K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2013, 11:02   #1
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Hjææælp aktindsigt igen igen

Har for 3 uger siden anmodet om aktindsigt hos en læge (psyk)

Jeg brugte i første gang kun ordlyden "jeg søger aktindsigt i mit behandlingsforløb fra d- og d- dato"

Ved anden henvendelse skrev jeg en kopi af hele min journal.

Skal jeg virkelig forklare denne person hvad jeg mener med dette???

Indtil videre har jeg modtaget noget der er skrevet nu her ifm. med min henvendelse, altså ikke hverken en kopi med posten eller noget fra den periode jeg efterspørger på mail, altså i orginalform.

Håber nogen kan svare hurtigt
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 11:07   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Idet du endnu ikke har modtaget materialet, er det at betragte som et afslag.

Jeg ville kontakt patientombudet for at høre hvad sagen forløb er nu.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 11:59   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Afhængig om du står og har brug for aktindsigt her og nu, bør du henvende dig til Patientombudet, som Nøge tær skriver.

Du kunne evt. sopørge om, de vil sende en kopi af din anmodning til denne psykiater, hvori deres brev understøtter og henviser til lovgivning og svarfrist.

Jeg er uvis om, de vil gøre det. Men nogle instanser benytter sig at dette pga. de så måske sparer en klagesag og den tid sådan én tager.

Således kan du måske opnå, at hurtigere få din aktindsigt. Ellers kan du prøve sidste gang med henvisning til lovgrundlag, så vidt jeg husker "Sundhedsloven" § 36, § 37 og § 38 ang. de 10 dg. Og samtidig slutte af med, da du nu har begæret aktindsigt 2 gange tidl., ser du dig nødsaget til at rejse sag hos Patientombudet medmindre du modtager fuld aktindsigt inden de 10 dg.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 12:08   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ikke flere chancer til den læge som iøvrigt bør kende lovgrundlaget for aktindsigt, så ingen grund til at kludre mere rundt i det.

Læger kan som alle andre sundhedspersoner få et "hak" i autorisationen for sjusket og dårlig journalføring.

Det kunne jo godt være at patientombudet er interesseret i at undersøge det, ved selv at bede lægen tilsende dem, sine notater.

Du kan anmode lægen en gang til og sige at hvis den ikke besvares inden 2 tage, går den til patientombudet.

PS
Personligt er jeg heldig, beder jeg min psykiter om aktindsigt, ligger den der på mail 3 minutter senere (eller noget deromkring)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 16:12   #5
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Ved ikke rigtigt om jeg blev klogere på om det var ok bare at skrive
( i første omgang):

Kære xx
Jeg anmoder om aktindsigt i mit behandlingsforløb hos dig i perioden xx -xx- det må gerne sendes pr.mail..xxx

Mhv. xx

Er der nogen der ved hvor hurtigt Patientombuddet behandler disse sager?

Skal jeg skrive til lægen at jeg klager over vedkommende?
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 16:21   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis nu lægen sender det på mail...ja så bryder han loven...da der sikkert er personfølsomme oplysninger i dine akter...

Så medmindre lægen kan sende sikker mails og du kan modtage sikker mails....ja så skal det nok bare sendes via alm post...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 16:47   #7
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis nu lægen sender det på mail...ja så bryder han loven...da der sikkert er personfølsomme oplysninger i dine akter...

Så medmindre lægen kan sende sikker mails og du kan modtage sikker mails....ja så skal det nok bare sendes via alm post...
Er det noget jeg kan klage over hvis jeg selv har sagt god for det? ( Ok er i lidt dårligt humør i dag)
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 16:57   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja de burde jo vide dette...fra psykologens side....at man ikke må sende personfølsomme oplysninger via en usikker forbindelse...

Nu skrev jeg det mere så du måske kunne fjerne det med at det skulle sendes på mail....

Jeg går ikke ud fra at du er specielt interesseret i at der er "nogen" der kan se dine oplysninger undervejs...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 17:34   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis nu lægen sender det på mail...ja så bryder han loven...da der sikkert er personfølsomme oplysninger i dine akter...

Så medmindre lægen kan sende sikker mails og du kan modtage sikker mails....ja så skal det nok bare sendes via alm post...
Jeg så den godt komme, men...

Hvis man aftaler fra gang til gang at det kan sendes på mail, er der intet til hinder for det, sikker mail eller ej.

Uopfordret fremsendelse af journalmateriale mm, er derimod ikke iorden på mail.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg går ikke ud fra at du er specielt interesseret i at der er "nogen" der kan se dine oplysninger undervejs...
Det er da på ingen måde mere sikkert at lade sine ting transportere med postvæsenet... selvfølgelig kan nogen se med ALLE steder (også i breve), men hvem skulle egentlig være interesseret i det, sådan på et højere plan ?

Der er altid en lille risiko for alting, og der må man jo så overveje om fordelene ophæver den.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 17:43   #10
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Tak igen...er virkelig i dag. Er efter 3. henvendelse blevet spurgt hvad jeg gerne vil have indsigt i og så vil lægen uddybe disse. Det nu tre uger efter. Har ganske enkelt ikke overskud til at spørge ind til en masse ting, udfra ingenting. Vil bare have en kopi af min journal indtil videre.

Har lægen opfyldt hans ansvar i forhold til min forspørgsel om en kopi af min journal eller gør han alt hvad han kan for ikke at give mig den?

( det med mail er desværre allerede sendt) Efter ti dages fristen har jeg henvendt mig to gange til. Får kun et sparsomt overblik og et resume hvor lægen beskriver mit behandlingsforløb ( men udelader en del), et forløb som jeg også allerede kender. Vil have diagnose, obervationer, behandlingsplan mv.mv.mv. altså en kopi af hele min journal. Ikke noget der bliver skrevet i 2013 for ikke at udlevere det orginale fra nogle år siden.

Sidst redigeret af LINGLING; 29-10-2013 kl. 18:24.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension