K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2014, 15:22   #1
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Question Fibromyalgi

Hej alle der er diagnostiseret med fibromyalgi.

Er der nogle af jer der har erfaring med Liaison psykiatri på Bispebjerg Hospital?

Jeg er blevet henvist dertil, men men, Fibromyalgi foreningen er meget skeptisk overfor deres metoder i forhold til fibromyalgi. Det går på at liaison ikke anerkender fibromyalgi som en fysisk lidelse, men mener at det hele foregår i hovedet og dermed er en psykisk lidelse, de kalder det en somatoform tilstand.

Det er kun fibromyalgi ramte jeg spørger til, jeg er ikke i tvivl om at andre kan have fået hjælp derfra.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 18:01   #2
neemos
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 33
Styrke: 13
neemos er ny på vejen
Der er ingen der kan henvise dig til et bestemt sted. Hvis det er kommunen der har skrevet du skal derhen, så gør dem opmærksom på at du ikke vil på dette sted, da du er fri til selv at vælge hvem der skal se dig.
neemos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 18:34   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af neemos Se meddelelser
Der er ingen der kan henvise dig til et bestemt sted. Hvis det er kommunen der har skrevet du skal derhen, så gør dem opmærksom på at du ikke vil på dette sted, da du er fri til selv at vælge hvem der skal se dig.
Valget skal selvf. være fagligt relevant ... alt andet giver ikke megen mening.

Og EKSPERIMENTIEL behandling er man overhovedet ikke forpligtet til at deltage i.


Så når sagsbehandleren siger: Jeg kender en klog kone over i Over Vrøvleby Kær, som du lige skal prøve, da det hjalp min grand onkel med en forstuvet fod for 14 år siden, så må din afvisning af "visiteringen" ikke vægte i din sag.

Hvorvidt Morten Birket-Smiths Liaisonpsykiatri er at sidestille med kloge koners værk, det skal jeg ikke her tage stilling til ... men vi har givet brug for meget mere forskning, der dokumenterer fejlraten i det Liaisonpsykiatri projekt ... og tilsvarende hos Per Fink et al. med hans Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser i Aarhus.

Nu er fibromyalgi ikke lige det jeg ved mest om, men det ved jeg, at forskningchef på Parker Institutte Bente Danneskiold-Samsøe gør, så man skal nok lige spørge til relevansen af den foreslåede behandling fx hos hende ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 01:57   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Min veninde har sagt nej til det,og hun er syltet i 4 år men begrundelsen at det ikke er afprøvet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 03:44   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Min veninde har sagt nej til det,og hun er syltet i 4 år men begrundelsen at det ikke er afprøvet.
Den er vel nærmest klassisk?

Er der nogen der har efterforsket, om der ligger afgørelser i sådanne tilfælde, der stadfæster at man ikke kan pålægges EKSPERIMENTELLE behandlinger, herunder behandlinger der ikke er fagligt begrundet?


Det næste bliver vel at sager syltes, fordi borgeren ikke vil gå til kvaksalvere, der svinger selvdøde kalkuner over roen på borgeren i et håb om at drive onde ånder ud af borgeren?

Alt skal jo være prøvet ... og i det ræs er ingen tåbelighed vel for ringe ... så observerende af det cirkus må vel tage sig til roen over den åbenlyse mangel på begavelse, der udvises i processen?

Vi læser jo om jævnlig rituel mumlen om off-label-brug af medicin og åbenbart også rituel uddrivelse af syge tanker ...


Ud over det vil jeg naturligvis gerne udvise al respekt for kloge koner og gode redskaber til bedre at mestre eget liv ... der virkelig dokumenteret udretter nærmest (religiøse) mirakler ala en herre, der for mange år siden siges at have sagt til den lamme: "Jeg siger dig, rejs dig, tag din seng og gå hjem!" (hele historien kan læses i Bibelen, Luk. 5, 17 - 26).
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:37   #6
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Tak for jeres svar, jeg vil gerne høre fra flere.

neemos: Det er ikke kommunen, men en Liaison psykiater fra en hukommelsesklinik på et hospital der vil henvise. Kommunen ved det ikke, men det kan jeg vel ikke undgå at de finder ud af? Min egen læge kender ikke omtalte afdeling og deres system.

TimeGuest: Dit svar får det til at trække i smilebåndet.......
Jeg er vel forpligtet til at deltage hvis alle andre behandlingsmuligheder er udtømte?? Jeg er bare bange for at få det værre end jeg har nu.

C.l.e.o.: Ved du hvorfor din veninde ikke vil prøve? Har hun fibromyalgi? 4 år på standby, stakkels hende.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:57   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal føli sige nejtak til ting, der kan være til fare for dig, men ellers giv det en chance. Kunne jo være, det hjalp lige præcis dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 16:43   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lilje Se meddelelser
Jeg er vel forpligtet til at deltage hvis alle andre behandlingsmuligheder er udtømte??
Behandlingskravet skal jo ses i en faglig kontekst.


Jeg tænker, at du 100% sikkert vil blive din fibromyalgi kvit, dersom man behandler dig med afsavning af dit hoved ... og som du selv er inde på: alle behandlingsmuligheder skal jo være udtømte ...

Spørgsmålet til dig og andre er så: om det inkludere alle mulige og umulige tåbelige, forskningsmæssige og/eller eksperimentelle behandlingstiltag ELLER vi her alene taler om FAGLIGT RELEVANTE og GODKENDTE behandlingstiltag?


Citat:
Jeg er bare bange for at få det værre end jeg har nu.
Ikke hvis du lader dem afsave dit hoved ... så er alle dine problemer borte.

Eller mindre radikalt, kan du jo selv foreslå dem "det hvide snit" eller i mangel af bedre, at en psykiater roder grundig rundt i din hjerne med den ene og den anden type medicin og hvad der nu ellers er ved hånden.


PS: Man ser, at somatisk diagnostiseret syge, og syge hvor det efterflg. viser sig, at de er somatisk syge, visiteret til disse "funktionelle prædikanter" og hvor de efterflg. forlade biksen med en psykiatrisk diagnose ... ja, det er næppe helt ualmindeligt, hvis du spørger rundt blandt folk "med fingeren på pulsen".

I såfald har det måske en individuel konsekvens i sagsgangen ift. visitering til fx fleks/førtidspension, men også en samfundsmæssig konsekvens, såfremt den omgørelsesproces fra somatisk til psykiatrisk syg bliver tendensen, hvor man herefter kan sige, at de fleste førtidspensionister får tilkendt førtidspension, fordi de har en psykiatrisk diagnose.

Og i folkelig forstand kan man udbrede budskabet: er en borger førtidspensionist, er det fordi vedkommende er "gag i låget" ... en stigmatiserende "stillingsbetegnelse" de færreste syge formodentlig efterstræber.


Forsikringsselskaber har typisk også klausuler (måske "med småt"), der gør at der ikke er forsikringsdækning ved psykisk/psykiatrisk sygdom.

Og på den måde tryller man, ved nogle "nyttige idioters" medvirken, udgifter ud af såvel samfundsøkonomien som koncernregnskaber - det ku' da næsten ikke blive bedre for både skattetryk og indtjeningen?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 18:44   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du skal føli sige nejtak til ting, der kan være til fare for dig, men ellers giv det en chance. Kunne jo være, det hjalp lige præcis dig.
enig for uanset årsagen kommer man ikke videre hvis ikke alle muligheder er udtømte.

har selv været der inde og fik en super erklæring
dog ikke med fibromyalgi

ellers skal man selv på eget initiativ og helst sammen med egen læge
finde et alternativ for at udelukke alt psykisk

de fleste sager bliver der både undersøgt for det fysiske, men også det psykiske.

fibromyalgi er der dog meget debat om, da man ikke er enig på området
men det du skal have på papir er at alle behandlingsmuligheder er udelukket
om det er skal være derinde eller et andet sted
så skal du have et stykke papir på du ikke fejler noget psykisk
ellers hvis du også har noget psykisk så skal alle behandlingsmuligheder være udtømte.

har selv været igennem hele systemet, med med en del diagnoser
hvor alle sammen skulle være dokumentet at der ikke var behandlingsmuligheder

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-02-2014 kl. 18:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 00:48   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hun sagde nej tak fordi der blev sagt at det var et forsøg og man ikke kunne love at hun fik det bedre.

og fordi hun inderst inde også er bange for at få medicin der har bivirkninger.

Hun står ikke helt stanbye hun har fornylig været i 2 måndres arbejdsprøvning,der sagde 8-10 timer men desværre siger de at hun var udsendt efter en forkert "pakke" hos anden aktør,lige nu er hun belemeret men en mentor 3 timer om ugen der hjemme.

Hun har opgivet at få pension nu og vil flex visiteres.
Fagforeningen er med ,jeg har været med der to gange ,og sagde hvorfor klager i ikke de afgørelser,og svaret er "nu ser vi lige og så må vi klage hvis der gives afslag igen" sagde hende i fagforeningen.

Det nok derfor at man nu siger hun har været sendt ud til en forkert pakke ,de køre rundt med hende ,men hun er også "godt" gift,forsørges af manden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension