K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2010, 13:41   #11
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej frk. Norden

Jeg har desværre ikke svar til dig, men jeg føler med dig.

Du får en masse som du kan bruge af efter behov.

Hilsen vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 14:44   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej frk. Norden .... Jeg læser dine indlæg sådan at du har været på sygedagpenge i 1½ år og at kommunen nu vil kaste dig af sygedagpengene og over på kontanthjælp.

Jeg læser også at du lige har været på et kursus; men jeg synes ikke jeg kan læse noget sted hvad formålet med kurset skulle være?

Du kan nu vælge at gøre to ting alt efter hvad de læger skriver, du har haft med at gøre, for der mangler jeg lidt oplysninger. Mener lægerne at du kan klare at komme på arbejdsmarkedet? .... På halv tid eller slet ikke ?

Har kommunen de papirer og har du selv bedt om aktindsigt i dine journaler? Hvis ikke, ville det være det første jeg ville anmode om.

Du skal jo til at bygge din sag op. Jeg er heller ikke sikker på, hvad du selv mener/føler at du magter ude i fremtiden. Går du efter revalidering, fleksjob eller førtidspension?

Men jeg kan sige dig så meget at hvis det er det er pension du går efter, så skal lægerne komme med deres diagnoser og skrive rent ud at de ikke kan se helbredsmuligheder for dig og at din helbredstilstand er varig!

Så kan du søge pension efter § 17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Den anden ting du kan gøre er at vente på, du får et skriftligt varsel om stop af sygedagpenge (det har du krav på), hvor du så skal have en indsigelsesfrist (normalt en lille uges frist), hvor du skriver i din indsigelse, hvad du mener ikke er blevet gjort i din sygedagpengesag osv. Den sender du ikke ; men du laver en kvittering og så går du ned i Borgerservice og afleverer din indsigelse og får underskrift på at du har afleveret din indsigelse, for så har du din dokumentation i orden(vigtige ting har det med at blive væk i kommunerne ).

Så skal kommunen kigge på din indsigelse og så træffe en afgørelse om de vil stoppe dine sygedagpenge. Gør de så det, og sætter en dato for stoppet, så skriver du en ansøgning på pension efter §17 på det foreliggende dokkumentationsgrundlag og afleverer det i borgerservice på samme måde som med indsigelsen (HUSK kvittering, for så har kommunen 3 mdr. til at behandle ansøgningen, og du vil så fortsætte på sygedagpenge ind til de har afgjort din ansøgning

Her er lige et link, som du bør læse nøje igennem og så kan du jo se efter om de har behandlet din sag korrekt eller bare har syltet din sag uden at følge op på den: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop og så denne: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet .

Håber at det kan hjælpe dig lidt; men ellers skriver du bare igen

De varmeste hilsner Hyanna

PS: Bliv i denne tråd, så kan vi andre bedre følge med i din sag
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 17:50   #13
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Thumbs down

MTVRV1 - Jeg nåede aldrig i arbejdsprøvning hos Markman (anden aktør) da jeg brækkede armen og ikke var istand til noget som helst. Så har aldrig fået MÅLT min arbejdsevne. Kurset klarede jeg med ca 6-8 timer/ugentligt!

Min læge forventer ikke jeg blir selvforsørgende igen, hun tror - hvis jeg er heldig, at jeg MÅSKE kan blive deltids raskmeldt når behandlingen er slut. Denne behandling kan tage alt imellem 1/2 år og og resten af mit liv. Der er jo desværre ingen facit på psykiske sygdomme

VIM - tusind tak, jeg nupper sq hele stakken af dine venlige kram...

HYANNA - meningen med kurset, var at jeg efter forløbet skulle blive selvforsørgende. Kommunen mente at en ung pige som mig, bare skulle have et kærligt spark og overvinde min egen usikkerhed (nej, har ikke dette på skrift - men glemmer ALDRIG da hun sagde det)

Min læge mener OVERHOVEDET ikke jeg er klar til arbejde, heller ikke på halvtid. Tværtimod mener hun jeg har brug for ro. Hun siger min depression er kronisk og det vigtigste for mig nu, er at lære at fungere med den. Hun har sendt status erklæringer til dem, når de har bedt om det - og én gang efter en samtale med mig, da der kom lidt nyt op i min sygdom. Jeg har nu været "officielt" syg i 3 år, men "kun" i 18 mdr her i Danmark....

Jeg HAR aktindsigt, efter at have læst om det herinde Har bedt om at få den løbende, men har ikke modtaget noget fra kommunen siden september 09, lige da det blev besluttet af dem, at jeg skulle på kursus/praktik.

Som jeg har det, vil jeg ikke kunne arbejde mere end max 10 timer i ugen, men om det skal hedde flex eller FT ved jeg ikke. Jeg ved jo desværre hvor svært det er at få disse visiteringer. Stod det til mig ville jeg helst have FT og med mulighed for revurdering om 3-5 år. Så ville jeg have ro og kunne blive behandlet - OG måske have chancen for at vende tilbage til arbejdsmarkedet i en nogenlunde alder....

Du kan tro, jeg vil henvende mig med kopier af alt til kommunen og bede dem kvittere for alt modtaget Både indsigelser og hvis det ender med at jeg skal søge §17 foreliggende. Jeg har jo som tidligere nævnt lært en masse her på K10

Jeg ved jeg får afslaget ligegyldig hvad jeg kommer med af indsigelser, for det lagde SB allerede op til, til vores møde i januar. Hun vil ikke sende mig i arbejdsprøvning, da "den mulighed jo er forsøgt afprøvet og ikke kunne løse noget" (da jeg brækkede armen!!!!). Jeg vil helt sikkert nærlæse dine 2 links og bruge en masse af dem i mine indsigelser.

Jeg tror én af de ting, der har slået mig ekstra meget ud denne gang er, at det er Københavns Kommune, der skal afgøre min sag efter 1/3, når jeg pr 1/3 netop er flyttet til Århus Kommune. København "burde" jo være ligeglad, da det ikke længere er deres pengekasse der "udnyttes" af mig.

Og hvorfor er det lige de aldrig har sendt mig til psykolog/psykiater, så de kunne få en redegørelse? Jeg har selv fået lagt papirer fra erhvervspsykologen i min sag, og det er sq ikke læsning for børn. Burde det ikke sige dem, at dette burde gøres? Hun sagde godt nok til mødet i januar at hun EVT ville sende mig afsted, og at hun EVT ville snakke med LK om min sag.... Men det er tydeligvis ikke relevant. Nej, nej!!! jeg skal bare tvinges endnu længere ned og så "bare liiiige" sparkes ud på arbejdsmarkedet, så skal det nok gå...

En ting er sikker, de gør ikke min stress og depression mindre med denne behandling. Tværtimod. Skal jeg nu til at leve af ingenting, risikerer jeg jo at ende som et socialt tilfælde, evt på gaden.... 33 år gammel og smidt ud af det danske system, til trods for jeg i alle mine arbejdsår har indbetalt skat og været en "god borger".... Hvordan skal jeg kunne fokusere på at blive rask? Og på at overleve? Og... Well... Og endnu mere svært er det at vide, at der er SÅ mange andre i samme situation som mig... Tak for ***t siger jeg bare...

PUHA, trængte SÅ meget til at få lidt feedback - tak alle

Sidst redigeret af FrkNorden; 24-02-2010 kl. 17:56.
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 18:08   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
selvom mit er fysisk er jeg kommet på piller for depression i mild grad.
det kan jeg takke systemet for og de læger som i første omgang overså min sygdom
Man får netop stress og depression at systemt.
da jeg kunne arbejde i 40-50 timer om ugen har jeg aldrig følt mig stresset.
lidt grotesk.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan jeg forvente sker ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-10-2011 14:51
Hvad kan jeg forvente? Nullemusen Alt det andet 3 25-06-2010 07:08
Ledig fleksjobber - hvad kan jeg forvente? hope123 Spørgsmål ang fleksjob 8 03-06-2010 22:19
Boligsikring nu og hvad kan jeg forvente!!! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 24-01-2010 19:32
Hvad kan jeg forvente medhold eller afslag Frue.Hansen Alt det andet 4 23-10-2009 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension