K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 19:52   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Bedst som jeg troede at fjolset

havde givet op, så genopstår han sq fra H******

http://www.mitansvar.dk/debat/219

Ak ja, det var så den fredag aften, nu er jeg jo nødt til at hidse mig op
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 20:23   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Thumbs down Næh

Ukrudt forgår ikke så nemt.
Jeg har læst siden, men kan ikke komme ind og skrive kommentarer.
annasen.
------------------------
Jo. Har været der.

Sidst redigeret af annasen; 07-11-2008 kl. 20:34.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 20:57   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hold kæft en smøre han lukker ud, gentagelser af sig selv vist.
desværre lyder I da ikke særlig sure.. mere opgivende.. men det er sku også ja undskyld jeg bander. det er grotesk hvordan vi bliver behandlet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 21:06   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Huldra, for hulen da, du vil vel ikke have at jeg derinde skal skrive:

Hjort, der blev taget et billede af dig i går, det får jeg nu kopieret og trykt som lokumspapir, så jeg kan tørre mig i R**** med dig........fik du den?

vel??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 21:18   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
haha Maj-Britt dog

og et billede under lokumslåget,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 22:05   #6
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
sjovt nok forestiller jeg ham enten med et æble i munden og fedtet drivende ned af flæskefjæset eller også det velfærdsfede fjæs med en lille lyserød tungespids stikkende ud trykt på lok*** papir
jeg troede egentlig det var mig der var lidt pervers....men ....
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 22:39   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Oldgart

Nu vil jeg ALDRIG mere spise svinekød...heller ikke flæskesteg i julemåneden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 23:04   #8
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Jeg kunne sgu ikke "nære" mig, he he he.

Jeg måtte lige tilføje mit beskedne bidrag til debatten på www.mitansvar.dk

--------------------------------------------------------------------------



Skrevet af: B.F.Laupstad


Jeg kom lige forbi denne side ved en tilfældighed, og så hvad der blev udtalt af forskellige ministre......Hmmmmm.....hvilken planet kommer de fra ????????.

Har de forskellige ministre slet ikke kontakt til det omgivende samfund som de jo skal repræsentere ??????.

Der er da noget der kan tyde på, at de bare sidder inde på "borgen" og kikker i de fine statistikker og er resultatet ikke tilfredsstillende....tja, så laver man da bare en ny undersøgelse, der er jo penge nok til det.....

Virksomhedsejerene har deres virksomhed for at tjene penge og til at generere et overskud til deres ejer(re), og intet andet, de har ihvertfald IKKE en virksomhed for at drive socialkontor !!!!, og skulle du betvivle mine ord, skal du såmænd ikke lede så længe for at få mine udtalelser bekræftet, bare spørg den første virksomhed du kommer til at besøge, hvoffor de driver virksomheden.

Jeg har nu siden 2004 været på det i politikere kalder "offentlig forsørgelse" (altså,en belastning for samfundet), meget imod min vilje,da jeg har været fuldtid på arbejdsmarkedet, UAFBRUDT, siden jeg var 14 år (er 50 år idag),men min sygdom har gjort at jeg IKKE er i stand til at forsørge mig selv mere, så jeg kom først på sygedagpenge og blev senere visiteret til et flexjob, fint nok, alt ok, men....i det fleksjob jeg selv fandt (jeg tog et personligt ansvar og fandt mit fleksjob selv), var man "på papiret" tilfreds med at jeg "kun" kunne arbejde 15 timer om ugen, virkelighedens verden blev en helt anden efter nogle få uger.

Jeg blev kaldt ind på chefens kontor og fik at vide at de timer jeg arbejdede var for lidt, jeg skulle MINDST op på 20 timer ugentlig for at der overhovedet var nogen ide med at ansætte et "skvat" som mig,og det arbejdstempo jeg havde var alt for langsomt, det skulle betydelig højere op, for jeg kunne jo nok forstå at virksomheden gjorde jo ikke dette for deres "blå øjne`s" skyld, det var jo en forretning og ikke noget socialkontor.

Hmmmm, tænkte jeg, var det det berømte "rummelige arbejdsmarked" ????, nå men jeg sørgede for at blive fyret ( for man bliver jo straffet for selv at sige op), og gik i gang med at finde det næste fleksjob, da min jobkonsulent jo havde susende travlt med andre gøremål, så det havde hun skam ikke lige tid til, og hun havde jo konstateret at jeg jo godt selv kunne finde et fleksjob.

Jeg tog nu et PERSONLIGT ANSVAR (igen)og skaffede mig selv et nyt fleksjob som modsvarede min uddannelse og mine kompetancer, men ak og ve......., efter en kort tid, var vi tilbage til problemstillingen......jeg skulle op i tid igen, og mit arbejdstempo var for lavt.....

Igen fyring og ledighedsydelse.....

Og som tiden gik, blev min sygdom forværret, og jeg kan idag IKKE engang bestride et job på 2 timer om ugen !!!!!!!.

Og så var det jeg tænkte......(personligt ansvar)...der er da noget der hedder førtidspension, er der ikke ??, det må jeg da være kvalificeret til at få, da jeg jo gentagne gange har bevist at jeg er villig til at arbejde men KAN IKKE MERE, efter 34 år på arbejdsmarkedet, så jeg foreslog førtidspension til min sagsformidler og svaret jeg fik var : det er du da alt for kvalificeret til......hmmmmm, fint nok med gode kvalifikationer men hvad nu hvis arbejdsevnen ikke er der ????.

Af min egen historie kan jeg kun udlede at hvis der er nogen der skulle tage sig sammen og udvise PERSONLIGT ANSVAR, så skulle det da være den stab af kommunalt ansatte som havde med de udsatte i samfundet at gøre, for som det er i dag, så er de jo bare en flok "nikkedukker" som bøjer regler og lovgivning til deres egen fordel, og når man så prøver at få dem til at stå til ansvar for deres handlinger, så render man panden imod en mur, gang efter gang, for de beskytter jo sig selv og det system de er en del af, for ellers er de jo også ude i køen af arbejdsløse, og sådan et job finder man jo ikke lige igen (hvor man ikke skal tage et personligt ansvar).

Det var bare min lille "10 cent"....en historie fra det "virkelige" liv, et liv som i politikere INTET kendskab har til, i er milevidt fra noget der bare kommer i nærheden af det, så måske skulle i til også at tage et personligt ansvar for de handlinger og for de love som i sidder og vedtager, og særligt, personligt, følge op på om de også bliver forvaltet efter deres intensioner i kommunerne, så kunne det jo være, at i fik lidt tid til også at beskæftige jer med det i egentlig er valgt til, nemlig at forvalte borgerenes og samfundet`s interesser.

B.F.Laupstad.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 23:11   #9
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Flextossen: Jeg klapper i mine små hænder af begejstring. Tak for et humoristisk og meget rammende indlæg
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 23:19   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Hjort, der blev taget et billede af dig i går, det får jeg nu kopieret og trykt som lokumspapir, så jeg kan tørre mig i R**** med dig.....
Ja han lukker ellers nok lort ud til det...

Vil godt købe nogen ruller når du får dem lavet...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Troede Danmark var et velfærdssamfund... ? Nunchuck Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 20-05-2013 15:09
Alt peger på fleks - troede jeg. Mulle83 Spørgsmål ang fleksjob 27 10-01-2011 16:46
Troede lige Heidixxx Alt det andet 9 02-12-2009 10:09
Jeg troede man skulle skrive under? N.N Alt det andet 9 01-10-2009 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension