K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 16:51   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
LOne jeg forstår så udemærket hvor du kommer fra i dit indlæg, men jeg tilstår blankt at jeg engang var det man kalder naiv.

Jeg troede virkelig på alt, dvs., jeg troede ikke på, at folk kunne finde på, at snyde systemet, dvs os, troede ikke den slags mennesker var til.

Jeg er dog blevet klogere, for jeg har faktisk hørt folk sidde og prale med hvor hurtigt de kom igennem og hvilken fed hyre de nu har for, at vågne sent, gå en tur med hunden osv osv., og slutter af med at sige" Hvorfor hulan skulle jeg arbejde, når jeg kan hygge mig dagen lang!??"

Og NEJ! jeg synes bestemt ikke jeg er mere end andre....men en ting jeg har lært af disse år i systemet er "Af skade blir' man klogere" og det er jeg blevet, jeg tror ikke at gud og hver mand snyder,men jeg tror heller ikke at alle har lige rent mel i posen.....desværre.
Da jeg fik min førtidspension.. da fortalte jeg det til min overbo.....og deres spørgsmål var så.."Hvad vil du nu lave??" ... svar.. lære at danse zumba.. Og så kunne de tænke hvad de ville.. jeg ved jo med mig selv at jeg godt kan danse zumba.... altså hvis det kun er i et lille ½ minut!!

Jeg vil ikke kalde mig selv naiv og jeg er ikke autoritetstro.... og som det første så tror jeg på det bedste i mine medmennesker.. med mindre at min mavefornemmelse siger løb.....

Jeg tror ikke på at der er folk der kan snyde sig til en pension...

Du er jo ikke med dem hver eneste gang de er hos lægen, speciallæge.. arbejdsprøvning... sagsbehandler.. og sammen med dem i deres krop og sind 24-timer i dg..

Og ved du hvad... jeg siger også nogle gange at jeg er stinkende rig.... og at jeg har penge nok.... (ihvertfaldtil den 1. dec)
Jeg købte et stort dyrt fladskærm der næsten kan vaske op og pudse sko... nogen var forarget over at jeg havde råd til det.. de andre der vidste at det var mine opsparede ikke ryger-penge jeg brugte.. smilede bredt som jeg gjorde...

Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 17:05   #12
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
wow, det var vist dagen hvor man ikke skulle kigge på k10 og give sit besyv med, når man er et meget følsomt gemyt der tager ting alt for personligt. Bliver da godt nok ked af at føle mig dybt misforstået. Men tak da til Nullemus, for at køre hårdt på.

Tror bare jeg trækker følehornene til mig igen, dette her kan jeg i hvert fald ikke tåle kan jeg mærke.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 18:47   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vi kan ikke vurdere hvem som skal have en FP eller ej
det er alene kommunen som vurdere det
husk man skal ikke være død endnu for at få en FP

samt ingen ved hvad vi fejler, ved at se en person engang i mellem
kender 3 som har FP og de kan 10 gange mere jeg kan
i skal bare huske at spille lidt bold og arbejde 37 timer er meget forskelligt
jeg går da også lange ture på 40-45 min hverdag, men sover så 2 timer til middag
det ser man så ikke lige

i dag tror jeg simplethen ikke på nogen får en FP uden der er meget stor grund til det.
om det så er psykisk eller fysisk eller begge dele

husk ens læger som skriver i en sag, har også en stor betydning for hvor lang tid en FP sag tager
har været i systemt 3 år og været syg i 10
i morgen skal jeg starte på et forløb som skal vurdere min funktionsevne rent lægefagligt
tak for det, at det allerede sker
hvis man har en komplex sag som både indebære fysisk og psykisk, så tager det bare længere tid
da alle behandlingsmuligheder skal være udtømte på alle områder
så en sygdom er noget nemere og vurdere og derfor kan en FP faktisk gå hurtigt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 20:14   #14
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af piacp Se meddelelser
ja, jeg tilstår jeg har samme indstilling, til tider!

Og det er nøjagtigt den slags ftp der ikke burde have været tildelt, der gør det svært for folk, som os, der virkelig har det behov, at få det......

Fuldstændig grotesk!

Folk som os, hvem i alverden er "os". Synes godt nok, at du/I skulle træde lidt varsomt, inden I fyrer flere skarpladte geværer af mod os, der nu engang har tilkæmpet sig en ftp pga af livslang depression samt invaliderende personlighedsforstyrrelser.

Det ku´jo være, at det i virkeligheden er ligeså "smertende", at have en psykisk sygdom som, det er at have en sygdom af fysisk karakter.

Tror lige, vi må gøre plads til flere slags sygdomme, end lige den fysiske, som værende den eneste ftp berettigede!

Kan sige at for mit vedkommende, har jeg været syg siden mit sekstende år, og fik først ftp i maj 2011. Søgte første gang i 2004 og fik afslag!

Kæmpede mig igennem et hav af arbejdsprøvninger, for til sidst at havne i fleksjob, som jeg ikke kunne magte!

I desperation forsøgte jeg selvmord i maj 2010, overlevede heldigvis, blev sygemeldt og søgte ftp for anden gang, og fik den så efter endnu et års kamp.

Pedro 54

Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:22   #15
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sinderella Se meddelelser
wow, det var vist dagen hvor man ikke skulle kigge på k10 og give sit besyv med, når man er et meget følsomt gemyt der tager ting alt for personligt. Bliver da godt nok ked af at føle mig dybt misforstået. Men tak da til Nullemus, for at køre hårdt på.

.
Jamen selv tak da


Men det lyder åbenbart til, at mange synes det er helt i orden, at personer der har fået tilkendt pension af Guderne må vide hvilke årsager, er i stand til at leve et helt normalt liv blot med den forskel, at de får deres pension og i øvrigt ikke betaler skat af det der svarer til et fuldtidsjob de har ved siden af.

Jeg er fuldstændig ligeglad med, af hvilke årsager folk får pension, hvis blot det er berettiget.

Og jeg er fuldt ud klar over, at der sidder mange, der burde have fået deres pension for længe siden.

Men det er sgu ikke i orden, at nogen tilkendes pension når de er fuldt ud funktionsdygtige arbejdsmæssigt og i fritíden.

Og de findes virkelig, og desværre er der ikke så langt imellem dem.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:32   #16
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Folk som os, hvem i alverden er "os". Synes godt nok, at du/I skulle træde lidt varsomt, inden I fyrer flere skarpladte geværer af mod os, der nu engang har tilkæmpet sig en ftp pga af livslang depression samt invaliderende personlighedsforstyrrelser.

Det ku´jo være, at det i virkeligheden er ligeså "smertende", at have en psykisk sygdom som, det er at have en sygdom af fysisk karakter.

Tror lige, vi må gøre plads til flere slags sygdomme, end lige den fysiske, som værende den eneste ftp berettigede!

Det er jo slet ikke det der er problemet, at psykisk syge ikke skulle være lige så berettiget til ftp som dem med fysiske sygdomme.

Det er om nogen har fået pension ud fra falske forudsætninger.

Nu bruger du dig selv som eksempel, så det tager jeg udgangspunkt i.

Du nævner du har fået pension grundet livslang depression og invaliderende personlighedsforstyrrelser.

Det er selvfølgelig også i orden hvis det gør dig uarbejdsdygtig i en grad der berettiger til ftp.

Men hvis du , som i de eksempler jeg hentydede til tidligere, samtidig med du var blevet tilkendt pension, var i stand til at arbejde hårdt og tjene 2-300000 sort om året, så var det ikke i orden at du var blevet tilkendt pension, uanset hvad du så fejlede.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:36   #17
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
forskellige meninger

Hold da helt op der er godtnok kommet forskellige meninger på banen siden jeg startede tråden

Jeg mener jo bare at kan man dyrke en hård fritidsinteresse, fra torsdag eller fredag eftermiddag til sent søndag aften, uden at være hjemme overhovedet, så kan man også klare et job evt fleks.

Når man får en pension, og så stiger i graderne inden for ens fritidsinteresse, fordi man har mere tid i overskud, at ligge i interessen, ja så er der altså noget galt i min verden. Lider man af en sygdom man ikke kan se her, ja så burde man jo heller ikke kunne klare 2-3 døgn ude i hård fritidsinteresse.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:53   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
Hold da helt op der er godtnok kommet forskellige meninger på banen siden jeg startede tråden

Jeg mener jo bare at kan man dyrke en hård fritidsinteresse, fra torsdag eller fredag eftermiddag til sent søndag aften, uden at være hjemme overhovedet, så kan man også klare et job evt fleks.

Når man får en pension, og så stiger i graderne inden for ens fritidsinteresse, fordi man har mere tid i overskud, at ligge i interessen, ja så er der altså noget galt i min verden. Lider man af en sygdom man ikke kan se her, ja så burde man jo heller ikke kunne klare 2-3 døgn ude i hård fritidsinteresse.
Hvis du og Nullermus har så pokkers ondt i rumpen over at det I ser med førtidspensionister der sørme bevæger sig udenfor sin egen dør.. dyrker noget sport.. og andre der tjener mange 100 tusinde kr sort.. og I kender mange af den slags...
Så ville jeg da mene, at I med jeres moral burde melde dem til jeres/deres kommuner... de fleste kommuner har sådan en meddelerknap.. så det er jo bare om at få mailet eller ringet til kommunen

Jeg håber sørme ikke for jer at I nogen sinde kommer til at modtage pension... for det ville da være skrækkeligt hvis I kommer til at møde de fordomme som I selv lukker ud herinde .. Fy for dælen....
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 23:33   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har en ekstrem stærk fysik og ville kunne begå mig i et motionscenter i døgndrift, for derefter at gå hjem og male min lejlighed, vaske trapperne, hjælpe overboen med madlavningen, lægge rent på alle 6 senge og danse zumba inden sengetid.
Næste morgen kan jeg løbe 10 km når jeg står op og sætte bollerne i ovnen når jeg kommer hjem og vække mine børn, følge dem i skole, sludre med lærerne, forældrene, og gå hjem og begynde på dagens dont efter jeg også lige har fulgt den lille i børnehave, talt med pædagogerne, forældrene osv osv...................

Og alligevel er min arbejdsevne på 0. Alligevel er har jeg fået tilkendt pension helt uden arbejdsprøvning.

Jeg lider af en usynlig sygdom, nemlig OCD. Jeg lider af depressioner, som dog er under kontrol. Jeg lider af psykoser, som kommer når depressionen flammer op eller jeg stresses. Jeg lider af panikangst og flere andre former for angst. Jeg har været syg siden børnehaven, har gået på specialskole for psykisk syge børn ect.

Men man kan ikke se det. Jeg kan alt hvad der har med fysik at gøre - jeg kunne næsten passe på den første beskrivelse ef en pensionssvindler der kan være aktiv i døgndrift uden for hjemmet, og tanken om jeres fordømmelse skræmmer mig mere end et angstanfald!

Min egen bagside af medaljen får folk jo aldrig at se, for så er jeg gået ned med flaget og ligger i sengen. Og så kan jeg INTET, ikke en gang gå på toilettet. Det kan vare måneder, det kan vare over 1 år. Det ved jeg aldrig. Jeg har også løjet overfor folk og sagt, at jeg har været ude og rejse, fordi det er for pinligt og sårbart at tale om, at jeg har ligget og skidt og pisset i sengen i flere måneder pga sygdom. Men hold op, hvor kan jeg godt se, at DEN kan give bagslag hvis I havde været mine venner.

Tænk, at man skal dømmes på sine gode glade og fantastiske perioder, hvor folk måske sidder og bedømmer MIG og MIN pensionsberettigelse, fordi jeg er oven på - fordi jeg ikke passer ind i et skema hvor man skal kravle hen af jorden i smerte, ligne udskidt æblegrød på en tintallerken, eller rende sindsforvirret rundt i gaderne og gnide bæ op af husmurene med en kaffekande på hovedet mens man udråber sig selv til Afrikas dronning. Er man så syg nok?

Jeg synes det er SÅ tarveligt med sådan en fordømmelse, specielt når jeg kan genkende mig selv i det billede der bliver malet af en vaske ægte svinder. Nej, hvor gør det ondt.
Tænk at de gode perioder man kan have som psykisk syg, virkelig kan være medvirkende til ophidselse hos andre og sætte tankespind i gang om svindel.....suk.

Sidst redigeret af Ninja; 15-11-2011 kl. 23:39.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 23:45   #20
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
Hold da helt op der er godtnok kommet forskellige meninger på banen siden jeg startede tråden

Jeg mener jo bare at kan man dyrke en hård fritidsinteresse, fra torsdag eller fredag eftermiddag til sent søndag aften, uden at være hjemme overhovedet, så kan man også klare et job evt fleks.

Når man får en pension, og så stiger i graderne inden for ens fritidsinteresse, fordi man har mere tid i overskud, at ligge i interessen, ja så er der altså noget galt i min verden. Lider man af en sygdom man ikke kan se her, ja så burde man jo heller ikke kunne klare 2-3 døgn ude i hård fritidsinteresse.
Du har fuldstændig ret, det lyder helt forkert

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hvis du og Nullermus har så pokkers ondt i rumpen over at det I ser med førtidspensionister der sørme bevæger sig udenfor sin egen dør.. dyrker noget sport.. og andre der tjener mange 100 tusinde kr sort.. og I kender mange af den slags...
Så ville jeg da mene, at I med jeres moral burde melde dem til jeres/deres kommuner... de fleste kommuner har sådan en meddelerknap.. så det er jo bare om at få mailet eller ringet til kommunen

Nu er der jo forskel på sport, og med hensyn til moral og kommunen, så er jeg af den overbevisning, at svindlere nok skal få deres straf når tiden er til det, det behøver jeg ikke gøre mig til stikker for

Jeg håber sørme ikke for jer at I nogen sinde kommer til at modtage pension... for det ville da være skrækkeligt hvis I kommer til at møde de fordomme som I selv lukker ud herinde .. Fy for dælen....
Nu har du åbenbart ikke læst tråden særlig grundigt, for så ville du vide, at i en af de allerførste linjer, oplyser tije at være modtager af ftp.

Men ellers er der bare at sige, at vi ville kunne nå meget længere i en diskussion som den her, hvis nogen lod være med at gøre det til et personligt martyrium, med opfattelsen af at vi andre, fordi vi tilfældigvis mener nogen er kommet uberettiget til ftp, også er nogen der samtidigt har ondt i R**** over at lige netop I er blevet tilkendt pension.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension