K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2008, 19:27   #1
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Aktindsigt ?

Hej

Den 4. november søgte jeg aktindsigt (Roskilde Kommune) og jeg har ikke modtaget/hørt noget endnu. Jeg sendte ansøgningen med alm. post/brev og det blev puttet i postkassen (på posthuset) den 4/11-08 så de burde jo have fået det, samt reageret på det nu. Jeg har bestemt mig for, at give dem frist til senest tirsdag (18/11-08) efter postomdeling, inden jeg retter henvendelse til dem.
Hvordan skal jeg evt, rette henvendelse, pr. brev - mail - tlf - andet ?
De kan jo evt. også bare påstå, at de ikke har modtaget ansøgningen, det kan jeg jo ikke modbevise og ret beset kan de jo have ret.
Hvordan står jeg såfremt jeg skal sende en ny ansøgning, hvis jeg f.eks. sender den pr. e-mail ? Eller skal den sendes som anbefalet post ?
Personlig aflevering er desværre (næsten) umulig, da jeg ikke selv er særligt mobil i øjeblikket og jeg ikke vil sende min kone ud på en 13-14 km cykeltur, bare for at aflevere mit brev
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 19:32   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Perbeer.

Hvis du har din sagsbehandler eller afdelingens mail adresse skal du gøre det.
Absolut ingen hygge telefon-snak.
Akt indsigt har en lovbestemt frist på max 10 kalenderdage.
Dette gør du opmærksom på, hvis det så ikke hjælper sender du en klage til Statsforvaltningen og borgmesteren.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 19:39   #3
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Jeg har, ca. samtidigt med at jeg søgte aktindsigt, søgt om at få en ny sagsbehandler, det er ikke blevet behandlet endnu (har klaget både til hans chef og borgmesteren, samt naturligvis til ham selv).
Så der foregår absolut intet hyggesnak mellem ham og mig
Jeg tænkte også mere på, om et tlf opkald/e-mail evt. kunne afsløre om de har modtaget min ansøgning, inden jeg klager.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 20:02   #4
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Ombudsmanden

Hejsa Perbeer

Jeg søgte aktindsigt i København d. 10 maj, da jeg 28 juni endnu intet havde hørt, trods klager til Borgerservice (dem har jeg INGEN glæde haft af- det er tydligvis kommunens *mænd*, i hvert fald her i Kbh.,) til Beskæftigelsesborgmester Jakob Hougaard (han har endnu ikke haft tid til at svare) vores allesammens CHF, alt sammen uden respons, så klagede jeg til Ombudsmanden og så kom der sq gang i sagerne, jeg fik 4 proppede (og smadrede) A-4 kuverter ind af min dør, 2 gange med én uges mellemrum (de skulle være sikre på at jeg havde fået det, egentligt utroligt at så personfølsomt materiale ikke skal sendes anbefalet) og henover mine *journaler* var skrevet interne beskeder som: "Haster, hun er helt umulig" og "Nu gider vi sku´ ikke bruge mere krudt på det".

Men så kom DUKH ind i billedet for at få ankesagen på sygedagpengene der har kørt siden jan. 08 færdiggjort, desværre har de heller ikke siden kunne få Jobcentret i tale (siden juli) så nu overvejer jeg at blive besværlig igen og klage endnu en gang til Ombudsmandens kontor.

Men prøv det- det kan være det (måske) virker, når intet andet gør
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 20:59   #5
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
OK, men allerførst tror jeg lige jeg ringer i morgen, bare for at tjekke om de i det hele taget har modtaget min ansøgning.
Derefter skal jeg nok give dem kamp til stregen
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 22:18   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ork, rolig nu, jeg ventede 6 mdr. på mine akter

Først efter to mails til borgmester kom der skred i sagerne.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 22:21   #7
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Det er jo også alt for ringe, når man kun har 4 uger til at klage over en evt. afgørelse.
Det er vel derfor, at den 10 dages frist er lavet, eller hvad ?
Måske man skulle søge aktindsigt en gang om ugen fremover, bare for at være på forkant, såfremt der skulle komme noget i vejen.

Sidst redigeret af perbeer; 16-11-2008 kl. 22:22. Årsag: Var lidt for hurtig ;-)
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 22:24   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
I bund og grund burde vi jo slet ikke skulle søge aktindsigt, vi burde bare få vores akter løbende.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 03:35   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af perbeer Se meddelelser
Det er jo også alt for ringe, når man kun har 4 uger til at klage over en evt. afgørelse.
Det er vel derfor, at den 10 dages frist er lavet, eller hvad ?
Måske man skulle søge aktindsigt en gang om ugen fremover, bare for at være på forkant, såfremt der skulle komme noget i vejen.
Først og fremmest ville jeg ikke vælge at ringe, du kan ikke bevise det, husk det.
Der til er det dig og sagen totalt ligegyldigt om de har modtaget dit brev eller ej, det er du fuldt ud berettiget til at antage at de har.

Så i stedet for at ringe, brokker du et brev sammen hvor du gør opmærksom på forvaltningsloven § 16 stk. 2 (den kan jeg i hovedet) og oplyser at du intet har modtaget, og at du derfor giver dem en ny frist på fx 5 fage fra dags dato til som minimum, at oplyse dig om hvornår du kan forvente at have modtaget dine sagsagter.

Jo det er bla derfor den frist er der, MEN! man er som klient fuldt ud berettiget til at få udskudt ens klagefrist, det er bare at skrive, at man ønsker fristen udsat til fx 20 dage efter man har modtaget agtindsigt, for at få rimelig tid til at få set ordentligt på sagen. Så hvis det er det, der er dit problem (altså at du har en klagefrist hængende) skriver du bare det til dem, husk at bede dem bekræfte udsættelsen.
Jeg har før selv bedt om udsættelse af en klagefrist, det er forløbet helt uden problemer, de fik nærmere hunde travlt med min agtindsigt *gg* det kan jo ses hos ankestyrelsen at der har været udsættelse pga. manglende agtindsigt, det er ikke så fedt igen for kommunen, det ligger lige som kursen ikke Jeg har nu også bedt om udsættelse uden det var agtindsigten der var problemet, også helt uden nogen form for bøvl.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 08:11   #10
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hej
Jeg søgte aktindsigt hos Århus Kommune d. 2-11-08 pr mail med digital signatur
og har intet modtaget endnu.
Igår sendte jeg en rykker også på mail med digital signatur (Der kommer nemlig en kvittering på de har modtaget den med det samme når man bruger digital signatur)
den lyder sådan :

Da jeg d. 2-11-08 anmodede om aktindsigt og denne endnu ikke er modtaget
og da de ti dage er overskredet
skal jeg bede om at jeg enten har den i hænde indenfor tre dage
eller at jeg får en skriftlig besked på hvorfor jeg ikke har fået denne
og hvornår du agter at sende den...

Ligeledes forventer jeg at denne mail bliver lagt ind i min sags mappe

Nu håber jeg så at høre fra dem.

Ordlyden har jeg fundet herinde på K10 som jeg er utrolig glad for
en fantastisk støtte har man fra alle herinde
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension