K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 12:11   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Passer det?

At kommunen/sagsbehandlere deler borgere op i kategorier (altså internt)?
Fx "samarbejdsvillig", "hysterisk", "hypokonder", "snyder" eller hvad der nu findes af ord, som de kan finde på?

Synes jeg har læst et sted herinde om en borger, der var i kategorien "ikke samarbejdsvillig" - men kan ikke finde linket.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 13:04   #2
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Selvfølgelig gør de det, inde i deres hoveder, det kan vel ikke undgåes.
Problemet er når det så begynder at komme ud af munden på dem !

Men lige omkring om en borger er samarbejdsvilje, der skal det jo i nogle tilfælde have en konsekvens, eks. kan det være man ikke er til rådighed for afklaring, netop fordi man ikke ønsker at samarbejde.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 15:05   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ansatte i kommunen er mennesker som alle os andre. Vi opdeler også folk i kategorier og sætter dem i kasser
Det gør sælgeren i Fona også, kassedamen i netto osv.

Men der er ikke noget decideret register til det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 15:39   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Måske ikke noget decideret register, men mon ikke der så findes et intern notat eller to......det er muligt kassedamen i netto også sætter folk i kasser, men det har knapt så store konsekvenser for den enkelte!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 18:26   #5
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
.....det er muligt kassedamen i netto også sætter folk i kasser, men det har knapt så store konsekvenser for den enkelte!
Nu behøver det jo ikke ubetinget være negativt at blive sat i en kasse.

Og ang. hende nede i Netto, hun sætter da også mig i en kasse, de dage hun kan se at jeg slet ikke har styr på tingene.
Ikke sjældent har hun lukket kassen efter mig,eller ladet være med at køre næste kundes varer ned oveni mine.
Jeg bliver i hendes hoved sat i kassen: det går vist ikke så godt idag, og på den måde hjælper hun mig faktisk, og jo det har en stor konsekvens for mig, for det betyder at jeg ikke behøver at tude af frygt for hvordan jeg skal få handlet uden at eksplodere over at der vælter ting ned i mine indkøb, som jeg ikke skal pakke i min pose.
Det betyder også at jeg har den tid der skal til at finde min pung, der sagtens kan nå at blive fuldstændig væk fra jeg lægger varerne op på båndet og til jeg får betalt.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 19:23   #6
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Ja. Jeg blev katalogiseret som havende et konfliktfyldt forhold til kommunen (Hjørring Kommunes egne ord i RP).
Men jeg har heller ikke lagt fingrene imellem når jeg har "skældt og smeldt" i samtaler med SB og andre i Hjørring Kommune. Tror, at SB blev trætte af mig.
Men da der kom en FTP ud i den anden ende er jeg hamrende ligeglad.
Og glad for pensionen til manden.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:06   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Nu behøver det jo ikke ubetinget være negativt at blive sat i en kasse.
Det er korrekt. Men selv med velmenende kasser kan det have store menneskelige konsekvenser.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:52   #8
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Ja. Jeg blev katalogiseret som havende et konfliktfyldt forhold til kommunen (Hjørring Kommunes egne ord i RP).
Men jeg har heller ikke lagt fingrene imellem når jeg har "skældt og smeldt" i samtaler med SB og andre i Hjørring Kommune. Tror, at SB blev trætte af mig.
Men da der kom en FTP ud i den anden ende er jeg hamrende ligeglad.
Og glad for pensionen til manden.
Marianne
Hehe Marianne, tillykke med det
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:54   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Selvfølgelig gør de det, inde i deres hoveder, det kan vel ikke undgåes.
Problemet er når det så begynder at komme ud af munden på dem !

Men lige omkring om en borger er samarbejdsvilje, der skal det jo i nogle tilfælde have en konsekvens, eks. kan det være man ikke er til rådighed for afklaring, netop fordi man ikke ønsker at samarbejde.
Selvfølgelig skal borgeren være samarbejdsvillig, men der kunne bare godt være nogle "tilfælde", hvor ens sagsbehandler havde set sig sur på én og spændte ben for noget, hvis du forstår...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:55   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved ihvertfald, at en sb skrev nogle negative ting om mig, så hendes efterfølger(e) var advaret.

Min sidste sb sagde ved vores første møde: "der står mange ting om dig her", hvortil jeg svarede: "ja, det gør der jo, men noget af det har jeg jo desværre ikke ret til, at få at se"

Dertil oplyste hun, at en kollega havde tilbudt, at gå med som hendes bisidder.

Og jeg ved stadig ikke hvad der stod.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsagn der ikke passer Tudozani At søge førtidspension 19 25-05-2012 19:06
"Kassen" passer ikke! 1Beautiful day Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 25-03-2011 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension