K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2016, 21:08   #1
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
smerter/fibromyalgi

Mange med kroniske smerter/fibromyalgi har dette p.g.a. et lavt stofskifte, som mange ikke er klar over, at de har og hvor smerterne kan forsvinde eller bedres ved behandling af stofskiftesygdommen.

I Danmark har lægerne en anden tilgang til sygdommen lavt stofskifte end i fx. USA og Tyskland.

Hvilket betyder, at lægerne som udgangspunkt forholder sig til om blodprøverne er indenfor normalområdet og ikke tillægger det betydning om patienten har symptomer på at kroppen gvhovedet ikke har det godt, som fx. Stærke smerter, udmattende mental træthed, hukommelsebesvær , tristhed/depression m.m

De fleste får det Heldigvis bedre/bliver som før, når de kommer i medicinsk behandling.

Hvad vil jeg sige med alt dette?

Jo, jeg har læst en masse om lavt stofskifte, som jeg gerne vil Linke til. Ved bare ikke lige hvordan.

Derudover fik jeg selv konstateret lavt stofskifte for ca. 3 år siden, dog uden synderlig bedring på smerter og træthed og hukommelsebesvær efter medicinsk behandling.


Jeg har nu opsøgt en privat læge, hvor jeg er igang med at afprøve noget nyt medicin. Det er endnu for tidligt at sige, om det vil hjælpe mig.

Det er bare skræmmende, at læse, at folk bliver indlagt p.g. a depression ,hvor medicinen ikke virker og så viser det sig, at de skyldes et lavt stofskifte.


For mit eget vedkommende har jeg både fået diagnosen fibromyalgi og er noteret som depressiv af en Reumatologisk.

Tak for det.

Igennem 5 år har diverse læger set mig uden at teste for stofskiftet.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 21:40   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Stofskifteproblemer er generelt nedprioriteret i Danmark.

I slutningen af 2010 blev mit stofskifte voldsomt højt, og min egen læge satte mig i behandling. Og aftalen var, at når mit stofskifte lå stabilt, så skulle jeg være i behandlingen i 2 år, hvorefter jeg skulle trappes ud af den, for at se om problemet var væk.

Der gik et par år med at justere medicinen, så først i efteråret 2013 begyndte det at være stabilt.

Sidste forår (2015) fik jeg nogle symptomer, som jeg syntes tydede på problemer med stofskiftet. Jeg diskuterede lidt med et par af lægerne i min lægehus, og den ene havde lavet en fejl da hun skulle udfylde sedlen til laboratoriet vedr. blodprøver, og jeg endte med at sige til den ene, at hvis ikke jeg meget snart fik at vide hvordan jeg skulle trappe ud af medicinen, så ville jeg tage en "kold tyrker", men det måtte jeg sandelig ikke, for det kunne være meget farligt. Så efter mange overvejelser begyndte jeg at trappe ned, og kunne hurtigt mærke en bedring.


Langt om længe kom jeg til endokrinologisk afd. i Slagelse, og det første jeg fik at vide var, at hvis ikke jeg nu selv var begyndt at trappe ned, så skulle jeg bare have stoppet helt med begge slags medicin, altså en "kold tyrker".
Der gik lidt ged i nedtrapningen, så jeg endte med, at stoppe helt med medicinen, og det gik helt fint.

Et par måneder senere skulle der tages nye blodprøver, og jeg skulle til samtale i Slagelse igen, og alt var fint.
På vej ud derfra går jeg forbi sådan et "apparat" hvor man kan trykke på en smiley for at give sin mening tilkende, alt efter hvor tilfreds man er med vejledningen om sin sukkersygemedicin.
Jeg overvejede at give den en meget sur smiley, men jeg droppede det og gik bare forbi.

De fleste endokrinologer i Danmark har speciale i diabetes.
Men så vidt jeg er orienteret skulle de være gode på Næstved sygehus.

Skulle jeg en anden gang få brug for en henvisning til en endokrinolog, så vil jeg udtrykkeligt bede om henvisning til en, der har speciale i stofskiftelidelser.

De senere år har jeg gjort meget for at forbedre min fordøjelse, som gav mig mange problemer i mange år, og jeg fik en mistanke om, at det var min bedre fordøjelse der havde haft en positiv indflydelse på mit stofskifte, så første gang jeg var på endokrinologisk afdeling i Slagelse spurgte jeg lægen, om det kunne tænkes, at mine stofskifteproblemer var opstået p.g.a. mine fordøjelsesproblemer.
Hun begyndte så på en længere forklaring om, at det var meget normalt, at et lavt stofskifte kunne give fordøjelsesproblemer o.s.v.
Da jeg så sagde, at det var "den anden vej rundt" jeg mente, så var hun meget afvisende.

Kort efter fik jeg et blad med hjem fra den lokale helsekostbutik ("Naturli" eller "sund viden") og heri blev min teori fuldt ud bekræftet, og da jeg senere googlede "stofskifte+fordøjelse" var jeg ikke længere i tvivl om, at jeg havde ret.

Så hvis du har en eller anden form for problemer med fordøjelsen, så start med at få styr på den side af sagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 19-05-2016 kl. 21:53.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 21:58   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvordan linker du en site ti din tråd, kære Fleksjobber

Eksempel:

Jeg har hvad jeg ønsker, at sætte ind i din tråd:

Næste trin er at højreklikke hurtigt 2 x på det link du ønsker at sætte ind i din tråd.

Nu bør linket blive blåt-markeret.

Højreklik på adressen som er blå, hvor der så dukker en menu op.

Klik på "kopi" og gå over i den tråd som du ønsker at sætte linket ind i.

Find stedet på din oprindelige site du ønsker at sætte det nye link i.

Højreklik og sæt curseren på "indsæt"..... Bingo

https://www.fibromyalgi.dk/

Øv dig!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 22:03   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Næste trin er at højreklikke hurtigt 2 x på det link du ønsker at sætte ind i din tråd.

Nu bør linket blive blåt-markeret.

Højreklik på adressen som er blå, hvor der så dukker en menu op.

Klik på "kopi"
Man skal blot sætte markøren (musens pil) på adresselinien og højreklikke en enkelt gang, så kommer boksen op, hvor man kan venstreklikke på kopier.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension