K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2010, 11:42   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
HØRT -popia

-og så 100kr´s spørgsmålet: hvordan kan vi ændre det?

Revolution eller ?

Ja, i min verden kan det da kun gå for langsomt med at få ændret tingenes tilstand

Ja, zuza, det er ALTID godt at have nogen "officielle udtalelser på skrift, det vil jo være bare lidt sværere at løbe fra noget som helst -når nu de er der ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 22:14   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har da aldrig mødt nogen som har fået udleveret medicin på apotek uden betaling.. hvormange gange kan man få sådan en recept udleveret, og hvem skal betale.. ja det skal der jo stå.. hvad kan man bruge den bemærkning til?? altså om medicin man kan få uden betaling fra apotek.. det hjælper jo ikke en fattig syg i længden..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 13:15   #13
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hmm hæfter mig lidt ved, at hun skriver at varrigt handicappede jo skal søge førtidspension... Hvad hjælper det når vi er nogle stykker der får det samme på FP som på kontanthjælp- eller mindre?!
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 14:24   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Hmm hæfter mig lidt ved, at hun skriver at varrigt handicappede jo skal søge førtidspension... Hvad hjælper det når vi er nogle stykker der får det samme på FP som på kontanthjælp- eller mindre?!
Er du brøkpensionist, Carla?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 00:44   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vi er også mange der søger, og søger, bliver indstillet og indstillet, MEN.....
FÅR afslag og afslag og afslag osv....

Hun undgår behændigt, at tale om de der IKKE kan arbejde, bliver frataget sygedagpenge, og havner på kontanthjælp.
begrundelse for fratagelse af sygedagpenge er at det er en korttidsydelse, men der er kontanthjælp jo også(siger hun?).....men hvorfor placeres tusinder så der i årevis?
VH popiae

Hvad med at vi prøver, at kontakte Clemet(DR2, torsdag aften)vedr denne problematik, med indgangsvinkel i de 6 miliader, der er ren spild i aktivering.(Se Radolls indlæg).

Kommunernes besparelser på dette område idet bedste refusion opnås ved at fastholde syge på kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse?

(Kommuners trick til at få flere kroner i kassen(til andre udgifter)?

Eks. 500 syge på kontanthjælp(9.500) giver en besparelse på 3,537.500 milioner pr mdr.op imod sygedagpenge eller pension(16.000)!
Husk at kommuner får 100% i refusion for aktivering, arbejdsprøvning i div lægeerklæringer.

Problemet med syge i systemet?

Mistet sygedagpenge, kontanthjælp i årevis, uden at kunne stå til rådighed, og (måske) alligevel ender med Pension? (personlig konsekvens, mere sygdom, ofte også forværring af eksisterne lidelser, psykisk stress oveni, angst m.v.).
Økonomi i dette på sigt i vores sundhedssystem?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 03:01   #16
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Ja jeg har også hørt det der med at kontanthjælp var en kortvarig ydelse, men har hørt om mange der har været på kontanten i både 15 og 20 år, har en veninde der var det i 12 år, før hun fik sin ftp.

Har en kammerat der for nogen tid siden undrede sig over, hvorfor jeg stadig var på kontant, han mente også at det kun var kort varigt og man ikke kunne få ydelsen så længe, han mente at når man var syg, skulle det være sygedagpenge.

Jeg forsøgte at forklare ham at sdp jo er tidsbegrænset (det vidste han dog) og hvis man stadig er syg efter de 52 uger + 2*13 uger, bliver vurderet for syg til flex og for rask til ftp, ja så skal kommunen placerer en et eller andet sted og kontanthjælpen er jo så nem.
Det er det billigste, der er ikke nogen tidsfrist de skal nå, så sagen kan bare lægges nederst i bunken og så håbe på at borgeren bliver så desperat, at de opgiver og finder sig et job på alm vilkar, så er de ude af deres hænder.

Det er mine erfaringer, men jeg rokker mig ikke en tomme
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 09:38   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man undres bare over, at §7a ikke vejer tungere end varighedsbegrænsningen.

Hvor står det at der IKKE må gives sygedagpenge, ud over varighedsbegrænsningen?
Ingen steder! men kommunen mister refusion, dog er det ikke ulovligt.

Det er derimod ulovligt, at indsætte folk i LAB §2 stk 3,der ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 09:48   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kontanthjælpen er meget praktisk for kommunen når sygedagpenge perioden udløber, for er klienten gift, og ægtefællen i arbejde, kan kommunen som regel helt slippe for at betale noget klienten.

Jeg mener at alt hvad der hedder sociale ydelser, eller rettere budgettet til sociale ydelser, skal samles i en stor national pengetank, hvorfra ydelserne udbetales, så at kommunernes øvrige budget ikke er belastet med det, og der ikke er så stor økonomisk spekulation i de forskellige ydelser.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 12:35   #19
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ragdoll
Jeg er ikke brøk, bare sammenlevende. Kontanthjælp nedsættes kun hvis man er gift og ikke samlevende- hvor imod pension gør.

Det er meget mærkeligt. Har du gæld og vil søge gældsernæring, får du afslag, hvis ikke din samlevende kan betale halvdelen af alle udgifter, selvom partnerens indkomst er nedreguleret pga den søgenes indkomst.

Derfor kan det ikke betale sig for den arbejdende part at arb ejde mere, da pensionen bare kommer længere ned og der skal betales mere i børnepenge.

floooot system
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 13:38   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Supercarla,

Har du og din partner været inde og skrive under på understående underskriftsindsamling imod den gensidige forsørgelsespligt?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dr´s vagthunde revser programmet om sociale ydelser supersus Politik og Samfund 4 13-02-2013 14:13
SKRIV din mening til DR: Er de sociale ydelser for høje? buster Politik og Samfund 5 20-12-2011 09:06
Tilbagebetaling af sociale ydelser Road66 Alt det andet 0 14-10-2010 14:17
sociale ydelser Pial41 Alt det andet 7 30-09-2010 12:04
Sæt sociale ydelser op. Stella Politik og Samfund 0 28-10-2007 15:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension