K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2014, 16:30   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er formodentlig fordi et Ressourceforløb gives KUN, hvis der er mulighed for forbedring af din restarbejdsevne og helbred,

Dvs at betingelserne for at få førtidspension jo ikke længere er til stede, da din tilstand jo skal være UDEN forbedringsmuligheder.

Dette faktum vil skabe problemer for mange med pensioner optjent under arbejdslivet, da det kan have mange konsekvenser bl.a. også fordi man kan miste forsikringsdelen, hvis man ikke har råd til at indbetale til dette, undervejs.

Kan kun opfordre at man gennemgår og evt ringer til sin pensionskasse for at få overblik over dels, konsekvenser, dels muligheder.

VH Popiae
Du blander fuldstændig tingene sammen. De forskellige pensionskasser har forskellige kriterier for hvornår man kan få pendion. Disse kriterier har intet med den offentlige pension at gøre. Nogen pensionskasser udbetaler pensipn ved 50% erhvervsevnetab og andre ved 2/3 erhvervsevnetab.

At Industriens Pension stopper med at betale er pga. Modregningsreglerne i ressourceforløbsydelsen. iP udbrtaler kun pension under ressourceforløb hvis den overstiger ressourceforløbsydelsen. Hvis pensionen ikke er højere end ressourceforløbsydelsen ville pengene bare ende i statskassen og medlemmet ville alligevel ikke få noget ud af det.

https://www.industrienspension.dk/ny..._fortidsreform

Ellers er jeg fuldstændig enig i at man altid skal tage kontakt med sin pensionskasse straks man bliver syg eller mister jobbet for at få rådgivning om de forskellige muligheder man har. Det er for sent når først pensionen er ændret til en hvilende ordning med minimale forsikringsdækninger.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 23:53   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej jeg blander ikke tingene sammen, da pensionerne, som offentlig ansat, alene følger offentlig tilkendelesesbetingelser, derfor er det vigtigt, at man tager kontakt til sin pensionskasse, for at sikre, at man kender betingelserne til bunds, idet de er forskellige.

Jeg tror derudover , at de fleste pensionskasser stopper den løbende sygeerstatning, når man overgår til de satser der modregnes i.

Til forrige side;
Hvis man ikke har haft arbejde som fleksjobber, i minimum 9mdr. er ledighedsydelsen på kontanthjælpsniveau, alternativt er ydelsen større, og derfor betydning, hvis man tilkendes ressourceforløb, som jeg iøvrigt er ulovligt ift lov, hvis det tilkendes efter en fleksbevilling.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 08:16   #13
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nej jeg blander ikke tingene sammen, da pensionerne, som offentlig ansat, alene følger offentlig tilkendelesesbetingelser, derfor er det vigtigt, at man tager kontakt til sin pensionskasse, for at sikre, at man kender betingelserne til bunds, idet de er forskellige.

Jeg tror derudover , at de fleste pensionskasser stopper den løbende sygeerstatning, når man overgår til de satser der modregnes i.

Til forrige side;
Hvis man ikke har haft arbejde som fleksjobber, i minimum 9mdr. er ledighedsydelsen på kontanthjælpsniveau, alternativt er ydelsen større, og derfor betydning, hvis man tilkendes ressourceforløb, som jeg iøvrigt er ulovligt ift lov, hvis det tilkendes efter en fleksbevilling.

VH POpiae
Nu vil jeg helst ikke diskutere i andres tråde, men der skal ikke gives forkerte oplysninger. Du blander tingene sammen (igen).

Trådstarter er med i Industriens Pension. IP udbetaler invalidepension ved 2/3 invaliditet uahængig af tilkendelse af pension fra det offentlige.

Du postulerer at det er ulovligt af tilkende flexjobbere med fleksbevilling ressourceforløb, kan du henvise til relevant lovtekst?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 08:48   #14
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Jeg er kommet i et ressourceforløb som jeg startede på 1 aug. 2013 og så til 1 aug. 2014. Det eneste som er sket er at jeg har været hos psykiater d 8 januar, som kunne fortælle mig at jeg ingen depression havde, som en læge i teamet mente jeg havde så derfor jeg skulle starte med samtale der.

Og psykiater skulle så sende papirer tilbage til min sb, og jeg har så ikke hørt noget fra hende endnu. Er det normalt at tingene ikke sker så hurtig? Og tænker lige hvad skal sådan et forløb gøre godt for. Ja syndes ikke det er min pligt og ringe eller skrive til hende ang om hun har glemt mig.

Hvad erfaring har i?
Hej Lynge60
Der er et juridisk udtryk "pligt til at reagere" som du bør forholde dig til.
Når du har kendskab til at tiden går og du formoder du er glemt træder ovenstående udtryk i kraft.

Har du tænk på hvis du ikke reagerer kan det forhale din sag og hvem går det i sidste ende ud over ?
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 08:54   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ps. havde ikke set at hun var medlem af Industriens pension. Min fejl.

Vedr. fleksbevilling, ville jeg have skrevet, at det er min tolkning, af lov. Dels ressourceforløbene, samt flekslov.(men disk. er taget i anden tråd.).

Lynge60: Kommunerne sylterne gerne sagerne, fordi de derved spare penge. Derfor bør du desværre selv rykke, når der går for lang tid, uden handling.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 09:18   #16
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Tak for jeres råd, og jeg vil sende hende en mail i dag. Og mit forløb bliver jo nok forlænget, da der jo ikke rigtig er sket noget. Og i mine papirer står at jeg skal til noget fys igennem kommunen og i en praktik igen igen. Så ikke lang tid og løbe på
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 21:57   #17
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ny samtale

Ja så er jeg indkaldt til samtale, med endnu en ny sb. Og fik brev at det møde jeg er kaldt ind til vil barer ca 2 timer.

Og brevets indhold er som om, det er om igen ang et ressuorceforløb, der står at de har valgt at fortage en mindre omorganisering i relation til arbejdet med Ressourceforløb.Ændringen er lavet med henblik på at opprioriterer indsatsen i forhold til at få lavet indsatsplaner, og få disse sat i værk-naturligvis under hensyn til den enkelte borgers begrænsninger i arbejdsevnen.

Ja nu kan jeg måske godt forvente at de forlænger mit ressuorceforløb, da det eneste der er sket er samtalen ved psykiater.

Kan jeg gøre noget, hvis de siger at de vil forlænge det?

I mine papirer står der at teamet vil se på sagen igen august 2014, men det kommer jo så ikke til og ske. Da mit møde er d 8 sep.

Ja der er mange ting som jeg er meget usikker på, men skal have en med fra min fagforening.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 23:49   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt du har fået en dato allerede 8. september. Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2014, 18:00   #19
bumb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
bumb er ny på vejen
hvad er der sket til samtale...
bumb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2014, 14:15   #20
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ang samtale

Jeg er stadig på ressuorceforløb, fik at vide at vi starter på en frisk, og blev ved det forløb som var sat igang, da der kun var sket 1 ting psykiater januar, og var hos fysirterapeut i sep og han kunne ikke gøre noget i forhold til træning, da det som sagt er kroniske smerter og en arbejdsskade jeg har tennis og golfalbuer på begge arme. Så ar jeg været hos lægen og få lavet en LÆ 265 som min sb har bedt om. Og nu skal det sendes til scocial medicinsk enhed, og derefter tilbage til teamet, og ved ikke om de vil indstille mig til pension, min sb mente det var nødingsløst at sende mig i endnu en praktik. Men ved ikke om teamet kan finde på at sige at jeg skal i en praktik igen, nu må jeg se hvad der sker.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidepension Cirkel Alt det andet 3 16-01-2013 21:28
Invalidepension Diablo Alt det andet 4 22-03-2012 11:12
invalidepension hmxenm Alt det andet 4 21-07-2011 08:43
Invalidepension ? Stella Alt det andet 2 25-03-2009 15:59
ftp/ invalidepension knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-12-2008 20:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension