K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2011, 23:40   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Taxakørsel

Min Bedre ½ del går i øjeblikket til genoptræning, og bliver fragtet frem og tilbage, da han ikke selv kan køre bil endnu.

Han og chafutten snakker om vind og vejr.

Chauføren fortæller så at han har en "klient" ved ikke hvad man kalder det, men denne her mand bliver kørt til plejecenteret 2 gange om ugen, hvilket man skulle mene at manden har behov for, ellers ville han vel ikke for bevilget kørsel.

Men nu kommer vi til min forargelse.

Chauføren fortæller at han en dag ser denne her ældre mand i sin egen bil, køre lige foran han, for at handle ind.

Hvordan pokker kan man få en godkendelse til kørsel, når man selv kan køre bil.
Der var måske andre som havde mere brug for kørsel end denne mand, syndes osse det er en udnyttelse af skatte borgernes penge.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 23:46   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det kan godt være socialt bedrageri, men hvis man ikke kender personen selv personligt, tror jeg det kan være svært at vurdere.

Mit eneste bud lige nu, som kan tyde på, at han har fået bevilget taxakørsel, selvom han godt kan køre i egen bil er, at han kan blive så "kvæstet" efter behandling, at han ikke kan køre bil. Eller det kan være tidspunktet for indtagelse af medicin, og at der er i den forbindelse kan være tider i døgnet, hvor han måske ikke må køre bil. Men ved det ikke, det er kun et gæt..

Men interessant er det da...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 00:25   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
nu vil jeg lige starte med at sige at den chauffør faktisk har tavshedspligt.

men en anden ting kan jo også være at den person som du forarges over. ikke har bil og det så er en lånt bil. da han er dårlig til bens..

men når man ikke kender historien. skal man passe på med at sprede noget man ikke kender til.. en fjer kan jo nemt blive til ti høns..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 01:01   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Vel talt, maja-bell!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 01:07   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Vel talt, maja-bell!
ja har selv kørt som.. og vi kunne nemt sprede sladder hvis vi ville.. men vi er underlagt tavshedspligt..

og vi skal huske snakker at nogen bare snakker om de store have af kedsomhed..

så tænker også hvad chaufføren så siger om hendes bedre halvdel..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 01:21   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
taxa chauffør kan komme med nogen historie og ja skulle ikke undre mig at mange af den er rigtige sådan er live lev med det eller ignore det
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 01:30   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det er muligt at chauføren har tavshedpligt, men da han ikke har fortalt hvad manden hedder el. hvor han bor, har han ikke brudt sin tavshed pligt.

I øvrigt er der altså ikke noget at komme efter MIN BEDRE ½ DEL,han humper rundt med krygger ,

og dine spydigheder kan du holde for dig selv.


Overvejer ret så kraftigt, om jeg osse er en af dem som bare skal smutte her fra, jeg gider sgu ikke at få sådan en kommentar.

"HENDES BEDRE ½ DEL"
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 10:09   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har selv været i den situation, at jeg måtte pille plader af bil i 2år, da kommunen nægtede at forholde sig til mit kørselsproblem, medmindre at jeg skulle have udfærdiget en speciallægeerklæring eller i den sidste arbejdsprøvning.

Dette fik jeg kørsel til, men måtte låne mig frem til bil , til træningen, indkøb mv.

Ergo blev jeg også set køre rundt i bil, trods at kommunen betalte til andre tider.

Men jeg vil her påstå at kommunen bedrager ved ikke at have tilkendt permenemt hjælp til bil. Det vil de fortsat ikke.

Forholder sig ikke til givet kørsel, eller gangdistance, som de iøvrigt har fusket med.
Startende med 400meter, endelig 120, men den gået afstand var 57meter.

Gangdistance under 100meter, men sådan er der jo så meget.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 12:40   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Min Bedre ½ del går i øjeblikket til genoptræning, og bliver fragtet frem og tilbage, da han ikke selv kan køre bil endnu.

Han og chafutten snakker om vind og vejr.

Chauføren fortæller så at han har en "klient" ved ikke hvad man kalder det, men denne her mand bliver kørt til plejecenteret 2 gange om ugen, hvilket man skulle mene at manden har behov for, ellers ville han vel ikke for bevilget kørsel.

Men nu kommer vi til min forargelse.

Chauføren fortæller at han en dag ser denne her ældre mand i sin egen bil, køre lige foran han, for at handle ind.

Hvordan pokker kan man få en godkendelse til kørsel, når man selv kan køre bil.
Der var måske andre som havde mere brug for kørsel end denne mand, syndes osse det er en udnyttelse af skatte borgernes penge.
Tja det ville sq kunne være mig der lige afskar den taxa

Jeg har også været i arbejdsprøvning hvor jeg fik bevilliget taxa selv om jeg havde bil...

I arbejdsprøvningen gjaldt det om at holde ud så længe som muligt og finde ud af hvor presset opstår og hvad der sker hvor længe man kan være der osv ..

Når jeg bliver for stresset og for presset hvis jeg får ondt , ja så får jeg akutte migræner med syns forstyrrelser og kan ikke koncentrer mig og tro mig der ønsker du ikke at møde mig i en bil

Så der er brug for en taxa for at kunne komme hurtigt hjem og gerne også sikkert, de dage hvor jeg så ikke er kvæstet jamen der kan jeg da tage bilen og køre ned og handle...

Det samme da jeg gik til behandling en behandling gjorde så meget at jeg ikke kunne køre bil ...

Så man skal som sædvanlig passe på ikke at dømme ikke alt er som det ser ud
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 20:43   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Så man skal som sædvanlig passe på ikke at dømme ikke alt er som det ser ud
Vel talt, Hejdien!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension