K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2009, 11:45   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Så kom deres 'afgørelse' for 2 dage siden.
Forinden havde jeg bedt Borgerrådgiveren om, at jeg ville have den tilbage igen, så jeg kunne sende den direkte til Det Sociale Nævn.
Det kunne ikke lade sig gøre i følge ham og efter at han havde rykket dem 3 gange, fik jeg den så - med en standardbeklagelse over den lange ventetid.

Som forventet fik jeg ikke medhold. Jo - i at jeg ikke var blevet partshørt, før afgørelsen.
De har nu REMONSTRERET min sag og mine kommentarer, men det har ikke ændret ved deres afslag.
Jeg ved ikke, hvad det er, de har 'remonstreret' siden d. 3.12.08
Det kan ikke undgås, at tanken strejfer mig, at de måske havde håbet på, at jeg gik op i røg, før de endelig kom med en tilbagemedling...

Et af mine ankepunkter, er netop at sagen ikke er belyst nok, men alene er afgjort af et interwiev og de har ikke indhentet en eneste oplysning under 'remonstreringen'....

Tænkte først, jeg ville indsætte mine kommentarer til deres skrivelse, men det er m e g e t langt og bliver også for personligt.
- Men nu spørger jeg Det Sociale Nævn, HVEM der vurderer min funktionsevne på Socialcenteret? Det bliver interessant at få det at vide – engang….
Jeg skulle have været til møde vedr. denne, men de gav mig afslaget, FØR mødet .
Det helt nye nu, er at den HANDLEPLAN jeg har bedt om (og som jeg ikke har hørt noget om og ikke rykket for, idet sagsbehandleren havde skrevet den på forhånd ),
Den er der kun, fordi jeg selv har bedt om det, da SOCIALCENTERET ikke vurderer, at min funktionsevne er så betydeligt nedsat.
En psykiater har i en statusudtalelse skrevet til kommunen: ’ hendes funktionsevne er meget reduceret og vurderes ikke at kunne øges ved yderligere behandling’.

Jeg har besvaret hver en påstand, de er kommet med.
Vidste godt, at de ikke overholder service og retssikkerhedsloven, men at de også direkte lyver på flere punkter, er jeg rystet over, men kan heldigvis dokumentere dem.
Jeg har før fået medhold 2 gange og håber selvfølgelig også på denne.
Det er i sær vigtigt, da det før var socialpsykiatrien, som tog stilling til sådanne sager og de gamle amter rådgav sagsbehandlerne.
Nu sidder de så og ’vurderer’ helt alene der på Centeret og flere handicaporganisationer har netop skrevet om, at retssikkerheden skrider for de handicappede ude i kommunerne, fordi de ikke har kompetence nok.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 12:43   #12
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Man tror jo, det er løgn.

Alene det, at de har taget beslutningen før dit møde, burde give dig en stærk sag. Men kors, hvor er det hårdt, at alting skal være sådan en kamp.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 18:15   #13
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
ja, Morgause. Det er ret vildt, hvordan de for tit har skjulte cirkulærer i deres egne skuffer...
Tufft at anke. Tufft at vente. Tufft at vente igen, igen.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe kan Arb Sk styrelsen være om privat forsikrings sag? Indiansummer Alt det andet 1 14-06-2011 19:12
Hvor længe kan kommunen trækker en ansøgt merudgiftsydelse ud? Indiansummer Alt det andet 4 07-09-2010 09:51
Hvor længe kan man være nr. 1 i køen på JC. Enteneller Alt det andet 6 14-06-2010 13:11
Hvor længe må kommunen forhale sagen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-11-2009 22:47
Hvor længe kan man være på ledighedsydelse?? Bitten Spørgsmål ang fleksjob 6 24-09-2006 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension