K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2011, 19:29   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Curls, tak for hjælpen

-og suk ja, jeg ville da ønske at vi vidste -fra gang til gang -hvem der var vores sagsbehandler/e -og så overlader jeg resten til fantasien

Denne her problematik har stået på i mindst 3 år(hvis ikke flere!) og jeg er ærlig talt træt af at tale med mennesker der ikke fatter en brik!
Undskyld mig, mit udbrud men jeg syns ærlig talt at det kan ikke være rigtigt at når vi gentagne gange HAR henvendt os, påpeget, tålmodigt afventet og hva har vi her -ja, så gentager "historien" sig igen og igen og....

SUK!

Er dog blevet det "klogere" at jeg nu har -igen igen- sort på hvidt at Sorø Kommune ikke kan regne iflg Statens Takster

Hmm...må jo afvente og se OM de/n ansvarlige for os VIL tale med os -for denne gang bliver vi siddende til vi HAR en udregning også li så ca om det tar mere end 14 dage -nå
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 21:02   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
begrebsforvirring

Jeg tror det er vigtigt at først få skelnet mellem begreberne.

Personligt tillæg, kan søges efter §17 stk. 2 til ekstraordinære udgifter som førtidspensionisten kan komme ud for, det kan bevilges som et løbende tillæg til pensionen, eller som en enkeltydelse. Dette ydes efter en individuel og skønsmæssig, trangs og behovsvurdering. Er utroligt svært at få.

Personlig tillægsprocent kan rangere fra 1 - 100%, og er udregnet i forhold til husstandsindkomsten.

En enlig førtidspensionist (gammel ordning), uden anden indkomst vil normalt have en personlig tillægsprocent på 100.

En personlig tillægsprocent på 100, betyder at man får dækket 85% af egenbetalingen, hos tandlæge, optiker og på apoteket, og ordineret fysioterapi, men kun af den del af regningen der er sygesikringstilskud til. Det vil sige behandling uden sygesikringstilskud, får man heller ikke helbredstillæg til, det kan for eksempel være D-vitamin, også selv om de er ordineret af lægen,og selvom de er nødvendige. Og hos tandlægen er der meget få ting efterhånden som der er sygesikringstilskud til.

Der skal ikke meget til før ens tillægsprocent ryger ned på 0.

Hvis ens tillægsprocent f.eks. er på 50, så kan man få dækket 85% af 50% af egenbetalingen.

Har man for eksempel behov for tandbehandling, hvor der ikke er sygesikringstilskud, så skal man i gang med at søge personligt tillæg. Og som sagt det er næsten umuligt at få, jeg søger et sådant på tredie år.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 21:11   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Buster,

Varmetilskud, afgøres ikke af indkomsten, men af størrelsen på ens varmeudgift og på ens personlige tillægsprocent.

Er du enlig, skal du selv betale de første 4.400 kr. om året (2011). Hvis du er gift eller samlevende, står du selv for de første 6.600 kr. om året (2011).

Beregningen af dit tillæg medtager kun varmeudgifter op til 20.700 kr. (2011). Men hvis I er mere end to voksne i boligen, sættes varmeudgiftens maksimum op med 6.200 kr. (2011) pr. person over 18 år ud over jer to.

Dit varmetillæg beregnes herefter i forhold til, hvor stor din tillægsprocent er. Hvis tillægsprocenten er mindre end 100, får du udbetalt tilsvarende mindre i varmetillæg.

Din formue har ikke indflydelse på størrelsen af dit varmetillæg.

Du kan søge om et personligt tillæg som hjælp til betaling af den del af varmeudgiften, som varmetillægget ikke dækker.

https://www.borger.dk/Emner/pension-...ield2Bookmark3



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 03:30   #14
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Der skal ikke meget til før ens tillægsprocent ryger ned på 0.
nej der er kontanthjælp nok til at det udgør =0
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 08:32   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ragdoll, tak for hjælpen/forklaringen -og ja, du har så ganske ret, der er en forskel på de to ting....

...men det ændrer ikke i vores tilfælde at der så stadig er rod i "afregningen" -suk

extra, er du SIKKER på at en kon(s)tanthjælp er nok til en 0 procent? Jeg mener, har du fået udregnet det, helt nøjagtigt?

Hvis ikke ja, så ville jeg da bede dem om liiiige at give dig regnskabet på hvordan de er kommet frem til det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 11:11   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
nej der er kontanthjælp nok til at det udgør =0
Jeg ved ikke om du taler om en førtidspensionist der er gift/samboende med en kontanthjælpsmodtager, for så har du ret så er partnerens kontanthjælp nok til at den personlige tillægsprocent ryger end på 0.

Jeg er på brøkpension (3/4 eller 8.279 kr per md. før skat), min mands indkomst er minimal, ca 3.200 om måneden. Hustandsindkomst 11.479 før skat til to voksne og min er nede på 56.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 11:19   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg ved ikke om du taler om en førtidspensionist der er gift/samboende med en kontanthjælpsmodtager, for så har du ret så er partnerens kontanthjælp nok til at den personlige tillægsprocent ryger end på 0.

Jeg er på brøkpension (3/4 eller 8.279 kr per md. før skat), min mands indkomst er minimal, ca 3.200 om måneden. Hustandsindkomst 11.479 før skat til to voksne og min er nede på 56.
Ragdoll
Kan to voksne klare sig i DK for det beløb du nævner? Luft og kærlighed?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tillæg til SU Abraxus Politik og Samfund 13 13-08-2013 08:26
Beslutningsforslag om rådighedsbeløb ved personligt tillæg og enkeltydelser brøkpensionist Politik og Samfund 9 15-11-2009 14:44
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 19:46
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 11:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension