K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2010, 22:17   #1
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Lægekonsulent??

Hej

Vil gøre en lang historie kort, og spørge om hvad det betyder at en lægekonsulent skal gennemgå journal akter??

Jeg er på revalidering. Skulle være startet på studie 1 sep. Men blev enig med socialrdg. om, at dette var for hårdt. (er indlagt jævnligt i flere dage)

Vi blev enige om at ændre jobplanen rettet mod en anden udd., og jeg skulle så indtil studie start i januar, finde en praktikplads. Blev så desværre indlagt i 14 dage, og meddelte min rdg. at jeg var helt færdig, kunne ikke klare det hele mere,og måtte have noget hjælp....

Har fået besked fra lægerne om, at de ikke kan gøre mere med min sygdom, den er desværre uheldbredelig og resistent overfor medicin. Har prøvet alt, og kan nu kun få medicin målrettet bestemte symptomer.

Jeg fik en mail fra min rdg. at de havde vurderet til mødet, at en lægekonsulent skulle gennemgå mine journal akter, for at de kunne hjælpe mig bedst muligt. At det vil tage ca. 1 mdr. og så ville hun kontakte mig.

Det er lang tid at vente, på noget man ikke ved hvad er... Nogen her der har prøvet det, el. ved hvad de vil?

Jeg er psykisk helt nede, kan ikke komme overens med det her liv, og har bare brug for hjælp.

Er bange for at give op, det er så nemt- derfor skriver jeg herinde. Her kender de fleste nok til de mørke tanker, som hurtigt får overtaget.
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 22:40   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg ved handler det om, at lægekonsulenten kigger på de helbredsoplysninger kommunen har liggende på dig, og så skal han sikkert vurdere, om han mener der skal indhentes yderligere læge-oplysninger, om ham mener der findes behandling der kan hjælpe dig, om det er realistisk at du kan gennemføre en uddannelse.

Det behøver ikke at være de ting jeg nævner han skal udtale sig om, det kan sagtens være noget andet din sagsbehandler vil bede ham om, men det er oftest noget i den stil det handler om.

Håber mit svar kan hjælpe dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 07:07   #3
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Lægekonsulentens job er udelukkende at oversætte papirene fra din egen læge til dansk så din sagsbehandler kan forstå dem.

Lægekonsulenten må IKKE under nogen omstændigheder foretage sig spor andet. De må ikke komme med behandlingsforslag, og de må IKKE undersøge personen det drejer sig om.

Håber det hjalp lidt, der står mere under nyttige links der er det mere uddybet

Husk der er altid et lys på den anden side af problemerne, så den nemme løsning er en dårlig løsning
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 08:12   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Af dette link fremgår det, at lægekonsulenten kan pege på hvilke helbredsoplysninger der mangler i sagen:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

"1. Lægekonsulenter

Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv. Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Lægekonsulenterne må ikke gennem deres arbejde have kendskab til den, som sagen vedrører. Hvis borgeren fx er patient i lægekonsulentens private praksis, er lægekonsulenten inhabil i sagen. "
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 09:23   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Kæmpe kram til dig. Ja vi kender godt de mørke tanker der kan være lige ved at sluge os, men.....
PRØV at finde nogle små lyspunkter;

Min datter kommer løbende ind til mig, åh min skønne moar.
Min vovse står logrende og vippende med hovedet.
Solen bryder frem og Jeg kan mærke den varmer her bag ruden.
Smagen af min gode morgenkaffe.
Jeg har IKKE ondt i benene idag.
Læser en god vittighed

Skriv skriv og skriv, og få dem ud. Brug os til at læsse af på.
Her vil altid være nogen der har lidt mere overskud end dig til at tage imod.
Kram
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 10:14   #6
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
TUSIND tak for svarene, og støtten- det varmer.

Ved ikke længere hvad det er for et land vi lever i... Syge mennesker bliver behandlet som det arveligste l...!

Jeg synes det er så møg hårdt, at være syg og skulle erkende, at man ikke kan det samme mere.
Og det er ikke en mulighed, at man får fred og ro til at bearbejde tingene- Nej der skal tages den ene kamp efter den anden med kommunen.

Hvorfor kunne dette ikke være et samfund, hvor vi tager os af de syge og de svage. Det kan jo ske for hvem som helst, og hvem vil ikke gerne støttes og rådgives og blive taget hånd om, i en sygdomssituation...

Jeg ser glæde hver dag- på trods af smerter, og træls medicin som ikke virker. Jeg er et positivt menneske, som har ressourcer til at kæmpe videre trods modgang. (og det smerter mig, at tænke på de, som ikke har de ressourcer)

Men somme tider er det svært, og somme tider trænger jeg bare til at få lov- få lov til at være ked af mit liv.
Være ked af, at dette skulle ramme mig, være ked af, at jeg ikke ved om jeg er her når mine børn skal konfirmeres.

Og så op igen, for det skal nok gå det hele, og livet skal nydes- vi der er syge, ved hvor vigtigt det er. Holde fast i de små glæder og øjeblikke.

Ja det er et barskt liv mange bliver budt, synes bare det mindste kunne være, at det samfund vi lever i, tog sig af alle...

Har læst og læst herinde, og græder i mit hjerte over den behandling mennesker får. Foestår ikke rimeligheden i det- hvem der bare havde 1 ønske.
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:13   #7
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Har lige et spørgsmål mere...

Hvis kommunen vurdere, at jeg ikke kan tage en udd. og komme til at arb. fuldtid.
Hvad vil der så ske? Så tager de jo min revalidering...

Skal de tilbyde mig noget, eller kan de bare stoppe hele forløbet?
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:24   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Aspera

Ja, de kan godt fratage dig revalideringen, men så skal de vurdere

om der er grundlag for at visitere til fleksjob eller førtidspension.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 14:01   #9
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Tak for svaret Florken.

Men hvis de nu vurdere at det må blive f.ex fleksjob, skal jeg så leve af ingenting indtil da... eller beholder jeg revalideringen indtil jeg får tilkendt fleksjob?

Undskyld jeg er bare helt tom i hovedet. Duer ikke til alt det venten, har brug for svar på alt nu og her

Kan bare ikke bære tanken om, at de tager alt fra mig lige før jul. kan ikke få kontanthjælp pga. min mands indkomst. (fint hvis han kunne forsørge os alle med sin løn- men så behøvede jeg jo hverken reva. el. anden hjælp)
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 14:29   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Aspera

Selv tak

Mit hoved er ved at være brugt op, men kig her :
http://www.socialjura.dk/index.php?id=11040
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension