K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2010, 22:50   #1
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Lægekonsulent

Kan ikke sove. Hjernen arbejder på overtid. Fik en tanke. Vi har i kommunen, som så mange andre en lægekonsulent som fejer speciallæger af banen over en kam og i øvrigt sjusker groft med sit arbejde. Skriver urigtige ting som er faktuelt forkert. Tænker på hvad man kan gøre ved det. Er der nogle der ved om det er forsøgt at få en ny vurdering fra en anden lægekonsulent. Kommunen vil nok afvise det. Men der findes vel ikke nogen steder at man ikke kan få det. Synes tankegangen er interessant. Håber nogle er med på at gå med ind i tankegangen og tænke med sammen med mig
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 22:55   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
God idé, en slags second opinion, det kunne man godt bruge, spørgsmålet er så bare hvordan sagsbehandlerne skal forholde sig til det ? Ellers syntes jeg det er fedt og vil gerne have det på min egen sag.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 23:09   #3
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Ja synes det kunne være overordentligt interessant, hvis der var mange der gjorde det. Jeg indser nok nødvendigheden i at man bruger systemet mod systemet. Kommunen vil med stor sansynlighed nægte. Men gør de det uden hjemmel, så må det jo afgøres ved højere instanser. Jeg kan kun se at der er et at gøre... Gi den gas
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 23:14   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lægekonsulenten har dog ikke nogen ansvar for en afgørelse i en sag. Det er sagsbehandleren som på kommunens vegne, der afgør noget... Lægekonsulenten er kun administrativ ansat til at oversætte de lægelige oplysninger... Men tænkte på, om man kan klage til datatilsynet eller patientklagenævnet eller sådan noget, når det gælder om forkerte oplysninger, som lægekonsulenten oplyser.. Men ved ikk.. hmm

Der er en stor debat emne her på K10, som du kan prøve at finde i K10´s søgebase, hvis det har interesse. Emnet er noget i retning af "lægekonsulenternes rolle...."
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 23:35   #5
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Tak. Kender godt til den del af sagen. Det er faktisk ikke den del der interesserer mig i denne sammenhæng. Mit ærinde er at få ret til en vurdering af 2 forskellige konsulenter. Det kan højest sansynlig kun ske ved en principsag. Den kommer kun hvis man bringer sagen til torvs.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 06:57   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror det vil blive en nærmest umulig opgave at få denne idé gennemført, og igen er det jo noget med at vælge sine kampe med omhu.

Men hvad angår dine konkrete problemer med lægekonsulenten har curls ret i dette:

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Lægekonsulenten er kun administrativ ansat til at oversætte de lægelige oplysninger...
Og derfor skal en klage over lægekonsulenten rettes til kommunen, jeg kan så blive i tvivl om hvor i kommunen den skal læsses af.

Men hvis det var sagsbehandleren, der havde skrevet noget faktuelt forkert i din sag, så ville du klage til hendes overordnede, og samme procedure gælder altså når lægekonsulenten dummer sig.

Den har været oppe at vende rigtig ofte herinde, så du kan sikkert finde en del ved hjælp af søgefunktionen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 08:30   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg har i min sag som mange andre også haft et par lægekonsulenter inder over min sag, som ikke kunne finde ud af at skille deres egen forkvaklet mening fra fakta.

Jeg startede ud med at klage til kommunen flere gange, men de var hverken til at stikke eller hugge i.
Det var også selvom at jeg fremlagde lydoptagelser, fra min samtale med denne "læge".
Jeg forsøgte også at få lægeforeningen lægeetisks nævn, men der viste det sig at kvindemennesket slet ikke var medlem af lægeforeningen så de kunne ikke gå ind i sagen.
Men da jeg så skrev om det på min hjemmeside, se så ville kommunen lige pludselig godt snakke om det.!
For hvis man søgte på hendes navn, var min beskrivelse det første der kom på en Google søgning.

Så min erfaring er at gå online med det, så alle kan læse om det. Og så længe man kan bakke sine udtalelser op med fakta, er der ikke noget ulovligt i det.!
Resultatet blev i min sag at de så bort fra hendes udtalelser, mod at jeg fjernede teksten fra min hjemmeside.(Lovede dog ikke at det ikke ville komme på igen senere.)

Mine næste skridt i min sag er at gå videre til patientklagenævnet og det sociale nævn, når det er afgjort om jeg kan få en ftp. Eller jeg skal køres ned ved fleks.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 10:03   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, enpowerment, kan sagtens følge din tankegang, som iøvrigt også minder en del om min

Har også den(naive?) holdning, at skal noget ændres -også for lægekonsulenter- ja, så skal man forsøge at ændre det indefra = lægeetisknævn fx skal selv komme med den gode idé!
(kan man kollegaer imellem så tvivl om hinandens troværdighed og rygte såå.....)

Som jeg ser det ang lægekonsulenter versus kommunen ja, så er den første hurdle ordbruget KAN -og ikke SKAL.

Dvs, igen igen, er det sagsbehandlerens VALG om vedkommende vil sende UDVALGTE oplysninger videre til lægekonsulenten.

Egen erfaring fra Sorø Kommune er, at det netop var sagsbehandleren der UDVALGTE lægelig dokumentation = hun vælger HVORDAN udtalelsen vil
blive fra lægekonsulenten.

Det var interessant at se hvordan denne lægekonsulents udtalelser ÆNDREDE sig(vitterlig 180 grader) da først sagen havde været inde om Ankestyrelsen, vores Advokats henvendelser mm!!!

I min mands sag var der fx INGEN oplysninger i lægekonsulentens udtalelser om HVILKE papirer han havde at udtale sig på, dette MÅ være det første skridt på vejen til bare nogenlunde anstændige forhold.

Vi måtte henvende os til Socialdirektøren og udbede os svar på HVILKE papirer vedkommende havde? (igen, det er sagsbehandlerens ansvar)

Kan borgeren dokumentere via speciallæger mv ja, så er det jo op til den enkelte lægekonsulent hvor "kreativ" denne kan være!

Det vil være en lang vej og umiddelbart vil det hele sandsynligvis(det ses jo desværre dagligt!) være et spørgsmål om civilt søgsmål = kroner og øre!
Sagsbehandleren kan man stille til ansvar via et civilt søgsmål fx.

Lovgivningen er jo netop lavet sådan at lægekonsulenter ikke kan stilles til ansvar, forstå det hvem der kan, -og i min verden må disse lægekonsulenter jo så være: KVAKSALVERE ikk´

-Og igen, det er lovgivningen det er galt med, politikernes ansvar!

Lidt tankespind og erfaringer fra mig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 19-08-2010 kl. 10:05.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 13:53   #9
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
interessant læsning... vil fordybe mig lidt i det når der er lidt mere hjernekapacitet ss

men noget skal der ske. Jeg har oplysninger om at mindst 2 andre har fået tilsvarende makværk tilbage omkring samme tid. Og jeg har hørt at fagforeningerne også kender hende for ting der er mindre end godt
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension