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 11:31   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer jo lidt an på hvad hans revalideringsplan er..

Nogle får en revalidering der åbner mod fleks, og andre en revalidering der er baseret på fremtidig selvforsørgelse.

Hvis han har fået en helt almindelig revalidering svarer det til en raskmelding og en forventning om at han kan påtage sig 37 timers arbejde efterfølgende og blive selvforsørgende.

Hvis han ikke mener han kan det, kan de tage revalideringen fra ham igen.

Hvad er sigtet med revalideringen, hvis det ikke er ordinært arbejde.... er det udelukkende med henblik på at blive selvstændig..

Han må selvfølgelig til enhver tid fravælge alle offentlige ydelser og klare sig selv for mindre, det betyder meget at man ikke har nogen til at puste sig i nakken.

Men om en vurdering af hans arbejdsevne samt mistet indtægt, vil tage hensyn til det, ved jeg ikke... men bevisbyrden er jo hans.

Han skal jo bevise at nedgangen bunder i skaden... og ikke blot at han hellere vil være selvstændig og slippe for kommunen.

"Når vi træffer en afgørelse om erstatning for tab af erhvervsevne, skal vi vurdere, hvad tilskadekomne ville have tjent, hvis skaden ikke var sket og sammenholde dette med en vurdering af indtjenings- og erhvervsmulighederne, efter skadens indtræden. Det vil indebære et skøn over tilskadekomnes fremtidige erhvervs- og indtægtsmuligheder, hvis skaden ikke var sket.
Vurderingen tager altså ikke alene udgangspunkt i det aktuelle og umiddelbare indtægtstab, som arbejdsskaden har forvoldt. I erstatningsudmålingen skal der tages hensyn til mulighederne for på længere sigt at skaffe sig erhvervsarbejde. Først når tilskadekomne eventuelt igennem en længere periode har forsøgt at tilpasse sig de begrænsninger, som skaden har medført, kan vi foretage en endelig vurdering af erhvervsevnetabet."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=134076

Sidst redigeret af Pip; 13-09-2011 kl. 11:37.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension