K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 22:55   #11
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Ansatte i kommunen er mennesker som alle os andre. Vi opdeler også folk i kategorier og sætter dem i kasser
Det gør sælgeren i Fona også, kassedamen i netto osv.

Men der er ikke noget decideret register til det...
Det ville også være mærkeligt andet... Men kom bare til at tænke på, hvordan man bliver "set på", når man er til møde med en sb
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:56   #12
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Måske ikke noget decideret register, men mon ikke der så findes et intern notat eller to......det er muligt kassedamen i netto også sætter folk i kasser, men det har knapt så store konsekvenser for den enkelte!
Præcis Håber!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 23:58   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Det ville også være mærkeligt andet... Men kom bare til at tænke på, hvordan man bliver "set på", når man er til møde med en sb
Jeg syntes nu godt man kan fornemme om den man sidder over for er en der er åben og lytter eller de har en forudfattet mening om en .

Og når vi nu bare er et nr og en bunke papir om alle dårligdommene,så det vel for ståligt nok at de så har et billede af os inden vi åbner munden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 23:59   #14
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Mit konfliktfyldte forhold til Hjørring Kommune var - set med mine øjne p.g.a. kommunens utrolig dårlige sagsbehandling af min mands sygdom og manglende erhvervsevne. Det var ikke konfliktfyldt fra starten af. Og konflikterne kom fra begge sider.
Kommunerne laver også konflikter.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 19:03   #15
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Mit konfliktfyldte forhold til Hjørring Kommune var - set med mine øjne p.g.a. kommunens utrolig dårlige sagsbehandling af min mands sygdom og manglende erhvervsevne. Det var ikke konfliktfyldt fra starten af. Og konflikterne kom fra begge sider.
Kommunerne laver også konflikter.
Marianne
Men de starter vel ikke konflikt medmindre man "provokerer" dem? Tænker egentlig også på, om de synes man er "for meget", når man beder om kopi af sagsakter osv. De er jo i enormt pres og hvis en "irriterende" borger bliver ved, så kan de vel godt blive pænt træt af borgeren

Det ville bare være sørgeligt, hvis sådan en konflikt kunne vendes imod én fx i forbindelse med sdp, fleksansøgning eller pension.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 01:14   #16
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Men de starter vel ikke konflikt medmindre man "provokerer" dem? Tænker egentlig også på, om de synes man er "for meget", når man beder om kopi af sagsakter osv. De er jo i enormt pres og hvis en "irriterende" borger bliver ved, så kan de vel godt blive pænt træt af borgeren

Det ville bare være sørgeligt, hvis sådan en konflikt kunne vendes imod én fx i forbindelse med sdp, fleksansøgning eller pension.
Nej. Kommunen starter ikke en konflikt, hvis man som borger bare hører efter hvad de siger. Og når de siger at der ikke er forlængelsesmuligheder i forhold til sygedagpenge, så acceptere man som borger dette uden at klage over afgørelsen. For de ved nok bedst på kommunen. Så kommer der ikke nogen konflikt.

MEN det kan man bare ikke leve af som sygemeldt borger UDEN mulighed for på nogen som helst måde at kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked - bare fordi kommunen synes at det er OK.

Vi måtte søge en §17 - og fik FTP på denne måde. Kommunen ville ikke røre en finger for at indstille til en §18.
OG så er det svært at undgå en konflikt. Og kommunen må ikke bruge en konflikt til at afvise sagsbehandlingen. Og min konflikt med Hjørring Kommune bundede kun i dårlig sagsbehandling fra kommunens side - hvorfor endte det ellers ud i en FTP med tilbagevirkende kraft? Det kan kun være fordi de godt kunne se hvor fejlen var.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 16:07   #17
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Nej. Kommunen starter ikke en konflikt, hvis man som borger bare hører efter hvad de siger. Og når de siger at der ikke er forlængelsesmuligheder i forhold til sygedagpenge, så acceptere man som borger dette uden at klage over afgørelsen. For de ved nok bedst på kommunen. Så kommer der ikke nogen konflikt.

MEN det kan man bare ikke leve af som sygemeldt borger UDEN mulighed for på nogen som helst måde at kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked - bare fordi kommunen synes at det er OK.

Vi måtte søge en §17 - og fik FTP på denne måde. Kommunen ville ikke røre en finger for at indstille til en §18.
OG så er det svært at undgå en konflikt. Og kommunen må ikke bruge en konflikt til at afvise sagsbehandlingen. Og min konflikt med Hjørring Kommune bundede kun i dårlig sagsbehandling fra kommunens side - hvorfor endte det ellers ud i en FTP med tilbagevirkende kraft? Det kan kun være fordi de godt kunne se hvor fejlen var.
Marianne
Jeg tror, du har ret i, at mange bare makker ret, hvis kommunen siger, at nu bliver der lukket for kassen, fordi "du opfylder ikke kriterier for forlængelse for ditten dutten og datten". Jeg har selv været i den situation, hvor jeg bare tænkte "nå ja, men så er det jo sikkert rigtigt". Har efterhånden fundet ud af, at sådan forholder det sig bare ikke altid.

Tanken med mit spørgsmål var egentlig også bare, at få verificeret om det nu er sådan det forholder sig hos landets JC.

Men slutresultatet burde jo ende ud med det samme uanset hvilken kategori, man tilhører? Eller hvad?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 16:22   #18
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Slutresultatet burde komme stille og roligt med en korrekt sagsbehandling hele vejen igennem - med udgangspunkt i borgerens erhvervsevne og sygdomme/skavanker. Men sådan er det desværre ikke.

Jeg måtte kæmpe med næb og kløer mod Hjørring Kommune - for at vores familie kunne overleve den skade som min mand fik under en rygoperation. En skade som har gjort ham fuldstændig uarbejdsdygtig - desværre. Vi afventer stadig en afgørelse om erstatning. Men kommunens holdning var helt klar : ud med morfinen, og se at komme igang med at arbejde igen - hvor svært kan det være!!

Og der er desværre mange, der ikke har kræfter og mod til at tage kampen op - en kamp, der ikke burde være nødvendig hvis vi havde et system som tog ordentlig hånd om sine borgere. Men vi bliver desværre alle anset som værende svindlere og bedragere der ikke vil lave noget men kun nasse på det offentlige system.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsagn der ikke passer Tudozani At søge førtidspension 19 25-05-2012 19:06
"Kassen" passer ikke! 1Beautiful day Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 25-03-2011 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension