K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2010, 13:05   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg måtte lige sende den her afsted til tv2 news .. og jeg vil stadig vente spændt på hvad forestillingskredsen stiller op med flekser ... de kan for hulen ikke gå med til de forringelser...

Skriver hvis jeg høre fra tv 2 hvad jeg så ikke lige regner med for der er vist ikke noget nyt under solen der...men he he .. de har vist fået en fb gruppe til news kan jo være man lige skal lægge skrivelsen ind der og mon ikke også man skal lægge den ved presselogens gruppe på fb ...

Citat:

Jeg må undres over jeres måde at dække fleksjob området på , jeg høre gang på gang at folk tjener op til 700.000 kr og ja det er rigtig men hvorfor er det lige at i ikke oplyser om i samme udsendelse at de altså IKKE får refunder for op til 700.000, der er allerede loft over det beløb og den lyder sådan her...


For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 404.480 kr. (2007) på årsbasis eller 210,23 kr. (2007) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 404.480 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 269.653 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3. Herudover gives tilskud til udgifter til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Da loftet er beregnet ud fra en fuldtidsansættelse, er det timelønnen på 210,23 kr. (2007), der skal lægges til grund for beregningen af lønloftet for deltidsansatte.

Ergo der kan maksimalt udbetales 269.653, og når man hele tiden høre beløb som 700.000 i news så får folk det helt forkerte indtryk af den ordning, flertallet af flekser er ansat i ganske alm job med overenskomstmæssig løn på ca 20.000 ...

Det virker grimt som om man går politikker ærinde når man hele tiden kun kommer med en halv historie få dog alle fakta med...

Den måde i præsenter det på får det på befolkningen til at virke som om at flekser bare er mennesker der sidder og score kassen ud fra en lille bitte gruppe der har det for godt (igen dem i toppen af samfundet) på den måde får man det gjort mere spiseligt at man går ind og forringer vilkår for syge mennesker ,fordi befolkningen tror at man får refunderet ud fra kæmpe beløb

Få dog med at det er overenskomstmæssig løn man får refunderet for (det vil sige at hvis en høj stilling får en overenskomstmæssig løn på 300.000 og forhandler sig frem til 700.000 så er det altså 300.000 der bliver refunderet for ) men det lyder selvfølgelig ikke så slemt hvis man forklare det hele... men desværre er jeres dækning med til at lægge flekser for had og ikke mindst er det med til at gøre det legitimitet over for resten af befolkningen at man igen forringer vilkår for de syge og igen gør de syge mere fattige , vel viden at man ikke har en snebolds chance i ******* for at gøre noget ved sin egen situation , ingen var flekser hvis ikke det var streng nødvendigt og ingen var i det her system hvis ikke det var strengt nødvendigt ...

Denne skrivelse er lagt ind i denne tråd ...

http://www.k10.dk/showthread.php?p=1...d=1#post129470

og jeg vil se frem til at Tv 2 kommer med korrekte oplysninger eller om de bliver ved kun at komme med halve sandheder ...


Med venlig hilsen


også lige den her ved avisen.dk http://avisen.dk/v-hoejtloennede-ska...ob_135474.aspx

Sidst redigeret af Hejdien; 18-10-2010 kl. 13:31.
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 15:22   #12
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Det jeg hører var/er: det skal ikke kunne lade sig gøre at tjene omkring kr. 600.000,- om året som fleksjobber... -og det er såmænd meget rimeligt i min obtik

Så jeg vil forsat sove trygt og godt

.

Hej Hedien og andre. Prøver lige at bruge hovedet lidt og omformulerer mit tidligere indlæg... -da jeg tror jeg er blevet misforstået?

>>>Det jeg hører er: -det skal IKKE kunne lade sig gøre at tjene omkring kr. 600.000,- om året som fleksjobber, hvoraf tilskuddet jo er mindst kr. 300.000,- incl. pension osv.!<<< Og dette tiltag er såmænd meget rimeligt i min obtik

Så jeg vil forsat sove trygt og godt med min fleksydels på kr. 14-15.000,- om måneden

Ps. Vores sociallov er vel - stadig- for de svage ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 18-10-2010 kl. 15:26. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 19:12   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Multe ja med din ledighedsydelse tror jeg også at du kan sove trygt videre

MEN når det er sagt så se lige her hvad Torben Hansen mener om det med fleks


Citat:
Vi mener, at det både vil være rimeligt at kigge på, hvordan vi får de mennesker med, som arbejder under 12 timer, og på incitamenterne til at kunne arbejde mere, hvis man bliver raskere," siger arbejdsmarkedsordfører Torben Hansen (S) til Jyllands-Posten.
Øhhh er der mange af dem ??? og kan det at de får mindre i løn gøre dem så raske at de så kan arbejde 15 timer... fatter ikke lige hvorfor de ikke kigger på om der skal være en mindste timeantal for hvornår man ikke længere er til rådighed for arbejdsmarkedet ....

Jeg for min del håber godt nok ikke at de laver ændringer jeg kender mange der dårligt kan hænge sammen de timer de er på arbejdet og jeg tvivler på at de får det bedre ved at de får mindre i løn ....
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 00:29   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Enig, det er et stort rod: -fleksjob uden mindste timeantal og førtidspension med en arbejdstid på 20 timer... -svært at finde nogle gode argumenter for disse begreber

Og ja, det tyder på at valget er nær, med alle disse håbløse udtalelser der kommer fra vores kære politikere...

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL: Virksomhedsafgift skal sikre fleksjobbere arbejde Webmaster K10 Nyheder 0 26-04-2012 06:40
S og SF forslag om 1 time mere arbejde Kaftbyen Politik og Samfund 18 16-05-2010 10:51
Fleksjobbere bliver sat til det hårde arbejde Stella Det er da strengt ! 2 16-03-2009 18:36
"Mere velfærd kræver mere arbejde" Arbejdsmarkedskommissionen @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 17-08-2008 01:24
Kommission: Vi skal arbejde mere Stella Politik og Samfund 0 23-04-2008 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension