K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2011, 10:26   #1
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Beskæftigelsesministeren afviser kritik

taget fra 1 drs hjemmesid
Den nye regering har bebudet at den vil fjerne kontanthjælps-loftet. Men hvis det sker, vil det for mange, ikke kunne betale sig at arbejde lyder kritikken.

Danmarks nye beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen forstår godt dilemmaet.
Hendes førsteprioritet som ny minister er dog at bekæmpe fattigdommen i Danmark.

- Det er klart at det skal kunne betale sig at arbejde. Og det er selvfølgelig også noget jeg har med i mine overvejelser når vi skal udforme den konkrete lovgivning. Men det er nødvendigt at bekæmpe fattigdommen, og det er jo rigtig vigtigt at få sagt at den tidligere regering sammen med Dansk Folkeparti jo har sat en række ydelser ned uden det har fået folk i arbejde, sigerhun til DR Nyheder.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/10/06/090917.htm

EDIT af Web

Det er ULOVLIGT at kopiere hele artikler og sætte dem ind på K10....

Man må kun tage ca 250 anslag og der SKAL være et link til den rigtige artikel..
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom

Sidst redigeret af Webmaster; 06-10-2011 kl. 18:15. Årsag: artikel forkortet og link indsat...ifølge copyright loven...
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 11:02   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
så er det store spørgsmål jo abre om mindstelønnen eller rettere 20.000 mod kontanthjælp hvilken ydelse der er for høj eller for lav.men personlige mening er hvis man få kontanthjælp mod 20.000 kun har 250 mere ud af det.

så er der nogen helt galdt i danmark.og ja det skal betale sig at abrjde.min mor arbejde sammen med en hun har ca 700 kroner mere ud af

at gå på arbejde når transportudgifterne.hun ligger lige uden for hvor hun kan få KM penge. så det må vel betyde kontanthjælp er for høj.men stadig alt hvad der skoter også er for høj i pris.generalt er der noget helt galg med både almindelig løn og kontanthjælp FP satserne efter min mening .ja ved godt man kan altid finde nogen der syntes de er for alve.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 11:36   #3
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
jeg har ikke selv ramt kth loftet, men syntes det er svært at leve for kth.

Vil også hellere arbejde, hvis jeg kunne. For med et arbejde så er man ikke under kontrol længere og man er ikke underlagt alle kommunens fejl og rod.

Så om loftet skal fjernes eller ej, er jeg ikke den rette til at vurdere.

til alle
__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 12:40   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
http://avisen.dk/socialraadgivere-va...ge_153396.aspx
Avisen.dk

Bettina Post,
"Man kan slet ikke få kontanthjælp, hvis man kan skaffe sig et job," siger formand for Dansk Socialrådgiverforening, Bettina Post.

Formand for Dansk Socialrådgiverforening er forarget over debatten om, hvorvidt det kan betale sig for kontanthjælpsmodtagere at arbejde.

Mange ledige vil miste tilskyndelsen til at finde arbejde, hvis regeringen fjerner kontanthjælpsloftet og 450 timersreglen. Det skriver Jyllands-Posten på baggrund af et notat, som er udarbejdet i Beskæftigelsesministeriet, inden valget blev udskrevet.

Men det er fuldstændigt vanvittigt at stille det op på den måde, mener landets socialrådgivere.

"Kontanthjælp handler ikke om, om det kan betale sig at arbejde. Den handler om at sikre et økonomisk sikkerhedsnet under dem, der ikke kan skaffe sig et arbejde. Man kan slet ikke få kontanthjælp, hvis man kan skaffe sig et job," siger formand for Dansk Socialrådgiverforening, Bettina Post til Newspaq.

EDIT af Web

Det er ULOVLIGT at kopiere hele artikler og sætte dem ind på K10....

Man må kun tage ca 250 anslag og der SKAL være et link til den rigtige artikel..

Sidst redigeret af østerbro; 06-10-2011 kl. 12:42. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 16:56   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad så med alle de afgifter som kommer
de rammer jo netop dem på kontanthjælp

Men Ja det skal kunne betale sig og tage at arbejde

kan faktisk godt forstå en netto dame, ikke er glad for deres løn, i forhold til passiv ydelse

Men man bliver alså også nødt til at dele folk op

1
dem som er rask(ingen lægepapir) på kontanthjælp
2
dem som er syge af en eller anden grund, men er ikke så syge så fleks eller pension er en mulighed
3
Den gruppe som er smidt af sygedagpenge
4
den sidste er dem som ikke gider og om man vil det eller ej, er den gruppe faktisk rimelig stor

man kan sikkert også del ydeligere op

synes det er for meget, at der ikke bliver stillet nogen faste krav
synes faktisk reglerne var fine som de var, men starthjælp kan de dog godt fjerne

Men det skulle være sådan, at når man kom til Danmark kunne man ikke modtage passiv ydelser
de første 5-10 år.

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-10-2011 kl. 17:02.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 17:18   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hmmm MTVRV1.

Du skrev blandt andet:

'den sidste er dem som ikke gider og om man vil det eller ej, er den gruppe faktisk rimelig stor'.

Den beder jeg dig om at uddybe med saglige grunde.

Egentlig synes jeg at dine gruppeindelinger er ude i hampen.

Vh. Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 17:46   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tror så der går rigtig mange syge ind under punkt 4, de ved ikke de er syge, lige som systemet ikke ved de er det, = de er bare dovne. Jeg har selv været i den gruppe, som bare blev betragtet som doven, men det er jeg altså ikke jeg har et usynligt handicap.

I den gruppe sidder der en god del ikke diagnosticerede ADHD´ere autister ol.

Man må ikke glemme at SB´ere IKKE er læger, og at de praktiserende læger IKKE er alvidende, samt at mange af de her ting faktisk er temmelig svære at fange, men okay lad os da bare kalde dem dovne

Hvad er Alkoholikere så? er de bare dovne og skal tage sig sammen eller er de syge? Ifg samfundet er de fleste af dem bare dovne, hvilket går stik mod alle undersøgelser på området, hovbetparten er syge, har en sygdom/handicap der har stor betydning for at de er havnet som alkoholikere (fordi de forsøger at selvmedicinere men ikke kan finde ud af at styre det, så det er gået over i et direkte misbrug frem for at være medicinering)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 23:35   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Disse div udmeldninger er baseret på notat fra beskæftigelsministeriet, som er læst/tolket forkert.

Dels er beløb forkerte, dels gælder der særlige forhold, som kun ca 1.000 kontanthjælpsmodtagere er berørte af.

Citat fra notat
"Kilde: Beskæftigelsesministeriet
NOTE: Efter gældende regler er det forudsat, at mindst den ene ægtefælle ikke opfylder 300/450-timers-reglen og at kontanthjælpen derfor er bortfaldet for den ene ægtefælle. Ægteparret, der modtager hjælp efter gældende regler, modtager supplerende kontanthjælp med en lønindtægt på 15.000 kr. men ikke med en indtægt på 20.000 kr. eller me-re. Med Fair Løsning modtager ægteparret supplerende kontanthjælp med lønindtægter op til 30.000 kr. men ikke med en indtægt på 35.000 kr. Det er forudsat at ægtefællen med lønindtægt betaler fagforening og a-kasse. Der er i bereg-ningerne desuden forudsat en årlig boligudgift på 72.000 kr.

Indkomst ved nyt job (pr. måned)
Med gældende regler Med Fair Løsning indført
15.000 kr. 2.760 250

20.000 kr. 3.200 460


Siden april 2007 er der omkring 1.090 personer, som har været berørt af 300/450-timers-reglen, hvoraf andelen af indvandrere og efterkommere udgør ca. 90 pct."
Citater slut.

Alm kontanthjælpssats over 25år, vil give en udbetaling på 7.327kr pr mrd
Lønarbejde 20.000kr pr mdr, udbetalt 16.149kr pr mdr.

Har anvendt 42% i skat i begge udregninger.
I arbejde, udover alm fradrag, også beskæftigelsfradrag på 8.500kr pr mdr.

Som ses, er der mange krafter på spil, for at føre befolkningen bag lyset, hvorfor diskusonen bliver useriøs, og udgangspunktet for evt løsning, kommer IKKE til at passe.

Hvis ca 1000 mennesker skulle være berørt af dette, hvad så med resten?
Og måske der også i de 1000 mennesker der gerne vil have et arbejde uanset?
Men resten af de over 100.000 mennesker på kontanthjælp, hvad med dem, især da langt flertallet IKKE har arbejdsevne til ordinært arbejde?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 23:55   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Som ses, er der mange krafter på spil, for at føre befolkningen bag lyset, hvorfor diskusonen bliver useriøs, og udgangspunktet for evt løsning, kommer IKKE til at passe.
VH Popiae
Ja og folk de hopper gladeligt på limpinden og betragter det som den eviggyldige sandhed... i stedet for at sætte spørgsmålstegn ved om det passer ude i virkeligheden...SPIN for at holde mennesker i fattigdom...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 10:06   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Lønarbejde 20.000kr pr mdr, udbetalt 16.149kr pr mdr.

Denne påstand har absolut intet med realitet at gøre, det giver langt mindre udbetalt.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Claus Hjort afviser kritik af medietræning! buster Politik og Samfund 2 26-06-2010 11:33
Beskæftigelsesministeren mobber Webmaster K10 Nyheder 0 15-04-2010 10:10
Nye relevante § 20 spørgsmål til beskæftigelsesministeren Ragdoll Politik og Samfund 13 25-02-2010 13:03
Skamstøtte til beskæftigelsesministeren maruus Politik og Samfund 6 13-05-2009 10:48
Beskæftigelsesministeren laver forsøg med syge Maybe Politik og Samfund 0 24-03-2009 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension