K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 14:30   #21
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu tror jeg ikke at en revurdering hvert 3. eller 5. år ville dreje sig om at man skal til at begynde forfra med at søge igen. Og skulle gennem den samme mølle gang på gang.

Jeg tror nærmere at det ville være at man et par måneder før udløbet af en 5 års periode, skulle have foretaget en lægeundersøgelse (evt. hos speciallæge) for at se om der var nogen forandring, og hvis lægen mener at der ingen forbedringer er så fortsætter pensionen som hidtil i en ny tre eller fem års periode.

At skulle til at trække borgerne gennem den samme mølle, gang på gang, ville medføre alt for store omkostninger, for ikke at tale om hvor mange flere ansatte der skulle til. Nej det ville ikke være realistisk.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 14:35   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lost10 Se meddelelser
MTVRV1 den lov du skriver om gælder den også dem som har fået tilkendt førtidpension?
der er ikke vedtaget noget endnu, det bliver først fremlagt til efteråret
det jeg skrev var hvis alle på førtidspension skulle til en slags eksamen hvert 3eller 5 år. Som andersine85 var inde på.
tror ikke der er en som har tillid til en kommune efter de har fået pension/flexjob.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 14:39   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Nu tror jeg ikke at en revurdering hvert 3. eller 5. år ville dreje sig om at man skal til at begynde forfra med at søge igen. Og skulle gennem den samme mølle gang på gang.

Jeg tror nærmere at det ville være at man et par måneder før udløbet af en 5 års periode, skulle have foretaget en lægeundersøgelse (evt. hos speciallæge) for at se om der var nogen forandring, og hvis lægen mener at der ingen forbedringer er så fortsætter pensionen som hidtil i en ny tre eller fem års periode.

At skulle til at trække borgerne gennem den samme mølle, gang på gang, ville medføre alt for store omkostninger, for ikke at tale om hvor mange flere ansatte der skulle til. Nej det ville ikke være realistisk.



Ragdoll
det har du sikkert ret i, men min tilid er forsvundet for længe siden
efter 7 år med læger og 2.5 år med kommune.
for en kommune tror jo stadig ikke på hvad en speciallæge skriver
det er jeg vil et godt eksempel på med 5 læger mod en lægekonsulent
hvoraf den ene har kommunen selv bedt om

hvis jeg kunne havde jeg søgt arbejde i morgen

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-08-2010 kl. 14:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 15:09   #24
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
For det er sikkert, reform kommer ikke til at handle om at forbedre forholdene for førtidspensionister, hverken dem der er der eller dem der kommer til.
Nej det er helt sikkert. Det er kun et spørgsmål om hvordan og hvor meget man vil forringe.

P.S.
Jeg er godt klar over du ikke er tilhænger af nogle af forslagene , men blot vælger blandt 2 onder.

Men min tillid til regeringen og KL er nærmest ikke eksisterende. Jeg tror simpelthen ikke på nogen vil få gavn af deres forslag , ej heller tror jeg det er meningen.
Når der er tale om nedskæringer og skærpelser på socialområdet , bliver det som oftest "pakket pænt ind" med flotte ord.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 17:10   #25
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa tror i jeg rammer denne lov er 28 år og min sagsbehandler vil sende min sag ind til pensionteamet forhåbenligt her i næste uge.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 17:27   #26
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...desværre ligger min tillid til håndteringen af de sociale love samme sted som MTVRTV's efter 10 år med kommune + de fleste lægekonsulenter + speciallæge (købt af kommune). Det er ganske simpelt ikke seriøst.

Overordnet så bides hestene, når krybben er tom!

Asger Aamund udtalte for nylig: Det bliver blodigt de næste 10 år, meget blodigt!

Georg Metz er også inde på problematikken i artiklen "Hjemme værst" i Information sidste weekend.

Spørgsmålet er, hvad kan VI SELV gøre for at præge udviklingen i positiv retning?

Danne en forening?

Og desuden oprette en fond, hvor de mest ignorede/mest trængte får sagsomkostninger dækket?

Sidst redigeret af Carmen; 14-08-2010 kl. 17:31. Årsag: tastefejl
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 17:51   #27
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
nille60 lade os håbe at din sag kommer hurtig til pensionteamet føre der kommer nogen ny regler .
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 17:55   #28
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa kunne se at det var hvis fra efteråret det skulle gælde så bliver da noget nervøs :-/
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 18:05   #29
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Man kan jo diskuterer reformer, herunder førtidspensionsreformer herfra og til h*lvede ... og vejen dertil er som bekendt brolagt med dårlige undskyldninger ...


Det der er substansen i de "reformer", der aktuelt lægges frem i salgsboderne af de politiske kræmmere og deres medløbere i relation til førtidspensionen, handler i realiteten grundlæggende om at bane vejen for kommende muligheder for: økonomiske besparrelser.

Al det crap af en omgang: sirup man sovser "reform"-tankerne ind, i er blot salgsgøgl med det sigte, at få "den bitre pille" til at "glider bedre ned" og sikre vejen frem imod minimalstaten.


Hvis man er villig til at se ud over al den medløber-modesnak om "reformer" og villig til at søge viden inden for det område, man ønsker at udtale om, så kan man reelt skære overvejelserne ned til:

1) er der et behov for at give syge og ikke arbejdsmarkedsduelige borgere i dette land en økonomisk kompensation for tabt arbejdsfortjenest ? og

2) er der i givet fald politisk og samfundsmæssig vilje hertil ?

Al anden snak er et eller andet sted mere eller mindre udenomssnak ... pt. blæser vinden således, at der faktuelt ikke er en flertalsvilje til punkt 2 og punkt 1 ønsker et flertal ikke at forholde sig til, herunder: vil flertallet helst ikke vide noget om.

Derfor bliver syge borgere og borgere der ikke er arbejdsduelige behandlet så dårligt som de gør i den primære borgernære administration (pløj evt. blot K10.dk igennem for at finde ud af, hvad der i kontekst ligger gemt i ordet: dårlig) ... og nu gødes jorden aktuelt i debatten med det sigte, at kunne forringe tilstanden yderlig for den gruppe af borgere.

På mange niveauer i debatten nærmest skriges der: DET ER FOR DYRT - VI VIL IKKE BETALE HVAD DET KOSTER ...

... og så fedter det politiske flertal, herunder den vælgergruppe der står bag dette flertal, frejdigt det standpunkt af på den enkelte syge og uarbejdsduelig borger. Typisk en borger der som ekstra-bonus, sættes til at gå planken ud som hajføde mht. at få 1) et tåleligt liv på kanten af afgrunden og 2) en beskeden økonomisk kompensation af fællesskabet til at betale for at holde sig fast på kanten.


Omvendt: Den dag den virkelighed, som Hanne Reintoft så indsigtsfuld har beskrevet i mange forskellige sammenhænge, går personligt op for / ud over den enkelte borger, herunder VIP'er i det politiske liv fra såvel blå som rød stue, bliver der råbt, skreget og skabt sig tosset det bedste de har lært.



Der bliver spurgt til hvad vi kan gøre.

Hvis den gode fé kom med bare ét ønske, så kunne jeg egentlig godt ønske mig, at de borgere her til lands der måtte være værdigt trængende hertil, de fik deres hjerne opgraderet med mere RAM og en bedre CPU samt en software opgradering til en version 5.0++ frem for at skulle trækkes med en bugfyldt alphaudgave af en 0.5'er fra tiden før Ruder Konge var knægt ...

Det ville givet gavne den offentlige debat, herunder også i forhold til en førtidspensions"reform".

Dertil kan vi opfordre politikerne til at tænke sig rigtig godt om inden de lukker munden op og vælgeren til at tænke sig rigtig godt om inden de sætter deres X ved næste Folketingsvalg.

Men da omtanke kræver et fundament herfor, så kan vi tillige foreslå, at alle folkevalgte der ønsker at gøre sin politiske indflydelse gældende inden for et bestemt sagsområde, de bør sendes ud i praktik inden for sagsområdet, gerne ulønnet og af en vis varighed, inden de opnår taleret inden for sagsområdet ... ;-)

Det ville givet lukke af for megen af det ubegavede vrøvl, som vi på det seneste har set fra politisk side vedrørende bla. førtidspensionsområdet ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 20:33   #30
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvor er der meget rigtig i det du skriver, og hvor er det godt skrevet, Timeguest.

Hmm, en forening: Foreningen for udsatte i DK



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SF: Færre unge skal på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 08-02-2012 08:00
Ingen førtidspension til unge under 40 Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2012 00:10
"Ingen førtidspension til de unge" MrBurns Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 30-11-2010 10:52
Førtidspension for unge hjemmeboede Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 24-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension