K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2010, 21:49   #1
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Beskæftigelsesmål 2011

Hej alle

Lige dette indlæg, for at I kan se, hvad vi stakkels sagsbehandlere også skal døje med, når vi forsøger at passe vores job og hjælpe folk!
Her er regeringens udspil over beskæftigelsesmål for 2011, som kommunerne jo så selvfølgelig skal rette ind efter:

Denne overordnede hensigt udmøntes i fire ministermål for 2011.

1. Indsatsområde:
Styrket indsats for at hjælpe virksomhederne ved hurtigt at få de ledige tilbage i job.

Mål: Jobcentrene skal sikre, at antallet af ledige med mere end tre måneders sammenhængende offentlig forsørgelse begrænses mest muligt.

2. Indsatsområde:
Styrket indsats for at begrænse antallet af personer på permanent offentlig forsørgelse.

Mål: Jobcentrene skal sikre, at antallet af personer på permanente forsørgelsesordninger (ledighedsydelse, fleksjob og førtidspension) begrænses mest muligt.


3. Indsatsområde:
Styrket indsats for at få unge på offentlig forsørgelse i job eller uddannelse

Mål: Jobcentrene skal sikre, at antallet af unge under 30 år på offentlig forsørgelse begrænses mest muligt.


4. Indsatsområde:
Styrket indsats for at integrere ikke-vestlige indvandrere og efterkommere på arbejdsmarkedet.

Mål: Jobcentrene skal sikre, at antallet af ikke-vestlige indvandrere og efterkommere på offentlig forsørgelse begrænses mest muligt.





Læg især mærke til mål nummer 2.
Det gør altså vores job svært, for i min optik, så får kun dem der har brug for det, fleksjob og pension. Hvordan skal vi så lige kunne begrænse det?
(Vi har nogle ideer i min kommune om øget fokus på revalideringsmuligheder, og en tidlig indsats, som måske kan gribe nogle stykker, men helt ærligt, det er nok ikke overvældende)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 21:57   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hej alle

Lige dette indlæg, for at I kan se, hvad vi stakkels sagsbehandlere også skal døje med, når vi forsøger at passe vores job og hjælpe folk!
Her er regeringens udspil over beskæftigelsesmål for 2011, som kommunerne jo så selvfølgelig skal rette ind efter:

Denne overordnede hensigt udmøntes i fire ministermål for 2011.

1. Indsatsområde:
Styrket indsats for at hjælpe virksomhederne ved hurtigt at få de ledige tilbage i job.

Mål: Jobcentrene skal sikre, at antallet af ledige med mere end tre måneders sammenhængende offentlig forsørgelse begrænses mest muligt.

2. Indsatsområde:
Styrket indsats for at begrænse antallet af personer på permanent offentlig forsørgelse.

Mål: Jobcentrene skal sikre, at antallet af personer på permanente forsørgelsesordninger (ledighedsydelse, fleksjob og førtidspension) begrænses mest muligt.


3. Indsatsområde:
Styrket indsats for at få unge på offentlig forsørgelse i job eller uddannelse

Mål: Jobcentrene skal sikre, at antallet af unge under 30 år på offentlig forsørgelse begrænses mest muligt.


4. Indsatsområde:
Styrket indsats for at integrere ikke-vestlige indvandrere og efterkommere på arbejdsmarkedet.

Mål: Jobcentrene skal sikre, at antallet af ikke-vestlige indvandrere og efterkommere på offentlig forsørgelse begrænses mest muligt.





Læg især mærke til mål nummer 2.
Det gør altså vores job svært, for i min optik, så får kun dem der har brug for det, fleksjob og pension. Hvordan skal vi så lige kunne begrænse det?
(Vi har nogle ideer i min kommune om øget fokus på revalideringsmuligheder, og en tidlig indsats, som måske kan gribe nogle stykker, men helt ærligt, det er nok ikke overvældende)
Nægt og gå så i strejke.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 21:59   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nja, vi får sku desværre ikke så meget ud af det...

Men vi har heldigvis selv noget at skulle have sagt om, hvordan vi skal føre de mål ud i livet Så må vi jo se, om revalidering og tidlig indsats virker, ellers er det jo bare ærgeligt, så når vi så mange andre ting!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 22:23   #4
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hmm... i mine øjne nogle ret utopiske mål, især nr. 1 og 2... hvordan vil de have at virksomhederne skal få de ledige hurtigt tilbage i job hvis der ingen job er... eller der ikke er de rigtige ledige til de rigtige job? Det kan jo ikke rigtig lade sig gøre, hvis der ikke kan efteruddannes, revalideres osv.

Det ser da vældig fint ud på papiret, men som sædvanlig har det ikke en dyt hold i virkeligheden
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 22:29   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Enig, hla72.

Regeringen gør INTET for at forebygge arbejdsskader.

Regeringen gør INTET for at skaffe flere arbejdspladser.

Regeringen gør ALT for at nedsætte skatten og dermed udgifterne til det offentlige.

Så nummer 1 og 2 betyder nok, at flest mulige ryger ud af offentlig forsørgelse - evt. på ægtefælleforsørgelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:11   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er vel ikk noget i vejen med målene,det vel mere det at der skal vel bruges mindre penge for at nå disse mål..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:16   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det betyder det desværre ikke, c.l.e.o.

Se her:

Citat:
begrænse antallet af personer på permanent offentlig forsørgelse.
Det betyder, at færre skal have kontanthjælp, dagpenge, sygedagpenge, revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Gad vide, hvad de så skal leve af, når der ikke er arbejde nok til alle?!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:38   #8
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Må jeg give denne regering et råd !!!!

Skyd dog alle os som er på offentlig forsørgelse, vi er jo kun nogle samfundsnassere og pjækkerøve alligevel.

På den måde kan i spare de penge som er jeres nye målsætning. Hvorefter i kan dele flere skattelettelser ud til de velstillede. De har jo også brug for flere fladskærme.

P.s sarkasme kan forekomme
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:42   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det kunne være en god ide at sætte folk i udannelse,der er delme mange der gemmen tiderne er gårt tabt,fordi der ikk er krævet noget af folk på bistand,alt for mange her fårt lov at gå i fred eller været fredet af grunde der skulle ha været sat ind overfor ..

Efter hånden som løningerne bliver sat ned,bliver overførelserne vel også,og minder skatte indtægter -mindre sociale goder og mere bruger betaling.

Job på anden side af gransen,det gør svenskerne og polakerne jo.

Ohh kunne det ikk være skønt med 3 månders arbejds prøvning syd på

Nej jeg ved ikk hvad men stiller op med det hele,og jeg er af den opfatelse at der er ikk job til alle for det er ikk alle der ejner sig til job af den ene eller anden grund..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:42   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At der i forvejen kun er begrænset tilgang til varige forsørgelse, fleks og pension.

Det kan man jo sagtens forsvare, mener jeg.

Forstår derfor ikke, at kommunerne(sagsbehandlere) i fællesskab eller hver enkelt kommune, redegør for at dette allerede sker, eks herpå, kan gives.

Sålænge man prøver at efterkomme, faktuelle forhold der ikke kan ændres(helbred), fortsætte man jo bare de lovbrud der allerede sker idag.

I tillæg, vil jeg også postulere, at så længe at kommune(regering) ikke vil bruge nødvendig indsats, såsom psykologbehandling, træning, medicinhjælp, kørsel m.v. fordre man istedet et system der gør folks lidelser kroniske, eller forværrede.
Desværre virker Hausgards postulat om at arbejde gives til de syge, som så bliver raske.
Sygdom har sit eget liv, hvad enten man vil erkende dette eller ej.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 14-04-2010 kl. 23:47.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jul 2011 annagw Den nyttige viden vi alle har 6 01-12-2011 17:39
Valget 2011 tfvinter Politik og Samfund 2 10-09-2011 16:39
Metodehåndbogen 2011 phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 25-08-2011 13:11
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 4 maj 2011 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-05-2011 12:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension