K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2014, 18:40   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Helle T håner svageste...

Her er hvad Johnny Larsen skriver om Helle Thornings Nytårstale, på Avisen.dk:

http://www.avisen.dk/blogs/johnnylar...ste_43129.aspx

"Helle HAR bestemt sig. Hun tager alle Danmarks svage, gasser hele lortet, tager en selfie, mens der smides kalk i massegraven og så får hun sin amerikanske snurretop til at skrive en nytårstale, der handler om at løse problemerne med overbefolkning."

Fed artikel, Johnny!

Og lige mine ord. Tak for det.

Frida

Sidst redigeret af frida; 05-01-2014 kl. 18:53.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 00:07   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg kan til tider godt forstå Johnny`s....

... sprogvalg.

Her en klog embedsmand, som også har sit på det tørre, med god løn, bonus og fed pension, og har let ved at forstå, hvad der sker.

http://www.information.dk/483739

"Besparelserne er i meget høj grad et forsøg på at bevare velfærdsstaten"

"Velfærdssamfundet er ikke et forsikringsselskab, og vi må ikke forfalde til at yde livslang erstatning for tabte evner, mener stadsdirektør i Aarhus Niels Højberg"

Halløjsa, hvor studenterhuen trykker.

Kunne politikerne da ikke bede denne embedsmand om at passe sit arbejde, i stedet for at bruge tid på sine private politiske holdninger.

Men Aarhus kommune, socialdemokratisk ledet, har måske nogle problemer med forståelsen af deres befolkning?

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...bad-os-om-tie/

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-01-2014 kl. 00:18.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 16:06   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Peter! Jeg havde nær fået kaffen i skødet, da jeg åbnede dit link fra Information.dk og så de ufattelig stupide, men desværre meget virkelige, omgang "velfærdsvisioner" den nye "Stads"-direktør kommer med, igen og igen og igen....

"Stads"-direktør. Hedder det virkelig det?

"Genoptræningsfasen" er så den fase hvor man barberer de gamle fuldstændigt for alt hjælp, presser dem ud over deres helbred, alder og formåen....og voilá, så har vi en ny definition på rehabilitering og "den nye velfærdsstat".

http://www.information.dk/483739

Jeg mig, Niels Højbjerg!

"Den ældre bliver ikke hjulpet, så snart behovet er der, men skal lære at gøre tingene selv."

"Om det tab, man får af direkte omsorg, er større end det, man får på lidt længere sigt ved at have fået mulighed for at være i sit eget liv, er svært at vurdere."

Citat: Niels Højbjerg, Information.dk

Mit råd til ham, er at han bør søge hjælp så han kan få saneret sit hoved.

Fra artiklen om Århus kommunes ny "stads"-direktør.

Sikke et menneskesyn

Det jeg virkelig bider mærker i, er at der på INTET TIDSPUNKT nævnes noget andet incitament til "velfærdsændringer", rehabilitering og selvhjælp end kommunernes evindelige spare-iver på bekostning af samfundets svageste.

Føj

Den mand er efter min mening, heeeelt der ude i galaksen, hvor han er blevet opslugt af et sort hul af intethed.

For det er tilsyneladende det eneste der foregår, der hvor han kommer fra.

Intet.

Frida

Sidst redigeret af frida; 06-01-2014 kl. 16:14.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension