K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2016, 07:38   #1
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Aktivitetsparat

Jeg er nu endelig blevet sat over som aktivitetsparat af kommunen og afventer nu at få tildelt en ny sagsbehandler.

Men hvad betyder det så lige for mig, hvad skal der ske nu, nogen der kan give mig noget input til, hvad der sker med mig i næste step som aktivitetsparat på kontanthjælp?
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 11:42   #2
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Som aktivitetsparat skal du til samtale hos din sb. hver 3. mdr., så længe du ikke deltager i en aktivitet. Så næste samtale vil nok handle om at få lagt en jobplan for det videre forløb mht. at bringe dig tilbage til arbejdsmarkedet. I planen kan indgå aktivering, arbejdsprøvning (hedder udviklingsforløb når man er på kontanthjælp), eller lign. Jeg kender ikke din sag, men helt overordnet, vil/skal jc forsøge at få dig i gang med "noget", afhængig af, hvordan din situation er (helbredsmæssigt/socialt mv.) og længe du har været på kontanthjælp.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 11:47   #3
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
Som aktivitetsparat skal du til samtale hos din sb. hver 3. mdr., så længe du ikke deltager i en aktivitet. Så næste samtale vil nok handle om at få lagt en jobplan for det videre forløb mht. at bringe dig tilbage til arbejdsmarkedet. I planen kan indgå aktivering, arbejdsprøvning (hedder udviklingsforløb når man er på kontanthjælp), eller lign. Jeg kender ikke din sag, men helt overordnet, vil/skal jc forsøge at få dig i gang med "noget", afhængig af, hvordan din situation er (helbredsmæssigt/socialt mv.) og længe du har været på kontanthjælp.
Det har jeg kun været nogle få måneder
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 12:11   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det er som udgangspunkt bare en "kasse".
hvis du fik kontanthjælp, og ikke uddannelseshjælp, så betyder aktivitetsparat, at du ikke er klar til at starte i alm arbejde inden for 3 mdr.
Derfor vil din aktivering/de ting de sætter igang, fokusere på at få dig afklaret eller gøre dig jobparat.

Og så har du faktisk ret til en koordinerende sagsbehandler:
"§ 18 a. En person, der er omfattet af § 2, nr. 3 eller 13, har ret til en koordinerende sagsbehandler, der skal sikre, at personen får en helhedsorienteret indsats, som er tværfaglig og koordineret på tværs af de kommunale forvaltninger og andre myndigheder.

Stk. 2. Kommunen skal tilbyde personen en koordinerende sagsbehandler, umiddelbart når den pågældende vurderes som aktivitetsparat."

(Du hører i den lov til §2 nr 3)

Kan dog ikke lige finde det som samtaler hver 3. måned
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 13:37   #5
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det er som udgangspunkt bare en "kasse".
hvis du fik kontanthjælp, og ikke uddannelseshjælp, så betyder aktivitetsparat, at du ikke er klar til at starte i alm arbejde inden for 3 mdr.
Derfor vil din aktivering/de ting de sætter igang, fokusere på at få dig afklaret eller gøre dig jobparat.

Og så har du faktisk ret til en koordinerende sagsbehandler:
"§ 18 a. En person, der er omfattet af § 2, nr. 3 eller 13, har ret til en koordinerende sagsbehandler, der skal sikre, at personen får en helhedsorienteret indsats, som er tværfaglig og koordineret på tværs af de kommunale forvaltninger og andre myndigheder.

Stk. 2. Kommunen skal tilbyde personen en koordinerende sagsbehandler, umiddelbart når den pågældende vurderes som aktivitetsparat."

(Du hører i den lov til §2 nr 3)

Kan dog ikke lige finde det som samtaler hver 3. måned
uhhhhh Misty, hvad betyder så ordet at få mig "afklaret" kan du uddybe det
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 14:49   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gidlob Se meddelelser
uhhhhh Misty, hvad betyder så ordet at få mig "afklaret" kan du uddybe det
Hvis man skal i retning af f.eks. fleksjob eller førtidspension, skal man afklares.
Dvs først skal alle behandlingsmuligheder være udtømte.
Når man så er stationær (dvs ved at det ikke bliver bedre, da behandlingsmulighederne er udtømte), skal man finde din arbejdsevne.
Din arbejdsevne findes oftest ved arbejdsprøvninger. Dvs man er ude i praktik hvor de ser på hvor mange timer du kan klare, hvor effektivt, og hvilke forhold du arbejder bedst under.

Så ender man måske med et resultat der hedder 6 timer om ugen, 50% effektivt.
Det medbringer man som en del af dokumentationen til rehabiliteringsteamet, som så kan vurdere om fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension er relevant.

Det kan også være at man finder ud af at du kan komme op på nok timer, til at kunne klare ordinært arbejde, selvforsørgende. Så bliver man til den tid vurderet jobparat igen, og skal søge arbejde på normal vis.

Men hvilken retning det ender i, kommer helt an på din situation og dit helbred
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 16:07   #7
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Super, tak for forklaringen

Jeg har lige talt med min nye sagsbehandler, som vil sætte en funktions beskrivelse igang i løbet af Juni måned (skal lige have resultat af de sidste undersøgelser) det er vel en god ting med en funktions beskrivelse, det har jeg ihvertilfælde hørt eller hvad ?
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 16:09   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gidlob Se meddelelser
Super, tak for forklaringen

Jeg har lige talt med min nye sagsbehandler, som vil sætte en funktions beskrivelse igang i løbet af Juni måned (skal lige have resultat af de sidste undersøgelser) det er vel en god ting med en funktions beskrivelse, det har jeg ihvertilfælde hørt eller hvad ?
Jeg har ikke sat mig helt præcist ind i hvad den går ud på, men ja, det er en del af at finde ud af, hvad du kan klare/holde til
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension