K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 21:55   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
anke en §17 nytter ikke noget(har snakket med advokat)
men det er mere det om der i loven ikke så noget om man skal til opfølgning.

men der står jo også man skal til opfølgning hver 8 uge på sygedagpenge
har været til en samtale og derefter i arbejdsprøvning.
Hyanna ankede en § 17, og fik på forunderlig vis en ny spørgerunde og fik tilkendt pensionen indenfor kort tid.. altså afslaget og tilkendelsen,, den nåede aldrig beskæftigelsesankenævnet, hendes klage...

så mtv?? hvis jeg var dig, ville jeg smide en ny § 17 hvis du ikke snart hører noget... havde de ikke fået den erklæring de mente manglede sidst? og hvis du kan vedlægge en orientering om hvad din sygdom er for en.. til pensionsnævnet...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:05   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
efter 2.5 år
burde en kommune vil efterhånden kunne tage stilling til revalidering flex eller pension
lægerne har skrevet ingen behandlingsmuligheder og har været i arbejdsprøvning

så kan det vil ikke være rigitg man skal skrive en kommunes borgmester for at svar
der er et eller andet galt i dette system. Når kommunen har alle papir og en forsikring har givet pension.
mens en kommune bare kan sidde tilbage og grine ad en.

har i hvertfald ikke tænkt mig og søge en §17 engang til, selvom jeg dog har den mulighed. fordi deres begrundelse for afslag har jeg været i gennem.
har tænkt mig og kæmpe til de giver sig, og indstiller til en §18.
eller flex hvis de mener det
det er ikke et penge spørgsmål for mig, men der er vil bare en smule retfærdighed tilbage i dette land
ergo så burde der også står i loven, at en kommune har pligt til et møde.
det kan jo ikke være min skyld, at kommunen har fjernet ens sygepenge og derved
bliver man systemløs og uden rettigheder.
der er ikke et punkt i min bibel af en ressource profil, hvor der stå noget om forbedning af arbejdsevne. kun ubetydelig

men kommunen tænker måske, hvis de venter 10 år. så bliver jeg helt Rask

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-08-2010 kl. 22:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 23:37   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mtv, du er nød til at tænke væk fra hvordan det burde være og så bare køre efter hvordan du vil have det eller syntes det er mest hensigst mæssigt, alternativt, tror jeg ikke at du opnår så meget pt.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 11:38   #14
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
MTRV....

Jeg kan ikke engang trøste dig, da jeg vist selv går i dine fodspor.

Jeg fik afslag på pgf 17, og ankenævnet gav kommunen medhold.
Nu skal jeg aktiveres 9 timer om ugen, trods det at jeg har været sygemeldt det sidste år. Ryggen kan ikke mere, men siger jeg nej, så stopper udbetalingen.
Man er vel flex-jobber på kontanthjælp......

Min sagsbehandler har lovet, at kan jeg ikke de 9 timer, så indstiller hun jo til pension....jeg har bare så pissedårlig erfaring, med at de siger: Du har ikke deltaget tilstrækkeligt (læs: været for meget syg) i arbejdsprøvning, til at vi kan afklare dig. Så du forlænges!

Sorry for at læsse af hos dig, men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, for at trøste dig...så du får et knus
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 12:14   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lizzy, selvom det er aktivering og ikke en arbejdsprøvning du er i, så tag og skriv dagbog alligevel, så du kan dokumentere hvordan du har det undervejs.

Hvis du er fleks'er og ikke kan klare det de sender dig ud i, så prøv om du kan vende den sådan, at de ikke respekterer dine skånehensyn.

Hvis du altså forstår min tankegang.

Jeg mener: de har givet dig afslag på fp, så du stadig er fleks'er, dermed mener de, at du kan klare et fleksjob.
Når du så reelt ikke kan klare det de forventer, så må det jo være skåne-hensynene der er noget galt med.
Kast bolden over til aktiveringssted/jobkonsulent/sagsbehandler og bed om hjælp til at finde ud af hvilke skånebehov du har.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 15:40   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Peter, jeg går ud fra, at dine spørgsmål her i tråden er ren retoriske, thi du er jo hjemmevant her på K10 og derfor bekendt med, at dersom den offentlige kasse kan opnå økonomisk vinding herved, da er standardproceduren som udgangspunkt at sylte folks sag længst mulig ...

BTW: Du ved bedst selv, om den offentlige kasse kan opnå en økonomisk vinding ved at sylte din sag - i såfald vil det som udgangspunkt ske upåagtet, at du har betalt, herunder: god, skat i mange år

Hum, måske omgås du bare de forkerte mennesker, siden du åbenbart ikke kan få særbehandling i din sag ... ? Tjah, det kan jo ske for selv den bedste og sker typisk for de fleste her på K10 ... så det ...

Omvendt: Få nu sparket nogle døre ind og få den sag afsluttet ... den ligger jo, som beskrevet, lige til højrebenet

Jeg krydser pølsefingrene for at det lykkes for dig.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 16:01   #17
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Vovse..
Du kan være sikker på, at jeg vil sørge for at holde dem til ilden, hvad skånehensyn angår
Skal også have en mentor i forløbet.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 00:27   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
MTVRV:

Jeg ville skriftlig anmode kommunen om at afklare dig i forhold til fremtidig forsørgelse.
Be om helhedsvurdering, og plan for hvordan de alternativt mener du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Hvis du ikke selv er aktiv, sker der intet, i den kommune.

Men troede at du havde et samarbejde med sagsbehandler om indstilling til pension?
Efter svar fra en §17 ansøgning, der nu er opfyldt?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 07:47   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
MTVRV:

Jeg ville skriftlig anmode kommunen om at afklare dig i forhold til fremtidig forsørgelse.
Be om helhedsvurdering, og plan for hvordan de alternativt mener du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Hvis du ikke selv er aktiv, sker der intet, i den kommune.

Men troede at du havde et samarbejde med sagsbehandler om indstilling til pension?
Efter svar fra en §17 ansøgning, der nu er opfyldt?

VH Popiae
nej det har jeg ikke og aldrig haft et samarbejde med kommunen.
en samtale på 2.5 år siger vel alt om samarbejde
mangler en lille undersøgelse som er helt ligegyldig og og noget som lægekonsulenten selv har fordrejet.
mit afslag var en tro kopi af hvad lægekonsulenten have skevet 3 uger før min afgørelse og som jeg aldrig blev partshørt i.
selvom sagen tog næsten et år
Men må vil bare erkende, at en kommune vil have folk ned med nakken og ikke hjælpe syge mennesker.
sjælden sygdom og en kommune er nok her mit problem ligger
en lægekonsulent er nemlig ikke kompetent nok til at vide noget om min sygdom.
når mine speciallæger udtaler direkte til mig. et par af dem
1 er kun ude på og spare penge
2 læser papir som fanden læser bilben
3 har ingen lægeløfte og sidder som små guder

det siger vil lidt om hvor stor respekt "rigtig" læger har til en lægekonsulent
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 07:56   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville så gøre ovenstående, samt be om at ressourceprofilen bliver opdateret med de nyeste oplysninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Opfølgning under arbejdsprøvning V_Brask Alt det andet 11 15-12-2009 23:16
opfølgning af sygemelding lolaemily Din historie 14 25-05-2008 23:14
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45
Opfølgning i fleksjob Bellatrix Spørgsmål ang fleksjob 5 17-02-2008 17:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension