K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2017, 13:35   #1
Titte77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Titte77 er ny på vejen
Lovet revalidering.

Er udd sosu Ass og har været sygemeldt i halvandet år.
Lider af angst og er i denne periode øget i medicin og har gået til psykolog.
Har ikke hørt meget fra jobcenter og har selv måtte kontakte dem gange flere.
Jobkonsulent nr.2 (efter den første pludselig ikke var der mere) mente revalidering ville være løsningen for mig, da speciel læge havde udtalt at jeg ikke bør vende tilbage til mit eget fag. Og en omskoling og praktik ville kunne finde sted her i foråret.
Han sendte mig hjem for at undersøge hvad jeg kunne tænke mig at uddanne mig til. Lykkelig var jeg, men undrede mig over han ikke kontaktede mig som lovet.
Jeg kontakter så jobcenter og får af vide han ikk er der mere og min nye sagsbehandler afviser en revalidering- på trods af jeg har det på skrift.
Hun mener istedet vi skal afklare, hvad jeg kan og ikke kan og vil sende mig i virksomheds praktik, da psykiater har skrevet at jeg muligvis på sigt ville have gavn af nedsat tid. Målet er nu at jeg skal raskmeldes.
Jeg er dybt rystet over der er så meget udskiftning, men også at hun bare vurderer noget helt andet selvom jeg har lovningen om revalidering på skrift.
Kan hun overhovedet det?
Titte77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2017, 14:16   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de kan desværre godt ændre tiltag selvom man har det på skrift....men det er bestemt ikke god sagsbehandlingsskik medmindre der forligger en virkelig god grund til ændringen...

Det eneste du kan gøre....medmindre det er en decideret afgørelse du har på den revalidering....det er at klage til borgmester og kommunalbestyrelsen...over den måde sagsbehandlingen er forløbet..

Når man klager i dette system...så kan man klage til Ankestyrelsen over afgørelser som kommunen har truffet...

Man klager til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen over selve sagsbehandlingen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2017, 21:49   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis du har tilkendelsen af ret til revalidering på skrift SKAL du gå videre med den - højere op i systemet.
Vær opmærksom på, at de ikke skal sende dig i prøve efter prøve uden at det munder ud i noget! (jeg var ikke selv vaks nok, da de stillede sig kattesødt an).
Vær opmærksom på Borgerrådgiveren - og "Borgerretshjælpen". De vil kunne hjælpe dig med at slå i bordet.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 08:04   #4
Titte77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Titte77 er ny på vejen
Ved ikke om det er en decideret tilkendelse/afgørelse for ved ikke hvordan en sådan bør være udformet
Det jeg har er: at min daværende konsulent efter vores møde skrev i "min plan" at planen var, at jeg skulle gå hjem og finde en uddannelse. Der selvfølgelig skulle være realistisk i forhold til min angst.
Mål: var at jeg efter endt revalidering skulle blive selvforsørgende.
Håber det kan bruges når jeg skal til samtale med den nye konsulent, selvom hun sagde det ikke bliver sådan:/
Titte77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 08:39   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er ikke en tilkendelse/afgørelse du har men et stykke arbejdspapir med den plan der arbejdses ud fra.

Den kan selvfølgelig ændres, men mærkelig at ny sagsbehandler bare skrotter det uden forklaring
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 12:08   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men prøv at gentænke om du mener, der er en uddannelse, du vil kunne klare med henblik på at blive selvforsørgende.

Det behøver jo så ikke være på fuld tid. Mindre regnes også som selvforsørgende.

Lyder som om det var det, oplægget var.

Held og lykke.

Sidst redigeret af stampe; 08-03-2017 kl. 12:11.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension